Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی پروژه‌های حوزه راه در شهرستان گناباد همچنان با انسداد بودجه روبروست و تمهید خاصی برای آنها فراهم نشده است. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، پس از گذشت چند سال از تفکیک حوزه راه در وزارت خانه مربوطه و راه‌اندازی دو اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اداره راه و شهرسازی امید این می‌رفت که وضعیت در حوزه راه‌ها بهتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمار اعلامی از سوی پلیس راه کشور برخی تصادفات جاده‌ای به دلیل استاندارد نبودن راه‌ها است که گناباد نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

روزی نیست که در رسانه‌ها پیام‌هایی از گلایه مردم به خاطر خرابی جاده‌ها منتشر نشود که در گناباد نیز راه‌های گناباد به قاین، راه گناباد به خواب و راه گناباد به روستای زیبد از محورهایی است که بیشترین تصادفات و مطالبه مردمی را داشته است.

یکی از رسالت‌های رسانه پیگیری مطالبات مردمی است که از همین رو خبرگزاری تسنیم دفتر خراسان رضوی برای پیگیری مطالبات مردمی در حوزه راه به سراغ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناباد رفته است.

زمان‌زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناباد در گفتگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: حوزه راهداری با حوزه راه و شهرسازی فرق دارد و کار این راهداری کلیه عملیات مورد نیاز جسم و خطوط تابلو و نگهداری است که به عنوان مثال عملیات برف‌روبی از کارهای این اداره است.

خراسان رضوی|پیگیری پرونده زعفران کاران گناباد/ دریافت وجه نقد در قبال سپرده زعفرانخراسان رضوی| بی‌رغبتی مردم گناباد به کاشت زعفران در پی کاهش قیمت‌هاخراسان رضوی| گلایه مردم از سرویس‌دهی اتوبوس‌ها در گناباد

وی ادامه داد:از 26 خردادماه و به مدت 27 روز در معیت پلیس، جاده‌های گناباد را رصد نموده و گزارش آن را به اداره کل ارسال شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناباد با اشاره به این که حداکثر سرعت در جاده‌های روستایی 65 کیلومتر و حداقل 30 کیلومتر است اظهار داشت: برخی از رانندگان از جاده شهری به راه روستایی وارد می‌شوند و رعایت ورود به راه روستایی را ندارند و فکر می‌کنند جاده شهری است و با سرعت‌های بالا در این جاده‌ها رانندگی می‌کنند که حادثه‌هایی را به وجود می‌آورد. 

زمان‌زاده عنوان کرد: محور گناباد به روشناوند و جنگل، راه روستایی بوده و تردد خودروها و شلوغی آن، قوس جاده‌ها و پل‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و به همین  جهت برای ارتقای آن مکاتباتی صورت گرفته است. هر کاری به جهت ایمنی راه باشد در جهت امنیت آن اقدام می‌شود.

وی در خصوص جاده گناباد به بجستان که خبرگزاری تسنیم نیز طی گزارشی به آن پرداخته بود نیز بیان کرد: شیروانی و گارد ریسه در جاده بجستان در حال انجام است و به زودی از کیلومتر دوازه و نیم به سمت بجستان بزودی روکش خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناباد با اشاره به این که هدف و رویکرد ما ایمنی راه است تصریح کرد: محور گناباد به قاین تمام پل‌ها، گارد ریسه انجام شده، تنظیم شیب و شیروانی جاده انجام شده است. 

زمان‌زاده اذعان داشت: اکثر اتفاقات جاده گناباد سنو-زیبد از سنو وزیبد به گناباد است چون سرعت ماشین‌ها بالاست و باید سرعت ماشین‌ها را در این جاده کم کرد و رانندگان باید سرعت خود را در این جاده کم کنند و به همین جهت، در زمینه شیب شیروانی جاده اقداماتی در حال انجام است. 

وی درباره دیگر اقدامات این اداره بیان کرد: از  11 کیلومتر جاده معیوب راه آسفالت گناباد یونسی، در حوزه گناباد 7کیلومتر وجود دارد و از این ٧کیلومتر قرارداد روکش آن انجام شده و به گفته پیمانکار تا قبل از زمستان٩٨ کار روکش آن انجام خواهد شد. یکی از نیاز های امروز ما که به اعتبار نیاز دارد در خصوص خط کشی محورها و نصب تابلو می باشد.

فاز دوم روشنایی ورودی گناباد تحویل پیمانکار می‌شود

روشنایی ورودی گناباد یکی دیگر از مطالبات مردمی بود که خبرگزاری تسنیم دفتر خراسان رضوی نیز در دو گزارش به آن پرداخت و امروز نیز با پیگیری مجدد خبرنگار تسنیم رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناباد اظهار داشت: روشنایی محور پلیس راه تا میدان آزادی گناباد تاکنون تحویل این اداره نشده و تمام نواقص و مشکلات آن برعهده پیمانکار است و بعد از اصلاح آن تحویل این اداره خواهد شد همچنین باقیمانده پروژه روشنایی میدان آزادی تا بیدخت بزودی مناقصه آن انجام خواهد شد و تحویل پیمانکار خواهد شد.

زمان‌زاده ادامه داد: میدان سه راهی گناباد، کاخک، کلات در حال انجام مناقصه است و تاکنون به مناقصه رفته ولی کسی شرکت نکرده است که امیدواریم بزودی تحویل پیمانکار شود.

وی افزود:بودجه اداره راهداری گناباد کفاف راههای پرتعداد شهرستان را نمی‌کند و مشکلاتی را برای اداره راه‌ها بوجود آورده است؛ در محدوه راه‌های شهرستان آمار تصادفات جاده‌ای در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال قبل کمتر شده است.این اداره حاضر است به جهت بالا بردن ایمنی راه‌ها که از وظایف ذاتی ماست، با پلیس و همه کسانی که در این ایمنی نقش دارند همکاری کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناباد اظهار داشت: راهداران گناباد گمنام هستند و با جان و دل و با حقوق کم کارهای زیادی در جهت حفظ ایمنی راه انجام می‌دهند و متاسفانه در استان 800 نفر از پرسنل راهداری نیروهای شرکتی هستند.

زمان‌زاده در زمینه راه‌اندازی پایانه باربری در گناباد نیز بیان کرد: جهت احداث پایانه بار در گناباد نیازمند بخش خصوصی هستیم و حاضریم به با بخش خصوصی همکاری لازم را انجام دهیم.

گزارش از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/ز

R41347/P1549/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسینی رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان چایپاره افزود: در سال گذشته ۱۰/۹ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان بهسازی و آسفالت ریزی شد.     وی با تاکید به اینکه در طول سال و بطور مستمر یکسری اقدامات راهداری بمنظور حفظ وضعیت موجود راه‌ها و بهبود شرایط تردد و عبور و مرور در سطح محور‌های مواصلاتی توسط عوامل راهداری شهرستان انجام می‌پذیرد؛ اظهار کرد: تسطیح و رگلاژ شانه سازی محور‌ها به طول ۱۸۰ کیلومتر و شن ریزی راه‌های روستایی و فرعی به طول ۵۰ کیلومتر از جمله این اقدامات است که در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.     حسینی ادامه داد:  با توجه به اینکه تابلو و علائم ایمنی و  هشدار، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح محور‌های مواصلاتی  دارد در طول یکسال گذشته ۲۵۰ مورد تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره نصب شد.     وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۷۰ متر گاردریل در محور‌های شهرستان چایپاره  تعمیر ونصب شد.

دیگر خبرها

  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • انسداد محور کرج کندوان لغو شد
  • انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی معادن در خصوص بهسازی جاده‌ها
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد