Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:30:03 GMT

۲۰۰۰ طرح عمرانی در همدان درحال اجراست

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۳۹۸۸

۲۰۰۰ طرح عمرانی در همدان درحال اجراست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان از اجرای ۲۰۰۰ طرح عمرانی در استان خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف برای اجرای ۲۰۰۰ طرح عمرانی در استان همدان اختصاص داده شده است.

اسکندر صیدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۵۰ درصد از اعتبارات طرح‌های عمرانی استان تخصیص پیدا کرده است، افزود: از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار طرح های عمرانی استان تا کنون ۵۰ درصد اعتبارات در اختیار دستگاه‌های استان قرار گرفته است و مابقی تا پایان سال داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ایجاد سالانه ۲۰ هزار شغل در استان همدان در سند راهبردی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز برای ۲۰ هزار شغل از سه محل صندوق توسعه ملی، آورده بانک‌ها و اعتبارات عمرانی  ۱.۵ میلیارد تومان درنظر گرفته و عملیاتی شده است.

صیدایی ادامه داد: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق اشتغال فراگیر، ۲۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی، ۷۰۰ میلیارد تومان از آورده بانک‌ها و  ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تحقق این میزان اشتغال عملیاتی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد اعتبار اشتغال روستایی استان جذب شده است، یادآور شد: استان همدان در کشور رتبه اول را در جذب اعتبارات روستایی دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات اشتغال روستایی تأثیر بنیانی در تثبیت جمعیت روستایی استان دارد، اظهار کرد: در استان همدان پایداری جمعیت روستایی و پایداری روستاها منوط بر این است که عرصه‌های کار و فعالیت در آن وجود داشته باشد بنابراین وجود اعتبارات و تزریق آن به مناطق روستایی بر اشتغال، پایداری و توسعه روستاها اثر مستقیم دارد.

صیدایی بیان کرد: تسهیلات و اعتبارات اشتغال به حدی بوده که شرایط برای روستائیان باز است و از طرفی با مجور ۱.۵ میلیاردی مقام معظم رهبری و تزریق سایر اعتبارات تأثیر بنیانی بر روستاها داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه طرح های عمرانی اشتغال پایدار استانی اقتصادی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند ۸۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان، سید مجتبی حسینی در نخستین کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، اظهار داشت: روزانه صدها تن زباله در بخش های مختلف این استان تولید می شود که برای بازیافت و مدیریت این پسماندها با ورود سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده و قرار است از این مزیت برای تولید برق استان استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و موضوعاتی همچون دفع اصولی و استاندارد پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی، گفت: این موضوع با توجه به ارزش افزوده خوبی که به همراه دارد می تواند در زمینه ایجاد اشتغال‌زایی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی نیز نقش بسیار موثری ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه ضرورت دارد از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند، افزود: بهره‌ گیری هر چه بیشتر از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمک کننده توسعه بهتر اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان خواهد بود.

حسینی از ایجاد سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری خرد و کلان استان به دستور استاندار همدان خبر داد و گفت: در این سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان به مردم و متقاضیان معرفی می‌شود و به مشارکت مردم در این طرح‌ها نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی در زمینه اطمینان بخشی به مردم جهت سرمایه‌گذاری در عرصه تولید دغدغه دولت سیزدهم است، بیان کرد: دولت با ایجاد بستر مناسب و حمایت‌های خود سعی دارد این اعتماد را ایجاد کند تا با ورود مردم به عرصه تولید، شاهد تحول چشمگیری در زمینه اقتصادی باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه به تبع خط مشی‌های ساست اقتصادی دولت در استان همدان نیز از راهبردهای اصلی فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری مردمی کردن آن است، گفت: ستاد تحقق شعار سال در استان تشکیل شده و به طور مرتب شاخص‌ها را در تک تک دستگاه‌های اجرایی متناسب با اهداف تعیین شده مورد بررسی قرار خواهد داد.

افزایش ۹۰۰۰ نفری بیمه شدگان اجباری در سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در ادامه این جلسه از افزایش ۹۰۰۰ نفری بیمه شدگان اجباری در سال گذشته خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۷ هزار شغل در همدان ایجاد می‌شود.

یوسف شعبانی، اظهار داشت: ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی که در ایجاد اشتغال وجود دارد جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار هستند که امسال با تدبیر معاون اقتصادی استان مقرر شد ۴۲ درصد تسهیلات تخصیصی اشتغال در این بخش هزینه شود.

وی بیان کرد: در تحقق تعهد اشتغال امسال سهم صنعت، خدمات و کشاورزی را مجزا مشخص کرده‌ایم به طوریکه مدیران باید در ارائه گزارشات خود به تفکیک اطلاعات مربوط به سه بخش عنوان شده را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان همچنین ادامه داد: از تعهد منفی پیش‌بینی شده استان در سال گذشته و امسال موفق شدیم ۶۰۰۰ نفر را کم کنیم.

بیش از یک سوم تعهد اشتغال استان بر عهده صمت است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این جلسه گفت: بیش از یک سوم تعهد اشتغال استان بر عهده صمت می‌باشد و به عبارتی ایجاد ۵۴۶۰ فرصت شغلی بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

احمد شانیان با بیان اینکه پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار صمت استان قرار دارد، بیان کرد: میز مشاوره سرمایه‌گذاری در این اداره کل راه‌اندازی شده و این آمادگی وجود دارد که به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی استان مشاوره تکمیلی ارائه شود.

وی همچنین به ایجاد پرتال سرمایه‌گذاری آنلاین در صمت استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ طرح و پروژه اقتصادی در استان ما مجوز دارند که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و همچنین مگاپروژه‌های استان نیز بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

خبرنگار: محمدحسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227828 برچسب‌ها همدان ایران

دیگر خبرها

  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است
  • سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • اختصاص بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیربنایی بخش تولید
  • اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد
  • آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند ۸۰میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند
  • تکمیل چهاربانده همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر نیازمند تزریق اعتبار
  • ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان بوشهر اجرا شد