Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@03:08:48 GMT

نمایشگاه مدرسه عشق در گیلان برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۴۳۷۴

نمایشگاه مدرسه عشق در گیلان برپا می‌شود

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان گفت: نمایشگاه‌هایی با عنوان «مدرسه عشق» با بخش‌های مختلف فرهنگی به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در گیلان برپا می‌شود. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی رفاهتی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه در رشت با اشاره به نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در جنگ تحمیلی اظهار داشت: 36 هزار نفر دانش‌آموز در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج دانش‌‌‌آموزی سپاه قدس گیلان با اشاره به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در تقویم جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی متناسب با ذائقه نوجوانان به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سراسر استان گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون تقویت و توسعه بسیج‌ دانش‌آموزی از مصوبات مجلس شورای اسلامی است و این گروه از دانش‌آموزان امروز در سطح مدارس حضور مؤثر و فعالانه‌ای دارند افزود: در حال حاضر 2 هزار و 560 واحد بسیج دانش‌آموزی در سطح استان گیلان فعال است.

جشنواره «مدرسه عشق» در گیلان برگزار می‌شود4 اثر بسیجیان گیلانی در جشنواره "مدرسه عشق" حائز رتبه‌های برتر شدبسیجیان سمنانی در جشنواره " مدرسه عشق " به‌خوبی درخشیدند

رفاهتی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان و پارک علم و فناوری استان در راستای بهره‌گیری از توانایی‌ و استعدادهای دانش‌آموزان خبر داد و عنوان داشت: پرورش نیروی انسانی کارآمد همواره محور توسعه  پایدار در جامعه است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح یاوران ولایت با هدف ارتقاء حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان در مدارس گیلان اجرا شد گفت: دانش‌آموزان بسیجی در راستای برگزاری جلسات حلقه صالحین، برگزاری یادواره شهدا و برنامه‌های مختلف فرهنگی در سطح مدارس در واقع میزان مسئولیت‌پذیری و خلاقیت فردی خود را به خوبی نشان دادند.
 
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان با بیان  اینکه 60 درصد از دانش‌آموزان استان عضو بسیج هستند گفت: بسیج دانش‌آموزی امروز از لحاظ تأمین نیروی انسانی، کادرپروری و منابع مالی کمک‌حال نهاد آموزش و پرورش است و برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی و اردوهی را در سطح استان برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح تربیتی ‌شهید «بهنام محمدی» خاطرنشان کرد: طرح تربیتی ‌شهید «بهنام محمدی» با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه قدس گیلان و اداره‌‌‌‌کل آموزش و پرورش استان با هدف ایجاد پیوند بین نهاد خانواده، نهاد مدرسه و مسجد در گیلان برگزار شد. 

رفاهتی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و اردویی در قالب طرح تربیتی ‌شهید «بهنام محمدی» در سطح مدارس استان گیلان برگزار می‌شود افزود: فعالیت دانش‌آموز در این برنامه‌ها موجب افزایش اعتماد خانواده‌ها و فعالیت مشترک دانش‌آموز در مدرسه، محله و مسجد می‌شود.
 
وی با اشاره به تدریس درس آمادگی دفاعی به صورت عملی در مدارس کشور بیان کرد: تدریس درس آمادگی دفاعی در مدارس از جمله مصوبات مجلس شورای اسلامی بوده و توسط شورای نگهبان نیز تأیید شد اما متأسفانه غفلت آموزش و پرورش موجب ایجاد چالش‌هایی در اجرای این طرح شد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت دفاع در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند که دفاع جزء هویت هر ملت زنده است و با توجه به اهمیت این موضوع، افزایش آگاهی نوجوانان و دانش‌آموزان نسبت به اهمیت دفاع و فرهنگ آن بسیار ضروری است.

رفاهتی با بیان اینکه امسال بیش از 10 هزار دانش‌آموز علاقه‌مند و داوطلب به راهیان نور اعزام می‌شوند گفت: امسال برنامه‌‌های اعزام دانش‌آموزان داوطلب به مناطق غرب کشور از 11 آبان آغاز می‌شود و اکثر این دانش‌آموزان با توجه به علاقه قلبی خود در این سفر‌ها حضور دارند و هیچ اجباری در کار نیست.

وی از افتتاح نمایشگاه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی با عنوان "مدرسه عشق" در گیلان خبر داد و افزود: برنامه‌هایی نظیر نواختن زنگ استکبار‌ستیزی در مدارس واحدهای پوینده و پیشگام به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده، قرائت بیانیه بسیج دانش‌آموزی در صبحگاه مدارس از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در گیلان است.

به گزارش تسنیم، نمایشگاه «مدرسه عشق» دارای بخش‌های مختلفی نظیر انس با ولایت، رفیق شهید، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، اقتدار نظامی، برجام نافرجام، افول هیمنه آمریکا و مقاومت رمز پیروزی کشورهای یمن، غزه و لبنان است.

برنامه فعالیت هیئت دانش‌آموزی در مدارس پوینده طرح شهیدبهنام محمدی، حلقه ارتقاء شجاعت، رزمایش پدافند غیرعامل، نشست حلقه سرگروه‌های صالحین و دیدار با فرمانده سپاه نواحی و تجلیل از دانش‌آموزان فرمانده واحد پیشگام و نخبه و مبتکر از جمله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در گیلان است.

همچنین دیدار با خانواده معزز شهدای دانش‌آموز، عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در مدارس پیشگام، برگزاری مسابقات بومی-محلی و برگزاری نمایشگاه متمرکز در مراکز تجمع راهپیمایی و برپایی مسابقه نقاشی نیز جزء برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه