Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حدود ۵۰ لژیونر ایرانی در رشته‌های غیرفوتبالی در خارج از ایران فعالیت می‌کنند؛ اتفاقی که شاید تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ورزش سه شاید کلمه لژیونر تا چند سال قبل فقط به فوتبالیست‌هایی خلاصه می‌شد که به لیگ‌های اروپایی یا کشور‌های عربی می‌رفتند و برای تیم‌های باشگاهی خارجی بازی می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان مورد‌های معدودی مثل حضور بهنام محمودی در سری‌آ والیبال ایتالیا هم به چشم می‌خورد که در رشته‌های غیرفوتبالی هم لژیونر شوند، اما شاید کسی فکرش را نمی‌کرد در سال ۹۸ به جایی برسیم که حتی رسیدن به یک عدد برای اعلام تعداد دقیق لژیونر‌های ایران در رشته‌هایی به جز فوتبال کار سختی داشته باشیم.

از والیبال و بسکتبال که بازیکنان شناخته شده‌تری در میان علاقه‌مندان به ورزش دارند لژیونر غیرفوتبالی داریم تا رشته‌های ناشناخته‌تر مثل کبدی و حتی دارت!

در گزارشی به بررسی لژیونر‌های پرتعداد رشته‌های غیرفوتبالی پرداختیم؛ گزارشی که نشان می‌دهد رشته‌های هندبال و کبدی بیشترین سهم را از لژیونر‌های ورزش ایران در شرایط فعلی دارند.

والیبال؛ ۵ اروپایی، کاپیتان در چین

تعداد لژیونر‌های والیبال ایران نسبت به فصل گذشته کاهش یافته و بازیکنانی همچون معنوی‌نژاد، میرزاجانپور، قائمی و کاظمی به لیگ ایران بازگشتند.

با این حال امسال میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی و سیدمحمد موسوی در پلاس لیگای لهستان، امیر غفور در ترکیب قهرمان فصل گذشته ایتالیا، مرتضی شریفی در سوپرلیگ ترکیه و سعید معروف در لیگ چین به میدان خواهند رفت تا والیبال ایران با ۶ لژیونر که تقریبا همگی ملی پوش هستند، کار خود را پیش ببرد.

بسکتبال؛ فعلا ۲ نماینده در شرق آسیا

با اینکه در سال‌های اخیر عادت داشتیم بسکتبال ایران لژیونر‌های نسبتا زیادی داشته باشد، برای لیگ پیش رو فعلا فقط بهنام یخچالی با یک تیم چینی قرارداد امضا کرده و آرون گرامی پور، بازیکن دورگه تیم ملی هم به لیگ چین تایپه رفته است.

حامد حدادی که در سال‌های اخیر در لیگ کشور‌های مختلف بازی کرده، فعلا با هیچ تیمی توافق نکرده، اما ممکن است طی روز‌های آینده او بازهم لژیونر شود.

هندبال؛ حضور پرتعداد سرتاسر اروپا

هندبالیست‌های ایرانی در سال‌های اخیر خیلی خوب مسیر لژیونر شدن را یاد گرفته‌اند؛ به طوری که چند سالی است بیش از ۱۰ بازیکن ایرانی در اروپا بازی می‌کنند. سجاد استکی امسال با یک تیم فرانسوی قرارداد امضا کرده، برخلاف برادرش الله‌کرم که همچنان در لیگ رومانی توپ می‌زند.

محسن باباصفری با تیم هندبال تیمیشعرا رومانی قرارداد ۲ ساله بسته و سعید حیدری راد در دیناموبخارست حضور دارد. سعید برخورداری نیز به یک تیم اسپانیایی پیوسته و پویا نوروزی نژاد هم تنها لژیونر ایرانی در بوندس لیگا به شمار می‌رود.

شاهو نصرتی دیگر بازیکنی است که در لیگ رومانی بازی می‌کند. همچنین افشین صادقی و مهرداد صمصامی لژیونر‌های حاضر در تیم الاهلی قطر به شمار می‌روند.

تنیس روی میز؛ برادران عالمیان در فرانسه

رشته توپی دیگری که در حال حاضر لژیونر دارد، تنیس‌روی‌میز است. نیما عالمیان در ترکیب تیم ویلنوو فرانسه به میدان رفته و نوشاد عالمیان برادر نیما هم بعد از مدتی به تیم تورینه فرانسه پیوست تا ۲ لژیونر تنیس روی میز ایران در قلب اروپا باشند.

دوومیدانی؛ دختر باد در راه صربستان

با اینکه احسان حدادی و حسن تفتیان مشهورترین ورزشکاران ایرانی در رشته دوومیدانی به شمار می‌روند و اکثر اردو‌های خود را خارج از ایران سپری می‌کنند، اما با هیچ تیم باشگاهی قرارداد ندارند.

در رشته دوومیدانی اخیرا فرزانه فصیحی پیشنهادی از باشگاه پارتیزان بلگراد در کشور صربستان دریافت کرده و در حال انجام امور ویزایی خود است تا به عنوان اولین لژیونر دختر دوومیدانی ایران تبدیل شود. این رکورددار دوی سرعت زنان ایران به زوی راهی صربستان خواهد شد.

دوچرخه سواری؛ سهم بالای زنان

همین امروز خبر رسید که سمیه یزدانی، ملی پوش دوچرخه_سواری ایران به تیم کنتینانتال تیکا اسپانیا پیوسته؛ اگرچه پیش از این ماندانا دهقان به عنوان اولین لژیونر دوچرخه سواری زنان ابتدا با چند تیم در قاره آسیا همکاری کرد و سپس به هلند رفت.

فراز شکری کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان ایران هم که با قراردادی ۲ ساله به تیم جیانت لیو پولی‌مدیکال ایتالیا پیوسته، امسال برای این تیم رکاب زد.

شطرنج؛ هر ایرانی و چند باشگاه!

بازی کردن در لیگ کشور‌های دیگر برای شطرنج بازان به یک امر عادی تبدیل شده و شاید هر کدام از ملی‌پوشان ایران هر سال در چند کشور بازی کنند. سارا خادم‌الشریعه سابقه بازی در بوندس‌لیگا و لیگ چین را دارد. علیرضا فیروزجا در فرانسه بازی می‌کند و قبلا نیز سابقه بازی در ترکیه را داشته است. سیدمحمدامین طباطبایی تیم‌های مونیخ ۱۸۶۰ را در آلمان و کن را در فرانسه همراهی می‌کند.

کبدی؛ ۱۵ ایرانی در لیگ ستارگان

یکی دیگر از رشته‌هایی که لژیونر‌های پرتعدادی دارد، کبدی است؛ اگرچه همه ۱۵ لژیونر کبدی ایران در لیگ ستارگان هند، یعنی بهترین لیگ دنیا فعالیت می‌کنند.

ابوالفضل مقصودلو، امیرحسین محمدملکی و محسن مقصودلو، هادی اشترک و سعید غفاری، محمداسماعیل مقصودلو، ابوذر مهاجر، محمدتقی پایین محلی، هادی تاجیک، محمداسماعیل نبی‌بخش، معراج شیخ، فاضل اتراچالی، فرهاد رحیمی، رحمان صداقت‌نیا و میلاد شیبک بازیکنانی بودند که در فصل اخیر لیگ کبدی ستارگان هند حضور داشتند.

در نهایت هم شاهد حضور پررنگ لژیونر‌های ایران در میان ۳ تیم برتر این مسابقات بودیم. قدرت لژیونر‌های ایرانی در لیگ هند به حدی است که حتی ۳، ۴ نفر از آن‌ها در تیم‌های خود کاپیتان هستند.

دارت؛ اولین لژیونر در مالزی

شاید باورش سخت باشد که حتی در رشته دارت هم ایران لژیونر دارد. مژگان رحمانی نخستین لژیونر دارت ایران که عضویت باشگاه دوری مالزی را دارد، در مسابقات آزاد جهانی به مقام قهرمانی رسید تا شاید با این اتفاق از این پس شاهد افزایش لژیونر‌های این رشته باشیم.

ووشو؛ قدرت نمایی خواهران منصوریان

در سال‌های اخیر خواهران منصوریان به همراه یکی، ۲ بانوی دیگر از ووشوی ایران به لیگ چین کوچ کردند. الهه، سهیلا و شهربانو مبارزه‌های زیادی در لیگ چین مقابل رقبای قدرتمند خود برگزار کردند و اکثرا هم به نتایج خوبی رسیدند. البته امسال محسن محمدسیفی در بخش مردان هم به لیگ چین رفت و چند مبارزه را با پیروزی پشت سر گذاشت.

لژیونر‌های پارالمپیکی

در بخش پارالمپیکی‌ها نیز ایران دارای تعدادی لژیونر است که مطرح‌ترین آن‌ها بدون شک بهزاد زادعلی اصغر در فوتبال نابینایان به حساب می‌آید. این بازیکن که با درخشش خود در پارالمپیک ریو به مسی فوتبال نابینایان مشهور شده، در چند سال اخیر در تیم کایسری اسپور ترکیه بازی می‌کند.

همچنین از دیگر لژیونر‌های پارالمپیکی ایران می‌توان به ٧ ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر اشاره کرد که در لیگ‌های اسپانیا، ترکیه، انگلستان و آلمان فعالیت می‌کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: لژیونر ایرانی ورزش صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس

عضو تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران با تیم ستاره‌ها در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا، علی حیدریان، بازیکن تیم ملی هندبال ساحلی ایران، در نمایش هندبال ساحلی فدراسیون جهانی هندبال در کنار ستارگان هندبال ساحلی جهان در حاشیه بازی‌های المپیک پاریس شرکت خواهد کرد.

 فرانسه، میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ در تابستان امسال، نمایش هندبال ساحلی IHF را در پاریس برای برجسته کردن این ورزش تماشایی و فرهنگ آن برگزار می‌کند.

سه تیم مردان و سه تیم ستارگان زن، به علاوه تیم‌های ملی مردان و زنان فرانسه، بازی‌های هندبال ساحلی را در سه روز شنبه ۲۷، یکشنبه ۲۸ و دوشنبه ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴ در کرتیل، با فاصله تنها ۲۰ کیلومتر از استادیوم المپیک برگزار خواهند کرد.

هدایت تیم‌های ستاره‌ها را شش مربی مدال‌آور و سرشناس جهانی از جمله برنده مدال طلای بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ لتیسیا بروناتی (آرژانتین) به همراه ملادن پارادزیک (کرواسی)، خالد حسن (قطر)، ماریا کارانتونی (یونان)، تاماس نئوکوم (مجارستان) و الکساندر نواکوویچ (آلمان) به عهده خواهند داشت.

در این مسابقات در مجموع، ۶۴ بازیکن هندبال ساحلی (۳۲ مرد و ۳۲ زن) از بهترین بازیکنان هندبال ساحلی جهان از ۱۸ کشور جهان، از جمله بازیکنانی از ایران، آرژانتین، برزیل، کرواسی، دانمارک، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هلند، نروژ، چین، لهستان، پرتغال، قطر، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه حضور دارند. 

سه تیم در هر یک از مسابقات مردان و زنان متشکل از ملیت‌های مختلف و تیم چهارم هر یک از این رقابت‌ها فرانسه میزبان خواهد بود.

نمایشگاه هندبال ساحلی IHF یک تلاش مشترک بین کمیته سازماندهی فدراسیون جهانی هندبال، فدراسیون هندبال فرانسه (FFHB) و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) است.

«نمایش هندبال ساحلی IHF» بخشی از جشن‌های گسترده‌تر در کرتیل، مستقر در منطقه Val-de-Marne فرانسه است که مشعل المپیک را در تور جهانی خود دریافت خواهد کرد. در طول مدت بازی‌های المپیک - از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست - رویدادهای رایگان مختلفی از جمله یک منطقه هواداران برای حداکثر ۲۰۰۰ نفر Giampiero MASI پیش بینی شده است.

رئیس کارگروه هندبال ساحلی IHF گفت: نمایش هندبال ساحلی IHF در تاریخ هندبال ساحلی ثبت خواهد شد. پس از اولین حضورش در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸، این گامی دیگر برای حضور در بازی‌های المپیک به عنوان یک ورزش رسمی در آینده است.

همچنین کیت مک اونیل، مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی گفت: هندبال ساحلی در حال حاضر نقش بسیار قوی در جنبش المپیک دارد و در تلاشیم که در بازی‌های المپیک جوانان توسعه و ترویج گسترده‌تری انجام دهیم. این یک رشته ورزشی با فرم عالی از ورزش است، سازماندهی آن آسان است و محبوبیت بسیار قوی و رو به رشدی در بین جوانان دارد و آینده بسیار روشنی دارد.

به دلیل کسب مقام سوم و اولین مدال تاریخی هندبال جهان توسط تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان در مسابقات هندبال ساحلی نوجوانان جهان در یونان و همچنین کسب عنوان گلزن برتر این مسابقات توسط علی حیدریان این بازیکن نیز به عنوان نماینده ایران و جوانترین بازیکن، در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقایسه عملکرد ۶ مهاجم لژیونر فوتبال/ سال کم فروغ مهاجمان ایرانی
  • دختر ایرانی که تایلند نمی‌رود/ تیم‌ملی فوتبال شانسی برد؟
  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • حضور هندبالیست ایرانی در المپیک پاریس
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • عملکرد متفاوت ۱۲ لژیونر تیم ملی ایران/ امیدواری به درخشش چند جوان
  • عملکرد متفاوت ۱۲ لژیونر تیم ملی ایران
  • عملکرد متفاوت ۱۲ لژیونر تیم ملی ایران/امیدواری به درخشش چند جوان
  • رسمی | جدایی زودهنگام لژیونر ایرانی | قرارداد با تیم اروپایی فسخ شد