Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:06:52 GMT

بنگلادش خواهان تنوع روابط خود با ایران است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۳۹۲۷

بنگلادش خواهان تنوع روابط خود با ایران است

«ا.ف.م گوسال اعظم سارکار» روز چهارشنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان افزود: ایران و بنگلادش در زمینه‌های گردشگری و کشاورزی از ظرفیت های خوبی برخوردارند که باید با توسعه روابط و رفت و آمد مقامات دو کشور زمینه بهره برداری از این ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم شود. 

وی با اشاره به اینکه اقتصاد و فناوری بنگلادش و ایران در حال توسعه است، اظهار داشت: بنگلادش در سال‌های گذشته در زمینه رشد اقتصادی به موفقیت‌های خوبی دست یافت و در صنعت نساجی و تولید شکر از توانمندی‌های زیادی برخوردار شده است که در این زمینه‌ها آمادگی همکاری با جمهوری اسلامی ایران را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفیر جمهوری خلق بنگلادش در ایران تصریح کرد: ایران نیز در نانو و فناوری اطلاعات به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته و بنگلادش خواهان استفاده از این تجربیات است. 

وی با اشاره به اینکه با وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران در تهران دیدار کرده است، گفت: در این دیدار زمینه توسعه روابط گردشگری بین ۲ کشور مورد بررسی قرار گرفت و ما در پی برقراری مجدد پرواز بین داکا و تهران هستیم تا بتوانیم از این طریق به توسعه گردشگری کمک کنیم. 

اعظم سارکار با بیان اینکه دیدگاه مشترکی بین مردم ایران و بنگلادش وجود دارد، بیان کرد: این دیدگاه زمینه خوبی را برای توسعه همکاری‌های ۲ کشور بوجود می‌آورد که باید از آن استفاده کنیم. 

وی با ابلاغ سلام نخست وزیر بنگلادش به ملت، رهبر و رئیس جمهوری ایران، توسعه بیش از پیش روابط بنگلادش با جمهوری اسلامی ایران را از جمله برنامه‌ها و ماموریت‌های خود بیان کرد و گفت: تاکنون ۲ بار نخست وزیر بنگلادش به تهران و یک بار رئیس جمهوری ایران به داکا سفر کرده که این سفرها تسهیل‌گر توسعه روابط دو کشور شده است.    

سفیر بنگلادش در ایران با ابراز خرسندی از سفر به اصفهان گفت:  مردم بنگلادش از اصفهان خاطرات خوبی دارند زیرا حکومت صفویه که مقر آن در اصفهان بوده در آن دوران از مردم بنگلادش  حمایت کرده است و از اینکه در این شهر تاریخی که به " نصف جهان " مشهور است حضور دارم بسیار خرسندم. 

در این دیدار حیدر قاسمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان طی سخنانی با تشریح ظرفیت های این استان خواهان همکاری داکا با اصفهان در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی بویژه گردشگری شد.  

ایران و بنگلادش دارای خصوصیات فرهنگی و اجتماعی نزدیک به هم هستند و در حال حاضر برای ارتقای مبادلات تجاری تلاش می‌کنند.
ایران  هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و بنگلادش در رده چهل و یکم قرار دارد.
از ۳۷ میلیارد دلار صادرات بنگلادش به کشورهای مختلف دنیا، ۸۲ درصد آن به صادرات پوشاک اختصاص دارد و بقیه را صادرات مواد اولیه نساجی و فرش بافی، میوه‌های گرمسیری، چای، مواد شیمیایی و غیره تشکیل می‌دهد.
 

  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط خارجی بنگلادش اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار تراز ۵۰۰ میلیون دلاری روابط تجاری بین دو کشور و قرار گرفتن در رتبه ۱۸ ارتباطات تجاری را قابل قبول ندانست و گفت: در سفر رییس جمهور ایران به ازبکستان در سال گذشته مقرر شد حجم روابط تجاری بین دو کشور به یک میلیارد دلار افزایش یابد.
استاندار اصفهان، جایگاه اصفهان را به عنوان کلانشهری با نقش تاثیرگذار در اقتصاد، فرهنگ و علم در کشور ایران معرفی کرد و افزود: فراهم کردن زمینه‌های گسترش ارتباطات تجاری و بازرگانی بین ازبکستان و اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را برای تحقق سیاست یک میلیارد دلاری روابط، تجاری دو کشور فراهم کند.
فریدالدین نصراوف سفیر ازبکستان نیز در این نشست از آمادگی و اراده مسوولان این کشور برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی با تولیدکنندگان اصفهانی خبر داد.
سفیر ازبکستان، اصفهان را شهری زیبا با آثار تاریخی فراوان و ظرفیت‌های گسترده در حوزه اقتصاد، علم و فناوری عنوان کرد و گفت: فراهم کردن شرایط ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی ازبکستان و اصفهان می‌تواند به گسترش روابط کمک کند.
وی در این دیدار پیشنهاد برگزاری نشستی در قالب ویدیو کنفرانس بین تجار و بازرگانان ازبکستانی و اصفهانی در اتاق بازرگانی را مطرح کرد که استاندار اصفهان امادگی کامل برقراری این نشست را در هفته آینده اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟