Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در دبیرستان دخترانه بدری برهانی منطقه ۸ تهران اظهارداشت: شوراهای دانش‌آموزی یکی از افتخارات نظام تعلیم و تربیت است که زمینه حضور موثر و پرمسئولیت دانش‌آموزان را در آینده و حال مهیا می‌کند.

وی گفت: همچنین شوراهای دانش‌آموزی یکی از بهترین اقدامات آموزش و پرورش در زمینه نهادینه‌سازی بسیاری از آموزه‌های تربیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی افزود: شوراهای دانش‌آموزی در سطح کشور دست‌آوردهای بسیاری برای دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها از جمله آموزه‌های پرورشی، ایجاد زمینه‌های رشد و شکوفایی، ارتقای مهارت‌های دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف را دارد و صرف کار صوری و تشریفاتی نیست.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: ما شوراهای دانش‌آموزی را باید جدی بگیریم و دانش‌آموزان نیز جدی‌تر با آن برخورد کنند.

وی افزود: یکی از بهترین موقعیت‌های تربیتی که در طول سال با انتخابات دانش‌آموزان تداوم دارد، شوراهای دانش‌آموزی است و تشکیل ۱۸ انجمن فعالیت در بسترهای مختلف را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

کاظمی با اشاره به شعار بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با عنوان «شوراهای دانش‌آموزی، طلایه‌دار گام دوم انقلاب» اظهارداشت: تحقق اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب با دستان توانمند دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان فردا محقق می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ما با شوراهای دانش‌آموزی باید زمینه حضور دانش‌آموزان را در عرصه‌های مختلف پرورشی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فراهم کنیم.

وی افزود: همچنین توسعه و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با تشکیل شوراهای دانش‌آموزی باید مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی بیان کرد: امسال در این راستا با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بسیج مستصعفین ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه با نام و یاد ۴۰ هزار شهید شاخص در مدارس با کمک دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی، حضور فعال و موثر دانش‌آموزان در برنامه‌ها را در تحقق اهداف شوراهای دانش‌آموزی تاثیرگذار دانست و گفت: دانش‌آموزان باید بدانند آنچه ما را برای زندگی آینده آماده می‌کند، صرفاً درس و دانش‌اندوزی نیست بلکه آنچه ما را برای زندگی سعادتمند آماده می‌کند تعلیم و تربیت تمام ساحتی و حضور فعال در تمام عرصه‌ها و ارتقای توانمندی و مهارت‌هاست.

کاظمی با اشاره به اینکه مجلس دانش‌آموزان از دل شوراهای دانش‌آموزی شکل می‌گیرد، افزود: روحیه مطالبه‌گری دانش‌آموزان در ساختار بااخلاق، مودبانه، بااحترام و مهربانانه در عرصه‌های مختلف باید از اهداف شوراهای دانش‌آموزی باشد و آنچه دانش‌آموزان نیاز دارند و به عنوان دغدغه برای آنان مطرح است باید به مسئولان منتقل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به مسئولان و مدیران واحدهای آموزشی گفت: دانش‌آموزمحوری و دانش‌آموزباوری، باور به توانمندی‌های دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف و سپردن مسئولیت به آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی افزود: دانش‌آموز می‌تواند به عنوان یک کمک مربی، معلم‌یار، مدیریار و پلیس خوب در مدرسه نقش ایفا و تمرین کند تا در آینده جامعه‌ای موثر و سرشار از سعادتمندی داشته باشیم.

شوراهای دانش‌آموزی تبلور عینی دموکراسی است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین اظهارداشت: شورای دانش‌آموزی تبلور عینی دموکراسی و حضور موثر دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف اجتماعی است.

عبدالرسول کریمی خطاب به دانش‌آموزان گفت: آینده میهن اسلامی با اندیشه شما شکل می‌گیرد و در جریان شوراهای دانش‌آموزی، خود و ویژگی‌های مثبت خود را باور و نکات منفی را شناسایی می کنید و به احساس خودارزشمندی می‌رسید.

وی، بهبود رفتار فردی و اجتماعی و یادگیری مهارت های زندگی را از دیگر اهداف شوراهای دانش‌آموزی عنوان کرد و افزود: منتخبان در این شورا پل ارتباطی بین دانش‌آموزان و مدیریت مدرسه هستند تا نقطه نظر آنان را به اطلاع مسئولان برسانند و مدرسه حیات طیبه با تجلی حضور موثر دانش‌آموزان محقق شود.

کریمی گفت: آموزش و پرورش شهر تهران برای بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی یک میلیون تعرفه و بیش از ۴۰ هزار حکم برای دانش‌آموزان صادر کرده است.

بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی امسال برای نخستین بار به صورت الکترونیکی و با مشارکت وزارت کشور امروز (اول آبان) به صورت نمادین با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، عبدالرضا فولادوند مدیرکل، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان در دبیرستان دخترانه دوره اول بدری برهانی منطقه ۸ برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا کاظمی شوراهای دانش آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود

محمود امانی طهرانی، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در ۴ دولت دغدغه مشترک ۶ وزیر بوده است؛ اما در طول این مدت به ادبیات مشترک درباره مفهوم عملیاتی اجرای سند تحول بنیادین نرسیده‌اند، حال سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مراحل ترمیم سند را به‌صورت کامل پشت سر گذاشته و تغییرات بسیار جدی‌ای نسبت به قبل داشته است.

بازنگری ماموریت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه بخش اهداف، ماموریت‌ها به‌صورت خیلی جدی مورد بازنگری قرار گرفته است، عنوان کرد: بخشی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در فصل هفتم ماموریت‌ها بود، در سرجای خود قرار گرفته است.

تولید شاخص در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای سنجش اجرایی سند

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین بخشی که در بازنگری سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است، تولید تعدادی شاخص درون خود سند برای سنجش اجرایی سند است، تصریح کرد: با تصویب این شاخص‌ها، گزارش وضعیت خوبی از آموزش و پرورش به‌صورت ادواری قابلیت انتشار خواهد داشت. همچنین موضوع اجرای سند را به‌صورت روشن همراه با آمار دقیق مرتبا رصد و گزینش کند.

امانی طهرانی با اشاره به جزئیات شاخص‌ها، ادامه داد: شاخص‌های متعددی‌اند که با اهداف ده‌گانه سند و زیرنظام‌های ۶ گانه و راهکار‌های مربوط به هر یک از این اهداف ده‌گانه که در سند جدید هستند، مرتبط است.

تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود

وی با بیان اینکه به مدارس، خانواده‌ها و دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره اول متوسطه توصیه می‌کنم که بر تمرین‌های تمرکزی کار کنند، اظهار کرد: همچنین باید تکنیک‌های خواندن همراه با درک و فهم را یاد بگیرند و تلاش کنند که بهره‌وری خود را در یادگیری افزایش دهند.

امانی طهرانی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید از ابزار‌های فراوانی که آنها را با فضای مجازی مواجه می‌کند، دوری کنند، عنوان کرد: این ابزار‌ها تمرکز دانش‌آموزان و ماندگاری ذهنی را کاهش می‌دهد و باید خانواده‌ها این موضوع را کنترل کنند تا دانش‌آموزان تحصیل باکیفیت و با موفقیت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اثرات نامطلوب فضای مجازی، ادامه داد: این یک هشدار جدی برای نظام آموزشی کشور محسوب می‌شود و دانش‌آموزان زیادی را تحت تاثیر پیام‌های آشفته و ازهمگسیخته قرار می‌دهد و تمرکز و یادگیری آن‌ها افت پیدا می‌کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بنابراین توصیه می‌کنیم دانش آموزان وقت خود را به درستی مدیریت کنند و مطالعات جدی داشته باشند. همچنین در یادگیری با هم‌کلاسی‌هایشان تلاش کنند تا در یک کار تیمی با یکدیگر درس بخوانند و به موفقیت برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • سند دار شدن اردوگاه‌های دانش آموزی شهیدان رجایی و باهنر کوهپایه
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد