Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:17:39 GMT

کمبود انسولین داروخانه‌های کرمان برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۴۰۹۴

کمبود انسولین داروخانه‌های کرمان برطرف می‌شود

محمد حسیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی انواع انسولین غیر از یک نوع قلمی نوو رپید در بازار کرمان موجود است و آمار این نوع انسولین به علت مشکلات گمرکی به تدریج رو به کاهش رفته و به صفر رسیده است.

وی با اشاره به حاد نبودن این مشکل اظهار داشت: به پزشکان و متخصصان غدد کرمان اعلام شده که نوع نوو رپید با انسولین‌های دیگر جایگزین کنند که مشکلی هم به‌وجود نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کمبود انسولین به نوعی هجمه‌ای است که با واقعیت ها همخوانی ندارد زیرا این نوع از انسولین با دستور پزشک قابل جایگزینی است.

وی تصریح کرد: کمبود این دارو به اداره‌کل و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده لذا این دستگاه‌ها در تلاشند که به زودی انسولین را از گمرک ترخیص و در بازار توزیع کنند.

حسیبی با بیان اینکه کمبود این نوع دارو مشکلی کشوری است افزود: با تماس‌های گرفته شده با شرکت تامین کننده، موجودی انبارها از این نوع انسولین در تهران به صفر رسیده اما به‌زودی این دارو در بازار کرمان تامین می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان صنعت دارو کرمان انسولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا محمدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری ۱۳۱ داروخانه سرپایی و ۱۰ مرکز بیمارستانی وجود دارد که تلاش می‌شود داروی بیماران خاص و بستری تهیه همچنین کمبودهای روزانه دارو تأمین و دغدغه در این زمینه کاهش پیدا کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: یکی از موضوعاتی که در چهارمحال و بختیاری منجر به کمبود خرید دارو در استان می‌شود عدم پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه تأمین اجتماعی است در خصوص شیرخشک نیز از آذرماه ارز ترجیحی حذف شده و به قیمت واقعی رسیده است اما ما به التفاوت آن از طریق بیمه سلامت تأمین می‌شود و در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد به جز چند مورد محدود که به دلیل تعطیلات عید نوروز بود و این کمبود نیز تأمین و برطرف شد.

کد خبر 6084404

دیگر خبرها

  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • دارو زباله نیست!
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند
  • کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد