Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:13:57 GMT

عربستان تسلیم مقاومت یمنی ها شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۳۶۳۰

عربستان تسلیم مقاومت یمنی ها شد

بر اساس این گزارش، منابع مزبور خاطرنشان کردند که دو طرف یک کمیته سیاسی نظامی به منظور بررسی اقدامات لازم برای توقف نبرد در مرزها و پایان یافتن حملات هوایی تشکیل داده اند.

کمیته مزبور پس از نمایان شدن طرح ها و نشانه های متوالی دال بر تمایل دو طرف به برقراری آتش بس تشکیل شد.

در همین راستا کمیته های مردمی یمن در ماه گذشته میلادی اعلام کرد به طور یک جانبه گلوله باران و موشک باران عربستان را متوقف کرده است و از ائتلاف سعودی نیز می خواهد تا بمباران یمن را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در همان زمان ابراز امیدواری کرد که این امر منجر به گفت وگوی سیاسی شود.

از سوی دیگر الجزیره چندی پیش به نقل از منبعی که خواست نامش فاش نشود، از برقراری تماس تلفنی مستقیم میان «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی و برادر محمد بن سلمان و «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن خبر داد.

منبع یاد شده افزود: تماس یاد شده چند روز پس از آغاز آتش بس یکجانبه اعلام شده از سوی کمیته های مردمی یمن در اواخر سپتامبر گذشته انجام شد و بیانیه آتش بس توسط المشاط قرائت شد.

منبع مذکور فاش کرد: خالد بن سلمان به المشاط پیشنهاد داد تا به منظور کاهش تنش یک کمیته مشترک از سوی دو طرف تشکیل شود تا بتوانند به یک توافق کامل به منظور برقراری آتش بس دو جانبه در طول مرزهای عربستان و یمن دست یابند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن، به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.
این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای به همراه نداشته است.
عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند است.

۱۴۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن جنبش انصارالله عربستان سعودی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی درباره منطقه

وزیر دفاع عربستان اعلام کرد با همتای آمریکایی خود درباره تحولات تشدید تنش نظامی در منطقه و تلاش برای مهار آن گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع عربستان اعلام کرد با همتای آمریکایی خود درباره تحولات تشدید تنش نظامی در منطقه و تلاش برای مهار آن گفت‌وگو کرده است.

شکاف میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایرانفیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کریس رونالدو نقره داغ شد | حکم سنگین بعد از حرکت جنجالی در عربستان
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • احضار رونالدو به کمیته انضباطی
  • احضار رونالدو به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان
  • احضار رونالدو به کمیته انضباطی: پارتی‌بازی در کار نیست
  • رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی درباره منطقه
  • کمیته‌های مقاومت فلسطین: دفاع از خود، حق مسلم ایران است
  • تبریک کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین به ایران