Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه ورزش: مرحله گروهی رقابت های هندبال انتخابی المپیک مردان در قاره آسیا سه شنبه شب (۳۰ مهرماه) با مشخص شدن چهره چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی پایان یافت. در این مرحله هشت تیم در دو گروه با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت تیم های، عربستان، قطر، کره جنوبی و بحرین راهی مرحله نیمه نهایی شدند که تیم قهرمان مستقیما راهی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ شده و  تیم دوم در رقابت های بین قاره ای شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز آخر مرحله گروهی رقابت های انتخابی قاره آسیا اما و اگرهای بسیاری داشت. کار تیم های گروه دوم برای صعود به مرحله نیمه نهایی به همدیگر گره خورده بود؛ گره ای که بحرینی ها با تدبیر خود فکر باز کردن آن را برای خودشان داشتند تا راه را در دور دوم برای راهیابی به فینال هموار کند اما تدبیر آنها ابتدا برای ایران و بعد برای خودشان تبدیل به گره کوری شد که شانس کسب سهمیه المپیک را برای ایران از بین برد و برای آنها هم سخت و تا حدی دست نیافتنی کرد.

بازی بین دو تیم بحرین و کره جنوبی در حالی با برتری ۳۱ بر ۳۰ به سود کره به اتمام رسید که در صورت برد ایران برابر کویت، سه تیم در گروه دوم در امتیاز چهار برابر شده و کار صعودشان به بررسی تفاضل گل ها می رسید. در این صورت تفاضل گل های بازی های رو در روی سه تیم ایران، کره جنوبی و بحرین محاسبه می شد که به این ترتیب بحرین، کره جنوبی و ایران اول تا سوم گروه می شدند. تیم ایران در این صورت کره جنوبی را برده بود و به بحرین باخته بود، بحرینی‌ها هم ایران را برده بودند و به کره جنوبی باخته بودند و کره جنوبی هم مقابل ایران یک شکست و مقابل بحرین یک پیروزی داشت. تا اینجا همه چیز برابر بود، اما تفاضل گل بحرین ۲+، تفاضل کره جنوبی صفر و تفاضل تیم ملی کشورمان ۲-  بود و به همین دلیل تیم‌های بحرین و کره جنوبی به مرحله بعد می‌رفتند.  

بحرینی ها به تصور اینکه با باخت برابر کره به عنوان تیم اول راهی مرحله دوم شده و قرعه آسان تری خواهند داشت تن به شکستی با اختلاف تنها یک گل به چشم بادامی ها دادند. چنانچه کره جنوبی با دو گل این بازی را می برد و ایران نیز کویت را شکست می داد آن وقت ایران و کره جنوبی به دور دوم می رفتند. 

تدبیر بحرینی ها باعث شد تا برد ایران برابر کویت هیچ ارزشی نداشته باشد. ایران حتی اگر ۱۰۰ گل را برابر کویت به ثمر می رساند باز هم به دلیل شمارش تفاضل گل ها بین سه تیم اول، به عنوان تیم سوم معرفی می شد و عملا برد و باخت این دیدار برایش مهم نبود. 

باخت ناباورانه بحرین به کره، انگیزه را از شاگردان حبیبی گرفت. با این حال بازیکنان هندبال ایران بازی بسیار خوبی را برابر کویتی که روزی مدعی قهرمانی در قاره آسیا بود از خود نشان دادند و بازی را با نتیجه تساوی ۳۶ بر ۳۶ به پایان بردند. اما وقتی جلال کیانی گل سی و هفتم و برتری ایران را به کویت زد و داور آن گل را مردود اعلام کرد هیچ کس فکر نمی کرد نتیجه تساوی ایران و کویت بتواند تدبیر بحرینی ها را به ناتدبیری تبدیل کند. با این تساوی، تیم ایران در رده سوم گروه ایستاد اما محاسبه گل های تیم اول و دوم جدول باعث شد تا کره به عنوان تیم اول و بحرین به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی راه یابد. 

به این ترتیب بحرین در عین ناباوری در این مرحله باید برابر تیم قطر و میزبان رقابت ها قرار بگیرد و شانس کمی برای راهیابی به فینال و کسب سهمیه مستقیم المپیک و حتی حضور در رقابت های انتخابی بین قاره ای بدست بیاورد. تیم قطر تنها تیم بدون باخت مرحله گروهی این رقابت هاست و به گفته بسیاری از کارشناسان بخت کسب سهمیه مستقیم آسیا از آن این تیم بوده و با این شرایط کار بحرین در این دیدار بسیار سخت خواهد بود. 

در پایان مرحله گروهی این بازیها جدول بازیها در دو گروه به این ترتیب است: 

گروه  A:
۱- قطر با ۶ امتیاز، ۲- عربستان با۴  امتیاز ، ۳- هند با ۲ امتیاز، ۴- هنگ کنگ بدون امتیاز 

گروه B: 
۱- کره جنوبی با ۴ امتیاز و تفاضل گل، ۲- بحرین با ۴ امتیاز، ۳- ایران با ۳ امتیاز، ۴- کویت با یک امتیاز

در مرحله نیمه نهایی، دو تیم قطر و بحرین با هم و دو تیم عربستان و کره با یکدیگر مسابقه می دهند. تیم های برنده راهی فینال بازیها شده و قهرمان راهی المپیک ۲۰۲۰ خواهد شد. تیم دوم نیز راهی رقابت های بین قاره ای خواهد شد که عملا کار سخت تری نسبت به قاره آسیا دارد.

تیم ایران نیز در ادامه مسابقات انتخابی المپیک در دوحه، برای کسب مقام پنجم به مصاف تیم هنگ کنگ خواهد رفت. 

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات هندبال انتخابی المپیک مردان از ۲۶ مهر الی ۵ آبان ماه در دوحه قطر برگزار می شود. 

کد خبر 4753882

منبع: مهر

کلیدواژه: هندبال رقابتهای انتخابی المپیک قطر بحرین تیم فوتبال استقلال تهران تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران جام جهانی والیبال تیم ملی فوتبال بحرین والیبال تیم ملی والیبال ایران ووشو قهرمانی جهان کشتی فرنگی کشتی آزاد ووشو جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران- کویت ، امروز 17:30؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران

به گزارش قدس آنلاین، آخرین دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز دوشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی در گروه‌های C و D مشخص شود.

ژاپن به دنبال فرار از رسوایی

در گروه C از ساعت ۱۴:۳۰ تیم ملی فوتسال ژاپن به مصاف تاجیکستان خواهد رفت و قرقیزستان برابر کره جنوبی صف آرایی می‌کند.

در این گروه تاجیکستان و قرقیزستان با ۴ امتیاز اول و دوم هستند. ژاپن با ۳ امتیاز سوم است و کره جنوبی هم بدون امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

به نظر نمی‌رسد تیم قرقیزستان که عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته است در دیدار برابر کره جنوبی با مشکل خاصی مواجه شود و در صورتی که موفق به کسب امتیاز شود صعودش به یک چهارم نهایی قطعی خواهد شد.

در سوی دیگر اما ژاپن برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی محکوم به پیروزی است و باید بتواند از سد تاجیکستان عبور کند. ژاپن در صورتی با نتیجه تساوی می‌تواند راهی مرحله یک چهارم نهایی شود که قرقیزستان در دیدار برابر کره جنوبی شکست بخورد.

افغانستان چشم به بازیکنان ایران دارد

در گروه D از ساعت ۱۷:۳۰ تیم ملی فوتسال کشورمان باید با کویت دیدار کند و تیم‌های بحرین و افغانستان هم به مصاف هم خواهند رفت.

در این گروه تیم ملی کشورمان با ۶ امتیاز صدرنشین است و صعودش را به مرحله بعد قطعی کرده است. کویت با ۴ امتیاز دوم است. افغانستان با یک امتیاز در رده سوم قرار دارد و بحرین بدون امتیاز در انتهای جدول حضور دارد.

صدرنشینی شاگردان وحید شمسایی در این دیدار تنها در صورتی به خطر می‌افتد که کویت بتواند برابر ایران به برتری برسد.

در دیگر بازی هم افغانستان با هدایت مربی ایرانی خود مجید مرتضایی تلاش می‌کند بتواند برابر بحرین به برتری برسد و امیدوار باشد که کویت برابر تیم ملی ایران شکست بخورد تا بتواند به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به کویت به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و به یکی از شگفتی‌های این جام تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان
  • ادامه قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی/ قرقیزستان حریف ایران در یک‌چهارم
  • ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • ایران- کویت ، امروز 17:30؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • سفال‌منش:تقابل با ژاپن در یک‌چهارم نهایی؟تشنه این بازی هستیم
  • دفاع شمسایی از بازی تیم مقابل بحرین!
  • شمسایی: فشار روی ملی‌پوشان، کارمان را مقابل بحرین سخت کرد
  • از طلایی شدن در توکیو تا حذف از پاریس/ چرا فروغی به المپیک نرسید؟
  • کاپیتان تیم ملی ایران: بحرین غافلگیرمان کرد/ کار را سخت کردیم
  • رویای المپیک غرق شد؛ الناز شفیعیان به سهمیه پاریس نرسید