Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@07:04:35 GMT

به‌ روزرسانی روند تورم در مرکز آمار

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۴۳۵۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  جواد حسین‌زاده در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه آمار از ریشه‌های تصمیم‌گیری در دولت‌ها است، اظهار کرد: آمارهای رسمی برای استفاده در تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی ایجاد می‌شوند و ماهیت کالای عمومی را دارد. رئیس مرکز آمار ایران افزود: باید تمامی قوا همدلی لازم را داشته باشند به همین دلیل در دنیا از اوایل قرن بیستم به‌دنبال مدرن‌سازی مدل‌های آماری رفته‌‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

سه گرایش مدرن‌سازی نظام آماری

حسین‌زاده تاکید کرد: سه گرایش برای مدرن‌سازی نظام آماری وجود دارد. در اولین گرایش، نقش محوری و مرجعیت سازمان‌های ملی آمار برای حذف موازی‌کاری پررنگ می‌شود. وی ادامه داد: همچنین حذف تدریجی آمارهای سنتی و اصلاح ساختارهای موجود گرایش‌های دیگر در این زمینه است.

 

رئیس مرکز آمار با اشاره به اینکه در نظام آماری بهره‌وری به معنای تولید آمارهای با کیفیت بیشتر با هزینه کمتر است، گفت: برای تحقق این امر به همگرایی ملی نیاز داریم تا کارآیی و بهره‌وری در نظام آماری افزایش پیدا کند. به گفته حسین‌زاده، هزینه سرشماری‌های سنتی بالاست و به سرعت کهنه می‌شود به همین دلیل شعار امسال را همگرایی ملی برای مدرن‌سازی نظام آماری در نظر گرفته‌ایم.
 

فهرست آمارهای رسمی تهیه شد

وی با بیان اینکه در نظام آماری مدرن باید وظایف نقش‌آفرینان روشن باشد، افزود: در دنیا فهرست آمارهای رسمی وجود دارد که این فهرست در ایران نیز تهیه شده و قرار است برای تصویب به کمیسیون شورای‌عالی آمار برود. حسین‌زاده ادامه داد: تحت کنترل بودن تولید و انتشار تحت مدیریت کیفیت برمبنای برنامه ملی آمار نیز در دستور کار است.

 

وی تاکید کرد: تکمیل سری آماری تورم از سال ۱۳۱۵ تاکنون، امروز روی سایت قرار می‌گیرد و نرم‌افزار محاسبه‌گر تورم نیز در دسترس خواهد بود. رئیس مرکز آمار گفت: ما در تهیه آمارهای اجتماعی و فرهنگی خلأ داریم که در این زمینه امروز الگویی رونمایی شده که بر تامین نیازهای آماری فعالان این حوزه تاثیر مثبت خواهد داشت.

 

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مرکز آمار اقتصاد جام نیوز تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود

 فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با شعار امسال  در خصوص جهش تولید با مشارکت مردمی یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای حضور پر رنگ‌تر مردم در پروژه‌های مسکونی است گفت: در خصوص شعار جهش تولید با مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم واگذاری زمین به مردم و نهضت مردمی‌سازی مسکن است.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی از طریق پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص اراضی به متقاضیان زمینه را برای افزایش تولید مسکن فراهم کند.

ایلاتی با اشاره به اینکه  اجرای کوتاه مرتبه سازی و تخصیص اراضی به مردم می‌تواند زمینه را برای تحقق شعار دولت فراهم کند افزود: مهم‌ترین برنامه‌ای که در این راستا باید اجرا شود، گسترش کوتاه مرتبه سازی است.

او یادآور شد:خوشبختانه در برنامه هفتم  حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به ظرفیت سکونتگاه‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها افزوده خواهد شد.

ایلاتی توضیح داد: بر این اساس توزیع عادلانه زمین اجرا می‌شود که باعث خواهد شد افرادی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند از امکان زمین بهره‌مند شوند، بتوانند با در اختیار گرفتن زمین ساخت تدریجی مسکن را پیش ببرند.

کارشناس  مسکن  با بیان اینکه  جهش تولید با مشارکت مردم در راستای اجرای اصل ۴۱ قانون اساسی است گفت:  تحقق این شعار یکی از مهمترین  برنامه‌ها در بهبو د و افزایش تولید مسکن در کشور خواهد بود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳
  • بالاخره دولت تسلیم شد؛ آپشن طلایی به حقوق کارگران اضافه شد / متناسب‌سازی حقوق‌ها با تورم ۴۵ درصد
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در غزه
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • ۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند