Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:09:41 GMT

صیانت از مردم مهمترین کارکرد پدافندغیرعامل است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۴۸۲۱

صیانت از مردم مهمترین کارکرد پدافندغیرعامل است

غلامرضا مرتضوی روز چهارشنبه در نشست رابطان و نمایندگان پدافندغیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه به مناسبت هفته پدافندغیرعامل، تبیین نقش، جایگاه، کارکردها و دستاوردهای پدافندغیرعامل را در میان مردم ضروری دانست و افزود: باید این مقوله را در میان مردم فرهنگ‌سازی و فراگیر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پدافندغیرعامل را از مولفه‌های مهم امنیت دانست و گفت: باید در این راستا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در هیچ مقطعی خدمات‌رسانی به مردم قطع نشود و خدمات ضروری را به موقع به مردم ارائه کنیم.

او مردم را پایه و محور اصلی اهداف پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: بدخواهان نظام به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند و این توطئه خود را در قالب القای بی‌تفاوتی در میان مردم دنبال می‌کنند که با هوشیاری مردم و مسئولان این توطئه خنثی شده است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی در چند سال اخیر، گفت: با هوشیاری مسئولان نظام و همراهی خوب مردم اکنون کشور به مرحله آرامش رسیده و مشکلات نیمه اول سال را پشت سرگذاشته‌ایم.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری کرمانشاه در ادامه سخنانش به تدوین سند جامع استانی پدافند غیرعامل استان اشاره کرد و اظهارداشت: حدود ۷۰ درصد این سند انجام شده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در حال تکمیل آن هستیم.

مترضوی، سند جامع پدافندغیرعامل استان را چراغ راه مسئولان در این حوزه دانست و افزود: این سند پس از تصویب در شورای استانی و سپس کشوری قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین به تهیه و تدوین طرح پدافندی شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز ۶۰ درصد پیشرفت دارد و در قالب چهار بخش تهیه و تدوین می‌شود.

وی مصون‌سازی زیرساخت‌های شهری، ساختمان‌ها و ابنیه‌های موجود در شهر و مراکز خدمات‌رسان عمومی مانند بیمارستان‌ها را در دستور کار شورای پدافند استان دانست و خواستار همکاری هرچه بیشتر همه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف پدافندغیرعامل شد.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید»، گفت: برنامه‌های هفته پدافندغیرعامل از هشتم الی چهاردهم آبان برگزار می شود و برنامه‌های متعددی از جمله همایش و دوره‌های آموزشی در سطح استان تدارک دیده شده است.

مجموع اقدام‌های غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام‌های نظامی دشمن می‌شود را پدافند غیرعامل می‌گویند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پدافند غیر عامل امنیت کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع ساندرو در بازار امروز مشخص شد. 

به گزارش اقتصاد آنلاین، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۷ با کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۶ با کارکرد ۹۸ هزار کیلومتر، ۹۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع ساندرو در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم