Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قرجه طیار ظهر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در گلستان اظهارکرد: وضع قوانین و مقررات برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب کالا و خدمات بوده و برخلاف تصور عمومی استاندارد خدمات را هم باید لحاظ کنیم.

وی افزود: در اسناد بالادستی چشم اندازی برای استاندارد کشور تدوین شده که باید تا سال ۱۴۰۴ به آن برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طیار تصریح کرد: علاوه بر استانداردهای ملی باید، خود، کالاها و خدمات را با استانداردهای جهانی همگام کنیم تا در توسعه صادرات افق روشنی داشته باشیم.

وی خواسته های خود در حوزه استاندارد را بیان کرد و گفت: تکمیل و راه اندازی پژوهشگاه استاندارد شمال کشور، تکمیل آزمایشگاه اداره کل استاندارد گلستان، توسعه اداره استاندارد در شهرستان هایی چون علی آبادکتول و کلاله و اصلاح چارت اداره استاندارد گلستان به معاونت اداره کل از جمله خواسته های ما است.

لزوم بازنگری قوانین استاندارد

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: استاندارد یک وظیفه ملی است و باید زمینه گسترش آن را فراهم کرد.

علی محمد چوپانی افزود: در کشوری ما که شرایط سخت تحریم تولیدکنندگان را با مشکلاتی روبرو کرده باید برخی از قوانین استاندارد براساس مقتضیات بازنگری کنند.

وی بیان کرد: ایران جزو اوراسیا شده و باید تلاش کنیم بازهارهای جدیدی را در اختیار بگیریم.

کد خبر 4754251

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان مجلس شورای اسلامی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان شهرکرد سانحه تصادف استانداری سمنان شیراز خطبه های نماز جمعه موکب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین دست و پا گیر برای توسعه اقتصادی باید حذف شود

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ،وی افزود: برنامه هایی داریم که به صورت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت است که به همه اینها باید پرداخته شود اما یکسری موضوعات به صورت کوتاه مدت است که اگر به آن پرداخته نشود آسیب زیادی به استان وارد می شود. یوسفی گفت:اگر توسعه استان و درآمدسرانه آن بخواهد رشد پیدا کند باید قوانین دست و پاگیر را از جلوی پای بحش خصوصی برداریم تا بتوانیم به اهداف برسیم. رئیس اتاق بازرگانی گرگان ابراز داشت:تعطیلی روز پنجشنبه که در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده آسیب بزرگی به ارتباط بین المللی و روابط اقتصادی وارد می کند ، جای نگرانی دارد که با این موضوع چهار روز روابط بین المللی را از دست خواهیم داد که دولت راجع به این موضوع باید تجدید نظر کند.

 وی درادامه گفت:این موضوع مطالبه بخش خصوصی است این تصمیم با شعار سال مغایرت دارد.

یوسفی اظهار کرد:موضوعات مختلفی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می شود که مشکلات بخش خصوصی است و برای رفع آن نیاز به پیگیری دارد تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی گفت:با توجه به اینکه اقتصاد استان گلستان برپایه کشاورزی است باید مشکلات آن از دولت مطالبه گری شود.

بوسفی بیان کرد:در بخش کشاورزی هزینه ها برمبنای دلاری انجام می شود و از طرف دیگر خرید تضمینی محصولات کشاوری بر اساس ريال و هر قیمتی که مصوب شود لطمه بزرگی به بخش کشاورزی وارد می کند. وی افزود:باید قیمت خرید تضمینی گندم در برنامه کار قرار گیرد، قیمت فعلی پاسخگو نمی باشد.

یوسفی گفت:نمایشگاه اگروفود که در کشور ترکمنستان قرار است برگزار شود ظرفیت خوبی در زمینه توسعه صادرت با کشور ترکمنستان است و می تواند باعث توسعه مراودات شود. وی ضمن اشاره به ظرفیت نمایشگاه اکسپو 2024 گفت: اتاق گرگان با هدف معرفی استان در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد:با توجه به سفر استاندار بالکان نشست های تخصصی را داشته باشیم تا موجب توسعه روابط بین استان گلستان و استان باکان کشور ترکمنستان شود که این امر موجب پیشرفت استان می باشد.

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب کشور
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاههای اجرایی ارایه می شود
  • قوانین دست و پا گیر برای توسعه اقتصادی باید حذف شود