Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- متخصص جراحی عمومی و جراح پستان گفت: میزان بروز این سرطان در بانوان در ۱۰ سال پیش ۲۸ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر بوده و ۱۰ سال پیش ۳۱ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است که یک روند طبیعی است و دلیلی بر این نیست که در کشور اتفاقی افتاده که میزان بروز سرطان پستان رو به افزایش شده باشد بلکه در کل دنیا این سرطان در حال افزایش است و طبعا در ایران هم در حال افزایش است و روند رشد آن هم حالت سونامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 12:10 - 01 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۱۲۶۹

 آسیه الفت بخش، متخصص جراحی عمومی و جراح پستان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره میزان شیوع سرطان پستان در بانوان گفت: همان طور که جمعیت در حال رشد است جمعیت زنان هم در حال رشد و افزایش است و بالتبع آمار ابتلا به این سرطان هم قطعا بیشتر می شود و آگاهی بیشتر نیز باعث شده که میزان بروز هم بیشتر نمایان شود.

وی در ادامه بیان کرد: میزان بروز این سرطان در بانوان در ۱۰ سال پیش ۲۸ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر بوده و ۱۰ سال پیش ۳۱ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است که یک روند طبیعی است و دلیلی بر این نیست که در کشور اتفاقی افتاده که میزان بروز سرطان پستان رو به افزایش شده باشد بلکه در کل دنیا این سرطان در حال افزایش است و طبعا در ایران هم در حال افزایش است و روند رشد آن هم حالت سونامی نیست.

وی در ادامه درباره میزان اینکه میزان مراجعات چقدر است؟ بیان کرد: اگر ۱۰ سال پیش را مطالعه کنیم متوجه می شویم که بیماران در مراحل پیشرفته مراجعه می‌کردند یعنی در مراحی که تومور ۵ سانتی متری داشتند و  یا کلا با این بیماری درگیر شده بودند مراجعه می کردند.

الفت در ادامه بیان کرد: اما افزایش آگاهی عمومی باعث شده که خانم‌ها در مراحل اولیه مراجعه کنند یعنی زمانی که یک تومور ۲ سانتی متری دارند و غدد لنفاوی آنها هم درگیر نشده و شانس بهبودی بیمار هم بسیار بالاست و نیازی به درمان هایی مثل رادیو تراپی و شیمی درمانی هم نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: درمان بهتری برای افرادی که در مراحل پایین مراجعه می‌کنند وجود دارد، ولی کلا روند درمان بسیار بهتر شده است.

این جراح عمومی در ادامه بیان کرد: این بیماری خدمات بیمه‌ای را شامل می‌شود ولی در برخی از مسائل از جمله بازسازی پستان که عمل زیبایی نیست و کاملا ضروری است که پروتز برای بیمار گذاشته شود خدمات بیمه ای را شامل نمی شود و بیمه این مورد را پوشش نمی‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از تحریم با کمبود دارو مواجه نشدیم. هزینه درمان اگر در مراحل اولیه مراجعه کنند فقط یک قرص هورمونی است که رقم بالایی نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرطان سرطان سینه بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند

حسینی استاد دانشگاه و کارشناس حوزه آب و هواشناسی خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: بارندگی‌های چند روز پیش در استان مربوط به موج سوم است که از جنوب استان وارد شد و به تبع آن میزان بارندگی در جنوب نسبت به شمال استان بیشتر بود.

او افزود: معمولا بهار در استان ۱۵ تا ۲۰ روزه بود، اما امسال بهار طولانی‌تری داشتیم که این یک انحراف از میانگین بلند مدت است و در روز‌های پایانی آن هستیم.

حسینی بیان کرد: شرایط کره زمین امسال به صورتی بود که زمستان در استان از اسفند شروع شد و شرایط زمستانه تقریباً در حال اتمام است؛ یعنی دوره زمستانه وارد بهار شده و به جای سه ماه به یک ماه و نیم کاهش پیدا کرده و اگر در سال‌های متوالی این وضعیت ادامه پیدا کند حتی امکان این وجود دارد که فصل‌ها عوض شود یعنی شرایط زمستان به طور کامل در بهار اتفاق افتد.

بیشتر بخوانید

 مدیران استان به جای رقابت به وحدت استانی فکر کنند

کارشناس حوزه آب و هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۵، ۲ درجه به دمای استان اضافه شود و این بارندگی‌های اخیر به لحاظ زمانی دو ماه قبل باید اتفاق می‌افتد ولی به دلیل گرمای تابستان پارسال، به بهار امسال موکول شد.

او عنوان کرد: به طور کلی در میزان بارندگی افزایش نداشتیم و این میزان بارش در روند خشکسالی استان تأثیر نخواهد داشت، زیرا به طور مثال در بیرجند در ۳۰ سال گذشته ۲۱ سال خشکسالی داشتیم و باید در سال‌های آینده شرایط بارندگی به نحوی باشد که بتوانیم بگوییم به دوره ایستایی رسیده‌ایم؛ در صورتی که شرایط عادی، شرایط تَرسالی است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی استان، هر یک قطره بارندگی اهمیت زیادی دارد بنابراین از شهرداری می‌خواهیم که طرح سد‌های بتنی یا انحرافی را بیشتر کنند تا بارندگی پشت سد‌ها و رسوب‌ها جمع شود و آب هدر نرود؛ همچنین از آنجایی که میزان نفوذ آب در سطح شهر کم است و حجم قابل توجهی از آب بارندگی خارج می‌شود تقاضا داریم تا ۱۰۰ یا بند‌های خاکی در استان را در مناطق شهری افزایش دهند تا هم رطوبت هوا در بیشتر شود و هم میزان ذخیره آب افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا به جنگ سرطان می‌رود!
  • فوران آتش‌فشان در اندونزی/ ۱۱ هزار نفر باید تخلیه شوند+ فیلم
  • فوران آتش‌فشان در اندونزی/ ۱۱ هزار نفر باید تخلیه شوند
  • بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند
  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • نتیجه عجیب قانون حمایت از فرزندآوری
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • ادامه بارش های بهاری در هرمزگان