Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "سیف‌الله آقابیگی" با تاکید بر اینکه سازمان هواشناسی برای پاییز امسال بارش‌های نرمال و بعضا بالای نرمال را برای برخی از استان‌های کشور پیش‌بینی کرده است، ادامه داد: بر این اساس برنامه‌ای جامع برای انجام تمامی امور پیش‌بینی، پیشگیری و کنترل سیلاب به تمامی متولیان و مدیران ذی‌ربط بخش آب ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود 570 کیلومتر از رودخانه‌های استان‌های سیل‌خیز لایروبی و بازگشایی شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، لایروبی حدود یک هزار و 100 کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار کشور نیز با استفاده از منابع مالی تدارک دیده شده از سوی دولت در دستور کار قرار گرفته است.

آقابیگی با تاکید بر اینکه در نیمه نخست امسال 35 کیلومتر از رودخانه‌های کشور ساماندهی شده است، عنوان کرد: در حال حاضر حجم قابل توجهی از ظرفیت سدهای مخزنی برای کنترل، مهار و تسکین سیلاب‌های احتمالی اختصاص پیدا کرده است تا در صورت تشدید بارندگی‌ها و افزایش میزان ورودی آب بتوانیم بدون آسیب به پایین دست، سیلاب‌ها را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال سه هزار و 250 سازه تقاطعی غیراصولی در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها شناسایی شده که فاقد آب‌گذری مناسب به منظور عبور سیلاب‌های احتمالی هستند. این نقاط به دستگاه‌های مربوطه اعلام شده تا اقدامات لازم را برای عبور ایمن سیلاب انجام دهند.

بازسازی و تقویت 146 کیلومتر سیل‌بند و دایک‌ در استان‌های سیل‌خیز

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون 146 کیلومتر از سیل‌بندها و دایک‌های استان‌های سیل‌خیز به‌ویژه در خوزستان و گلستان بازسازی و تقویت شده است.

آقابیگی با تاکید بر اینکه پایش مستمر جبهه‌های بارشی و آمادگی سیستم‌های مدیریتی برای مواجهه با سیلاب‌های احتمالی در دستور کار برنامه‌های وزارت نیرو قرار گرفته است، گفت: مانور دریچه و تاسیسات سدها، تمامی تجهیزات، امکانات و شیرآلات انجام شده است تا هیچگونه مخاطره‌ای را در مواجهه با سیلاب‌های احتمالی نداشته باشیم.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران سیل مدیریت بحران منابع مالی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت خدمات لایروبی صبا سازمان آب و برق خوزستان گفت: با هدف رسوب زدایی و پاکسازی رودخانه کارون بخش دوم عملیات لایروبی رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفت.

عادل سواری افزود: در اجرای این طرح   رودخانه کارون بزرگ اهواز حد فاصل پل غدیر تا پل سلمان فارسی لایروبی و رسوب زدایی شد.

وی ادامه داد: عملیات لایروبی رودخانه کارون توسط دستگاه لایروب کاترساکشن ۳۸۰۰ جهاد بهمنشیر ۲ انجام شد.

رودخانه کارون دارای ۹۵۰ کیلومتر می‌باشد که در مسیر خود از شهر اهواز عبور می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سمنان
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • لایروبی و مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان برای مهار سیلاب
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه