Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدادادی از اجرای «هم نوا با کاروان نینوا» در ایام اربعین خبر داد و گفت: این طرح از (۱۷ تا ۳۰ مهر در قالب ۱۷ پست راهنمایی زائران در خوزستان اجرا شد.

«علی خدادادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از اجرای طرح «هم نوا با کاروان نینوا» در ایام اربعین خبر داد و اظهار کرد: این طرح توسط معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه در بین جوانان، اشاعه فرهنگ قیام حضرت اباعبدالله (ع) در بین جوانان عضو و بهره مندی اعضا از این مکتب انسان ساز در ارائه خدمات به زائرین اجرا شد.

 

وی اضافه کرد: طرح «هم نوا با کاروان نینوا» از ۱۷ مهر تا ۳۰ مهر و در قالب ۱۷ پست راهنمایی زائران در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه و شهرستان های آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، اندیمشک، شوش، اهواز، اندیکا، بهبهان و ایذه به اجرا در آمد.

 

خدادادی تعداد افراد به کار گیری شده در این طرح را شامل ۷۵۲ عضو آقا و ۱۷۲ عضو خانم عنوان کرد و ادامه داد: در طرح «هم نوا با کاروان نینوا» به 24 هزار و 167 نفر خدمات مختلف ارائه شد.

 

وی تصریح کرد: در این طرح خدمات سلامت محور، خدمات حمایتی (جابجایی با ویلچیر)، راهنمایی زائران، خدمات فرهنگی (برپایی ۱۲ خیمه نماز و اقامه نماز جماعت)، خدمات مذهبی، ایستگاه فرهنگی و تبلیغی و ایستگاه صلواتی ارائه شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات امدادی هلال احمر از (۱۳ مهر تا ٣٠ مهر) در طرح اربعین حسینی اشاره کرد و اذعان داشت: این خدمات در دو مرز شلمچه و چذابه و پایگاه های ثابت بین شهری توسط جمعیت هلال احمر به زائران ارائه شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ابراز کرد: در این طرح در دو مرز و سایر پایگاه های ثابت بین شهری خدماتی به بیش از 47 هزار خدماتی از جمله تست قند خون و فشارخون از 20 هزار و 592 نفر، خدمات درمان سرپایی به 26 هزار و 377 نفر ارائه شد و 111 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

وی با بیان اینکه در مرز شلمچه در مجموع این خدمات به 30 هزار و 237 زائر ارائه شد عنوان کرد: همچنین در مرز چذابه در مجموع به 13 هزار و 316 نفر خدمات ارائه شد و مابقی خدمات رسانی ها نیز در مراکز ثابت بین شهری بود.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ مسجد کربلا حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند خدمات امدادی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار به نقش حیاتی و پر اهمیت سازمان داوطلبان در جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داوطلبانه برای خدمت به مردم در این مجموعه تاکید کرد.

وی ارائه آموزش فرهنگ داوطلبی را یکی از وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح باید روحیه خدمت‌رسانی در جامعه را ارتقا دهیم.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این بخش با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از رسانه در معرفی فعالیت‌های داوطلبانه، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبانه باید بیش از پیش در مورد فرهنگ خدمت رسانی و معرفی آن به مردم تمرکز کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، سپس به ارائه نکاتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داوطلبی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر پرداخت و بر لزوم ارتباطات تنگاتنگ و مستمر درون سازمانی تاکید کرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارائه نکاتی مهم و ضروری در خصوص چگونگی جذب و نگهداشت داوطلبان در جمعیت هلال احمر پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب ارتباط مستمر با اقشار مختلف جامعه، تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت آنان را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جدی نظام‌های سازمانی در ایران بورکراسی‌های غیر ضروری است. وی تاکید کرد باید با پرهیز از این بورکراسی‌ها از ظرفیت داوطلبانه برای اجرای خلاقانه برنامه‌ها در جمعیت بهره گرفت.

وی همچنین گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان این سازمان را نیز مثبت ارزیابی کرد و از خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و عید نوروز قدردانی کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت، توجه ویژه به مسائل مربوط به این سازمان که متولی کمک در جامعه است را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونین سازمان داوطلبان نیز به ارائه گزارش‌هایی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته سال گذشته و همچنین بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی ارائه خدمات روان‌تر به جامعه به منظور پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر پرداختند.

کد خبر 6087170

دیگر خبرها

  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر