Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهشید ناصحی، رییس اداره کنترل سل و جذام  اظهار کرد: تعداد مبتلایان به سل در سال ۹۷ بالغ بر ۸ هزار و ۷۱۳ نفر بودند که ۵۴ درصد از این افراد مرد و ۴۶ درصد زن هستند. ۱۶ درصد از موارد بیماری نیز غیرایرانی اند.   او نسبت موارد مسلول غیرایرانی در کشور از کل موارد را در سال ۹۱ بالغ بر ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در سال گذشته به ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد رسیده است. در ۵۰ سال گذشته آمار بروز سل از ۱۴۰ مورد به ۱۱ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.   رییس اداره کنترل سل و جذام افزود: مهم‌ترین و شایعترین علامت بیماری سل؛ سرفه طول کشیده بیش از دو هفته است؛ سایر علایم نیز تب، تعریق شبانه، بی اشتهایی و کاهش وزن است. همچنین در برخی موارد بخصوص بیماری طول کشیده، پیشرفته و شدید، علائمی همچون خلط خونی، تنگی نفس و درد قفسه سینه نیز می‌تواند وجود داشته باشد.    ناصحی بیان کرد: در ۹۰ تا ۹۵ درصد موارد، هنگامی که میکروب سل به بدن منتقل می‌شود به شکل نهفته باقی می‌ماند و علاوه بر آنکه قابل انتقال به دیگران نیست، خود فرد را هم بیمار نمی‌کند.   او بیماری سل را کاملا درمان پذیر دانست و گفت: به شرط آن که فرد دارو‌ها را به موقع آغاز و دوره درمان را بطور کامل مصرف کند. بیشترین میزان بروز سل در ایران مربوط به گروه سنی ۶۵ سال به بالا بوده و درمان سل در نظام بهداشتی کشور رایگان است.پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید رییس اداره کنترل سل و جذام در پایان هزینه درمان عادی بیماری برای هر فرد را ۵۰۰ هزار تومان و هزینه هر بیمار دارای سل مقاوم به درمان را ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سل بیماری اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش تحریریه معدن خبرگزاری صداوسیما، معاون اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران از رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ خبرداد.
وحید یعقوبی افزود: سال گذشته، بیشترین نرخ رشد تولید در زنجیره فولاد با ۹.۲ درصد برای شمش فولادی ثبت شده است.
وی گفت: ثبت کاهش تولید سالانه در میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و اسلب بوده است.
معاون اجرایی انجمن تولید کنندگان فولاد ایران افزود: سال گذشته، نرخ رشد تولید آهن اسفنجی درمقایسه با فولاد میانی کمتر بوده است.
وحید یعقوبی گفت: بیشترین نرخ افت تولید با ۲.۸ درصد برای ورق سرد ثبت شده درحالی که واردات آن ۲.۵ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • لاوان با ۱۲۱ میلی‌متر؛ بیشترین میزان بارش باران در هرمزگان
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)