Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در کمیسیون خلع سلاح گفت: مسکو توقف استقرار موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر را اعلام کرده و تا زمانی که چنین تسلیحات آمریکایی در مناطق مختلف مستقر نشده، بطور یک‌جانبه آن را رعایت خواهد کرد. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آندری بلویوسف" معاون نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی در ژنو، شب گذشته در نشست کمیته خلع سلاح سازمان ملل اعلام کرد،  روسیه به طور یک‌جانبه توقف استقرار موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر را تا زمانی که چنین تسلیحات تولیدی آمریکا در مناطق مختلف پیدا نشده باشد، را رعایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات روس گفت: «ایالات متحده به این خاطر این توافقنامه را از بین برد تا چراغ سبزی برای گسترش غیرقابل کنترل توان بالقوه هسته‌ای این کشور باشد. ولی روسیه تلاش می‌کند تا اجازه ندهد بحران موشکی جدیدی به وجود آید.»

وی تاکید کرد: «ما به طور یک‌جانبه اعلام کرده و مسئله توقف استقرار موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر تا زمانی که چنین موشک‌های آمریکایی در مناطق مختلف جهان مستقر نشده باشند را رعایت خواهیم کرد.»

این مقام روس همچنین نسبت به حفظ وضعیت نامشخص سرنوشت پیمان مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی (استارت-3) که مدت اعتبار آن یک سال و نیم دیگر به پایان می رسد ابراز نگرانی کرده و گفت: «در شرایط کنونی تمدید این توافقنامه اقدامی معقول است و اجازه می دهد تا از تخریب نهایی اوضاع پیرامون ثبات راهبردی در جهان جلوگیری شده و زمان برای مطالعه رویکردهای احتمالی در شرایط کنونی جهان در عرصه کنترل تسلیحات فراهم شود.»

ناتو پیشنهاد روسیه درباره توقف استقرار موشک‌ها را بی‌اساس می‌داندریابکوف: روسیه قصد استقرار موشک‌های بردمتوسط در کوبا را ندارد

این در حالی است که "رابرت وود" نماینده آمریکا در کنفرانس خلع سلاح نیز در سخنان خود به ابتکارعمل روسیه اشاره کرده و این کشور را متهم کرد که از هم اکنون چندین گردان از موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط را در خاک خود مستقر کرده است، در حالی که ایالات متحده چنین سیستم‌هایی در اروپا ندارد. وی تاکید کرد که در چنین شرایطی پیشنهاد اخیر مسکو نمی‌تواند مورد حمایت آمریکا قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی

آتش سوزی در پایگاه هوایی Dzhankoi در کریمه که ناشی از حمله موشکی اوکراین است، قابل رویت است.

تعداد بازدید : 28 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بر اساس فیلم منتشر شده، حداقل 3 پرتابگر و رادار سامانه S-400 که در پایگاه مستقر بودند بر اثر اصابت موشک از بین رفتند.

درخواست کی‌یف از ناتو برای دفاع اوکراین به مانند اسرائیل

 وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به اقدام کشورهای غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله مستقیم نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از جبهه کی‌یف شد.

 دمیترو کولبا امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی انگلیس، ادعای دولت لندن را مبنی بر اینکه دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین، باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود، رد کرد و گفت: «استدلالی که من ماه‌ها است می‌شنوم، این است که نمی‌توان موشک‌های روسیه را رهگیری کرد، زیرا این به معنای کشاندن ناتو به جنگ با روسیه است.»

وی افزود: «از چه زمانی رهگیری موشک‌های روسیه به معنای کشاندن دیگران به جنگ با روسیه است؟ تا جایی که من می دانم، موشک های روسی حامل نیروهای روسی نیستند.»

وزیر امور خارجه اوکراین گفت که در ملاقات آتی با همتای انگلیسی خود، درباره علت اتخاذ رویکرد متفاوت غرب در قبال اوکراین و اسرائیل پرس‌وجو خواهد کرد.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس دو روز قبل به همین شبکه رادیویی گفته بود: ما بیش از هر کشور دیگری به اوکراین کمک کرده‌ایم. بیش از ۶۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌ایم، اولین کشوری بودیم که به آنها تانک، سلاح‌های ضد تانک و توپ‌های دوربرد دادیم.»

وی ادامه داد: تنها چیزی که باید از آن اجتناب کنید این است که نیروهای ناتو مستقیماً با نیروهای روسیه درگیر شوند؛ چون چنین اقدامی باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

با این حال کولبا که حسادتش گل کرده است، به ال‌بی‌سی گفت که هرچند اوکراین از کمک‌های لندن سپاسگزار است «اما استدلال کامرون درباره تشدید تنش‌ها معتبر نیست.» او خواستار مداخله مستقیم نیروهای ناتو برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای روسی شد که به گفته او، روزانه اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

 

 

دیگر خبرها

  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • دیدارهای دوستانه فوتسال، پیروزی اسپانیا و پرتغال و توقف روسیه
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • زلنسکی: موشکی برای ایستادگی در مقابل حملات روسیه نداریم
  • ضرورت رعایت نکات ایمنی در شرایط جوی و دریایی ۲۸ و ۲۹ فروردین
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال