Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافق سران روسیه و ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه اظهار داشت: ایران از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر شود استقبال می‌کند و در این راستا تفاهم حاصله میان فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه برای پایان دادن به درگیری‌ها در شمال سوریه را قدم مثبتی برای بازگشت ثبات و آرامش به منطقه می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عباس موسوی افزود: امیدواریم رسیدن به این تفاهم موجبات رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه از یک سو و حفظ تمامیت ارضی و تقویت حاکمیت ملی سوریه از سوی دیگر را فراهم نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار گفتگو و روش‌های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات بوده و بر همین اساس همواره طرفین اختلافات را به مذاکره برای رسیدن به تفاهم ترغیب کرده و در همین راستا توافق آدانا را مبنای مناسبی برای رفع نگرانی‌های ترکیه و سوریه می‌داند و در این راه از هرگونه مساعدتی برای گفتگو و ایجاد تفاهم میان آنکارا و دمشق دریغ نمی‌نماید.

موسوی حضور نیرو‌های خارجی در شمال سوریه را موجب تامین امنیت در منطقه ندانست و تاکید کرد راه حل مشکلات منطقه، درون منطقه‌ای است و خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه موجب بازگشت امنیت و آرامش خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه اثرات سازو کار روند آستانه در تامین صلح و امنیت در سوریه با تشکیل کمیته قانون اساسی در آینده نزدیک نمود بارزتری پیدا کرده و اطینان داریم قدمی بزرگ در بازگشت ثبات و آرامش دائمی در سوریه محسوب می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: توافق سران ترکیه و روسیه سوریه موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

بنابر روایت ایرنا، رئیس دولت در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898390

دیگر خبرها

  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم