Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@09:54:53 GMT

صادرات نفت آمریکا یک رکورد دیگر زد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۳۷۲۱

آفتاب‌‌نیوز :

یک دهه پیش آمریکا هر ماه از حداقل ۳۷ منبع خارجی نفت وارد می‌کرد و صادراتش تقریبا به کانادا محدود بود. پس از برداشته شدن محدودیت‌های صادراتی در پایان سال ۲۰۱۵، صادرات نفت آمریکا رو به افزایش گذاشت و به مقصدهای بیشتری انجام گرفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرده است در فاصله ژانویه تا ژوییه سال ۲۰۱۹ منابع خارجی واردات نفت آمریکا به ۲۷ منبع کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر شمار مقصدهای صادرات نفت خام آمریکا افزایش پیدا کرد و این کشور در هفت ماه نخست امسال هر ماه به ۳۱ مقصد نفت صادر کرد.

به مدد رشد تولید داخلی که به میزان ۲.۶ میلیون بشکه در روز در فاصله ژانویه سال ۲۰۱۶ تا ژوییه سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرد، آمریکا از منابع کمتری نفت وارد می‌کند. افزایش تولید داخلی عمدتا مربوط به نفت شیرین سبک بوده است و نیاز پالایشگاه‌های آمریکایی به واردات نفت سبک و میدوم از کشورهای دیگری به جز کانادا را کمتر کرده و نرخ استفاده از ظرفیت پالایش را بالا برده است.

از سوی دیگر، توسعه پایانه‌های صادرات در آمریکا و تقاضای جهانی برای نفت شیرین سبک، به آمریکا امکان داده است تا به مقصدهای بیشتری نفت صادر کند.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ حدود یک میلیون بشکه در روز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و در فاصله ژانویه تا ژوئن امسال به ۲.۹ میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، میانگین صادرات نفت آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۹۶۶ هزار بشکه در روز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و در ژوئن امسال به رکورد ۳.۲ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: صادرات نفت آمریکا قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان، اظهار کرد: از مجموع این میزان صادرات یک میلیارد و و ۱۰۰ میلیون دلار آن مربوط به گمرکات خود استان و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز مربوط به صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان بوده است.

خالد جنگجو با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی  ۹ گمرک به عنوان مبادی تجاری صادرات و واردات کالا فعالیت می‌کنند، افزود: ارزش این مقدار صادرات در مقایسه به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی کشور‌های ترکیه، آذربایجان و عراق و تعدادی از کشور‌های اروپایی را مقصد اصلی صادرات کالا‌های ایرانی از گمرکات استان اعلام کرد.

جنگجو در ادامه به روند ترانزیت کالا از استان هم اشاره و اضافه کرد: در سالی که گذشت در مجموع ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از استان ترانزیت زمینی و ریلی شده که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن مربوط به ترانزیت از گمرکات خود استان و بقیه ترانزیت عبوری سایر گمرکات بوده است.

او همچنین از توافقات رؤسای گمرکات ایران و ترکیه برای توافق ۲ کشور برای تحقق سقف تجارت مشترک دو طرف تا ۳۰ میلیارد دلار هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد ۱۲ بند از ۱۹ بند توافقنامه دو طرف برای تسهیل در روانسازی تجارت بزودی عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد
  • افزایش چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از آبادان