Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:42:42 GMT

افراد تحت پوشش بیمه سلامت دهک‌بندی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۳۷۰۹

افراد تحت پوشش بیمه سلامت دهک‌بندی می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت فارس اعلام کرد که از یکم آبانماه بیمه شدگان این سازمان بیمه‌ای، طی آزمونی تحت عنوان آزمون وسع، دهک بندی می‌شوند و براساس دهک درآمدی، حق بیمه پرداختی سالانه آنها مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، فرهاد لطفی چهارشنبه یکم آبان در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بیمه شده در فارس، گفت:  بیش از دو میلیون و ١٠٠ هزار نفر از این تعداد هیچ حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از تعداد کل بیمه شدگان بیمه سلامت در فارس، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و ۵۳۰ هزار نفر هم تحت پوشش بیمه همگانی این سازمان بیمه‌ای قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با اشاره به مصوبه هیئت وزیران که اخیرا به سازمان بیمه سلامت تحت عنوان "آزمون وسع" ابلاغ شده، افزود: براساس آیین نامه جدید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول دهک بندی افراد است.

به گفته لطفی، طبق این آیین نامه افرادی که از تمکن مالی بیشتری برخوردار هستند، پس از مشخص شدن دهک درامدی، باید حق بیمه خود را از این پس پرداخت کنند.

او عنوان کرد: در آزمون وسع، تمام افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، در سطح بندی دهک درآمدی از یک تا ۱۰ قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه افرادی که در دهک‌های یک تا سه قرار می‌گیرند، دولت همچون سابق سهم بیمه آنها را پرداخت خواهد کرد، اضافه کرد: افرادی که درآمد ماهیانه آنان کمتر از 40 درصد حداقل دستمزد تعیین شده دولت باشد، جزو دهک‌های یک تا سه قرار خواهند گرفت.

لطفی خاطرنشان کرد: بیمه شدگانی که در دهک چهارم قرار می‌گیرند، باید ۵۰ درصد حق بیمه سالانه معادل سالانه ٢٩٠ هزار و ٤٠٠ تومان را پرداخت ‌کنند؛ کسانیکه جایگاه آنها دهک پنج تا 10 دسته بندی شوند باید 100 درصد حق بیمه را به میزان ۵۸۰ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای یک سال پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با تاکید بر اینکه این سازمان بیمه‌ای تنها مجری این آیین نامه است نه مسئول دهک بندی، گفت: از یکم آبانماه به تدریج دهک‌بندی افراد تحت پوشش بیمه سلامت در کشور آغاز خواهد شد و هدف هم بهبود توزیع خدمات بیمه‌ای خصوصا در دهک‌های کم درآمد جامعه و ایجاد یک پوشش مناسب برای افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای است.

مدیرکل بیمه سلامت استا فارس با بیان اینکه براساس برآوردها حدود ۱۰ درصد از افراد جامعه فاقد هرگونه بیمه هستند، گفت: کسانیکه فاقد پوشش بیمه هستند می‌توانند برای ثبت نام از امروز (اول آبانماه) به بیمه سلامت مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: اگر فردی تاکنون از هیچ بیمه‌ای استفاده نکرده و پس از شش ماه از انتشار فراخوان هم مراجعه نکند، برای تحت پوشش قرار گرفتن یکی از انواع بیمه سلامت باید در صف انتظار ۱۰ روزه، منتظر بماند.

لطفی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ٤٠ میلیون نفر در ایران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: حدود ۵۶ درصد از جمعیت فارس تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند که نزدیک به ۸۵ درصد از این افراد، حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

او از ارتقای ارائه خدمات بیمه سلامت پس از دهک بندی خبر داد و گفت: کسانی که مشمول حق بیمه رایگان شوند، می‌توانند از خدمات بیمارستان‌های خصوصی خیریه طرف قرارداد با بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت فارس در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پرداخت سهم بیمه این سازمان بیمه‌ای به بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: ٥٤ بیمارستان دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان فارس داریم که سهم بیمه خرداد آنها تسویه شده، ۷۰ درصد حق بیمه تیرماه را نیز دریافت کرده‌اند و به تعدادی از بیمارستان‌ها نیز در مرداد ماه علی‌الحساب پرداختی داشته‌ایم.

لطفی همچنین با بیان اینکه تا هفته آینده سهم بیمه مردادماه داروخانه‌های طرف قرارداد را تسویه خواهیم کرد، گفت: سهم بیمه پزشک خانواده شهری نیز تا مرداد ماه تسویه شده و تا هفته آینده، سهم بیمه شهریورماه را هم پرداخت می‌کنیم.

او افزود: سهم بیمه موسسات پاراکلینیک‌ها را نیز در صورت ارسال اسناد تا مردادماه امسال را تسویه می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت فارس اعلام کرد که ماهانه به طور میانگین، ٦٤ میلیارد تومان به ٥٤ بیمارستان‌ دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، سهم بیمه پرداخت می‌شود.

لطفی همچنین عنوان کرد که سال گذشته بیمه سلامت برای ۵۰ نفر اول بیمه شده در فارس ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت دارو پرداخت کرده است و در حالی این میزان پرداختی انجام شده که حق بیمه برخی از این افراد رایگان بوده و برخی هم ٢٩٠ هزار تومان حق بیمه سالانه پرداخت کرده بودند.

او در پاسخ به این سئوال که علت به تفاهم نرسیدن بیمه سلامت با بیمارستان‌های خصوصی چیست؟ گفت: آنها خواستار پرداخت‌های بدون سقف هستند که این مهم عملا برای ما مقدور نیست، زیرا ما براساس بودجه‌های مشخص شده، پرداخت‌ها را انجام می‌دهیم.

لطفی همچنین ضمن گرامیداشت هفته سلامت، برگزاری همایشی تحت عنوان همایش بیمه سلامت، دیدار با مسئولان استانی، درخواست سخنرانی در شورای اداری فارس، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس، دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس، حضور در مدارس با هدف ارتقای واحد بهداشتی و افزایش سواد بیمه‌ای و استفاده از فضاهای تبلیغی شهر با همکاری شهرداری شیراز را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در این هفته پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بيمه سلامت دهک درآمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 مهدی زنگنه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این خدمات در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مراقبت‌های مادران باردار و پس از زایمان، واکسیناسیون کودکان و مراقبت بیماری‌ها به مردم و مسافران نوروزی بوده است.

وی ادامه داد: تمامی پزشکان و کارکنان حوزه بهداشت با تمام قدرت پای کار هستند و در راستای ارتقاء سلامت جامعه گام بر می‌دارند که رضایتمندی مردم و مسافرین نوروزی را به همراه داشته است.

دکتر زنگنه گفت: حفظ و ارتقاء شاخص‌های حوزه سلامت عمومی با همکاری تمامی سازمان‌های مردم مرتبط است، امیدواریم با مشارکت هم استانی‌های عزیز و مسافران نوروزی در زمینه رعایت نکات بهداشتی، شاهد حفظ سلامت عمومی جامعه در این ایام باشیم.

وی ادامه داد: شهروندان گرامی میتوانند مراتب شکایات یا پیشنهاد‌های خود در خصوص رعایت موارد بهداشتی در اماکن عمومی را از طریق سامانه ۱۹۰ به اطلاع کارشناسان ما برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ درصدی پرداخت از جیب مردم برای ۲۶۰ قلم دارو با اجرای طرح دارویار
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران + فیلم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران
  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • فعالیت ۱۳۰ تیم نظارتی با ۳۸۰ بازرس در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند