Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@13:46:46 GMT

نتایج کامل هفته هفتم لیگ برتر فوتبال

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۴۶۴۳

به گزارش صدای ایران از نود، این هفته از لیگ هم هفته‌ای پر گل رقم خورد تا میانگین گل نوزدهمین دوره لیگ از 4 دوره قبلی بهتر باشد. با نتایجی که در این هفته بدست آمد، ترکیب 3 تیم بالا و پایین جدول تغییری نکرد.
ماشین سازی 2- 3 فولاد خوزستان: کامبک شاگردان نکونام
فولاد روند خوب نتایج خارج از خانه خود را حفظ کرد و برای سومین بازی پیاپی به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر 5 گل این دیدار در نیمه اول رد و بدل شد تا پرگل‌ترین نیمه اول 5 فصل اخیر لیگ شکل گیرد. ماشین سازی در دقایق ابتدایی به گل رسید. این تیم با گرفتن 4 پنالتی، پنالتی‌گیرترین تیم لیگ است و با گل کردن هر 4 پنالتی، موفق‌ترین تیم در این زمینه است. احمدرضا زنده‌روح 3 پنالتی برای ماشین‌سازی به ثمر رسانده است. فولاد علی‌رغم اینکه از حریف 2 بار عقب افتاد، تیم پیروز میدان شد و ایوب والی با دبلی که انجام داد نقش کلیدی در این موفقیت ایفا کرد. ایوب والی مدافعی که 11 فصل است برای فولاد بازی می‌کند برای نخستین بار توانست در یک بازی 2 گل به ثمر رساند.
پارس جنوبی جم 0- 0 صنعت نفت آبادان: باز هم دیرک مانع موفقیت جمی‎ها
در تنها بازی بدون گل هفته در جم، پارس جنوبی مقابل صنعت نفت به تساوی بدون گل رسید. مهم‌ترین اتفاق این دیدار پنالتی از دست رفته پارس جنوبی بود. نماینده بوشهر که 9 پنالتی قبلی خود را به گل تبدیل کرده بود در اواخر نیمه اول صاحب ضربه پنالتی شد که ضربه محمد ابراهیمی به دیرک دروازه اصابت کرد. پارس جنوبی با زدن 6 بار توپ به دیرک دروازه رکورددار لیگ است.
پرسپولیس 2-1 پیکان: پرسپولیس به 20 رسید
پرسپولیس پس از 2 شکست پیاپی برابر سپاهان و پدیده نیاز مبرم به هر 3 امتیاز این بازی داشت. پرسپولیس با گل مهدی ترابی از حریف پیش افتاد تا این بازیکن به بیستمین گل خود در تاریخ لیگ برتر دست یابد. پاس گل این گل را علی علیپور داد. این هفتادمین گلی بود که مهاجم پرسپولیس در لیگ برتر روی آن تاثیرگذار (گل+پاس گل+کسب پنالتی منجر به گل) بوده است. برتری پرسپولیس چندان طول نکشید و دروازه این تیم روی یک ضربه کاشته باز شد. 60 درصد گلهای دریافتی پرسپولیس در این فصل از پشت محوطه جریمه بوده است. پرسپولیس در دقایق پایانی با ضربه سر احمد نوراللهی به گل برتری دست یافت. پیکان با دریافت 6 گل با سر ضعیف‌ترین تیم لیگ در این زمینه است. پیکان را باید عجیبترین تیم لیگ قلمداد کرد این تیم با 13 گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است و با دریافت 14 گل بدترین خط دفاع را دارد. پرسپولیس برای بیستمین بار موفق به شکست دادن پیکان شد این بیشترین تعداد بردی است که تیمی مقابل تیمی در تاریخ لیگ برتر کسب کرده است.
نساجی 0 – 4 تراکتور: رکوردشکنی تراکتور
عجیب‌ترین نتیجه هفته در قائمشهر رقم خورد و تراکتور در شرایطی که در نیمه اول به تساوی بدون گل مقابل نساجی دست یافته بود در نیمه دوم با 4 گل این تیم را از پیش رو برداشت. این بهترین پیروزی خارج از خانه تاریخ تراکتور در لیگ برتر است. نساجی از بازی هفته نخست فصل قبل برابر ذوب‌آهن در خانه شکستی نداشته بود. تراکتور در این بازی توانست همچنان دروازه خود را بسته نگه دارد.
گل گهر سیرجان 0-2 سپاهان: تداوم کلین‌شیتهای نیازمند
سپاهان در دیدار با گل گهر به دویست و پنجاهمین پیروزی خود در تاریخ لیگ برتر دست یافت. در این بازی هم پیام نیازمند دروازه خود را بسته نگاه داشت تا در آستانه شکستن رکورد تاریخ لیگ برتر باشد. گل گهر که هنوز در این فصل موفق به پیروزی نشده بود مجید جلالی را از این هفته روی نیمکت خود دارد. جدال قلعه‌نویی – جلالی پرتکرارترین تقابل تاریخ لیگ برتر است. امیر قلعه‌نویی برای دوازدهمین بار در مصاف با جلالی به پیروزی دست یافت. این بیشترین تعداد بردی است که یک مربی برابر مربی دیگر بدست آورده است.
سایپا 0- 4 استقلال: استقلال رکورددار بیشترین گلزن در تاریخ لیگ برتر
استقلال در شهر قدس توانست به یک پیروزی پر گل مقابل سایپا دست یابد. شکست 4 بر صفر سنگین‌ترین شکست خانگی سایپا در ادوار مسابقات محسوب می‌شود. از 4 گل استقلال دو گل توسط بازیکنانی به ثمر رسید که تاکنون برای استقلال گلی نزده بودند. عارف غلامی و سجاد آقایی گلزنان جدید آبی‌پوشان بودند. استقلال تا پیش از این 115 گلزن در تاریخ رقابتها داشت و از این نظر با پرسپولیس مشترک بود ولی با این 2 گلزن جدید این تعداد به 117 رسید. استقلال نه تنها در تاریخ این مسابقات بلکه در این دوره هم رکورددار است و 8 بازیکن برای این تیم گلزنی کرده‌اند. این بهترین پیروزی استقلال برابر سایپا بود و آبی‌پوشان هیچ تیمی را به اندازه سایپا شکست نداده اند. استقلال با این نتیجه به چهارمین پیروزی پیاپی خود در لیگ و حذفی دست یافت تا این به روزهای خوب خود بازگردد. سایپا هم متحمل پنجمین شکست متوالی در لیگ و حذفی شد تا شرایط این تیم بحرانی شود.
ذوب آهن 0 – 1 شهرخودرو: ادامه روزهای سیاه ذوب‌آهن با منصوریان
منصوریان در هفته هفتم نیز در کسب پیروزی ناکام ماند. این مربی که به آغازهای بد معروف است بدترین شروع خود را رقم زد و برای نخستین بار در 7 هفته ابتدایی بردی کسب نکرد. پدیده با گلی که در آخرین دقایق نیمه اول به ثمر رساند به پیروزی رسید. نماینده خراسان، بهترین تیم نیمه اول رقابتهای این فصل است.
نفت مسجدسلیمان 1-0 شاهین بوشهر: بدترین شروع تاریخ لیگ برتر برای شاهین بوشهر
نفت مسجد سلیمان از جمله تیم‌هایی است که فراتر از حد انتظار ظاهر شده و هنوز شکستی را تجربه نکرده است. شاهین بوشهر نیز با این باخت رکورد بدترین آغاز در تاریخ لیگ برتر را به نام خود کرد. این تیم در شرایطی در پایان هفته هفتم تنها یک امتیاز کسب کرده که در ادوار گذشته تیمی تا این هفته کمتر از 2 امتیاز کسب نکرده بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس صدای ایران نکونام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

وینگر تیم فوتبال پرسپولیس توانست در برابر صنعت نفت آبادان رکورد بهترین پاسور پرسپولیس را به نام خود ثبت کند.

به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند که دانیال اسماعیلی فر در دقیقه ۷ موفق شد روی پاس امید عالیشاه گل اول پرسپولیس را به ثمر برساند.

عالیشاه با پاس گلی که در این بازی به نام خود ثبت کرد با ۳۴ پاس، بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر شد. پیش از این عالیشاه به همراه مهدی ترابی ۳۳ پاس گل به نام خود به ثبت رسانده بودند که حالا عالیشاه به تنهایی این عنوان را از آن خود کرد.

البته عالیشاه دقایقی پس از گل پرسپولیس، به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و وحید امیری جانشین وی شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نتایج هفته هجدهم لیگ برتر هندبال
  • هفته بیست و هفتم لیگ برتر| عبور یک نیمه‌ای پرسپولیس از صنعت نفت در آبادان
  • عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر
  • پوشش زنده ۲ بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار ۲- پیکان یک/ گل گهر صفر_ استقلال خوزستان صفر
  • پوشش زنده 2 بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار ۲- پیکان یک
  • پوشش زنده 2 بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار ۲- پیکان صفر
  • پوشش زنده 2 بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار یک- پیکان صفر
  • پوشش زنده 2 بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر| هوادار صفر- پیکان صفر
  • هفته بیست و هفتم لیگ دسته یک؛ پیروزی استقلال ملاثانی
  • پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال