Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@21:15:01 GMT

جاذبه‌های گردشگری روستای زرکان+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۵۱۱۷

جاذبه‌های گردشگری روستای زرکان+تصاویر

زرکان روستایی در بخش مرکزی سیاهو، روستایی سرسبز، بکر و دیدنی در میان رشته کوه های زاگرس در استان هرمزگان می باشد هرچند این منطقه با دارا بودن مناطق بکر و دیدنی مورد غفلت مسئولان واقع شده و حتی کوچکترین امکانات نیز فراهم نشده ولی روزانه میزبان خیل عظیمی از گردشگران بوده که برای گذراندن لحظاتی سرشار از آرامش به این منطقه سفر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز صنعت جهانگردی بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید و بسیاری از کشورها این صنعت پویا را منبع اصلی درآمد، اشتغال زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساخت ها می دانند و اهمیت اقتصادی و اجتماعی آن امروزه به جایگاهی رسیده که از آن با صادرات نامرئی نیز یاد می شود.

در هزاران روستاهای ایران ظرفیت هایی می توان شاهد بود که سنت، رسوم ها و بافت روستا که شاید در هیج جای دنیا نمونه اش وجود نداشته باشد بنابر این گردشگری روستایی همچون گردشگری ورزشی و سلامت، بخش جدایی ناپذیر از صنعت گردشگری بین المللی حرفه ای امروز دنیاست.

کشورهای اروپایی گردشگری روستایی را فرصتی برای مزرعه گردی در مناطق غیرشهری این کشورها فراهم کرده تا گردشگران لذت چشیدن طعم نان و غذاهای محلی و ارگانیگ مناطق غیرشهری راداشته باشند پس چرا ما ایرانیان که چنین کشور زیبا و چهارفصل داریم گردشگری روستایی را رونق ندهیم؟.

در این روزها مسئولان هرمزگان و حتی کشور درخصوص ظرفیت های تجاری اقتصادی، حمل ونقل و کشاورزی این استان سخنان فراوانی گفته اند که گویی هرمزگان یک استان رباتی است وهیچ جاذبه گردشگری در آن وجود ندارد.

هرمزگان از استان هایی با جاذبه های فراوان است که گردشگری روستایی یکی از شگفتی های آن بوده و هرچند این روزها با محدودیت ها و محرومیت هایی که این مناطق دارند باز هم گردشگران زیادی را به سمت این مناطق بکر و دیدنی جذب می کند.

با نگاهی که به هرمزگان می اندازیم می بینیم که روستاهایی در این استان وجود دارد که بسیار رویایی و ارامش بخش بوده و می توانند با کمی توجه و رسیدگی مسئولان به مناطقی بسیار دیدنی و آرامش بخش برای فرار از این هیاهوهای روزمره باشد.

زرکان روستایی در بخش مرکزی سیاهو، روستایی سرسبز، بکر و دیدنی در میان رشته کوه های زاگرس در استان هرمزگان می باشد هرچند این منطقه با دارا بودن مناطق بکر و دیدنی مورد غفلت مسئولان واقع شده و حتی کوچکترین امکانات نیز فراهم نشده ولی روزانه میزبان خیل عظیمی از گردشگران بوده که برای گذراندن لحظاتی سرشار از آرامش به این منطقه سفر می کنند.

این روستا دارای ارتفاعات بلند و زیبا بوده که مورد توجه کوهنوردان و دوست داران طبیعت واقع می شود و باغ های پر رونق این منطقه به صورت پلکانی احداث شده و تصویری زیبا از تداعی گری و هنرنمایی خداوند منان در دل طبیعت را می توان مشاهده کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

در اثر بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب‌ها، راه ۱۰ روستای مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات در منطقه روداب غربی این شهرستان مسدود شده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، فرمانداری بم اعلام کرد: در اثر بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب‌ها، راه ۱۰ روستای مناطق عشایری و کوهستانی بخش بروات در منطقه روداب غربی این شهرستان مسدود شده است و تلاش‌ها برای بازگشایی راه‌ها ادامه دارد.

طبق این اعلام همچنین ۱۰ خانه مسكوني نیز در منطقه تهرود دچار آبگرفتگی شدند. 

به قرار اطلاع بیشترین آسیب در بخش دهبکری منطقه تهرود واقع در شرق استان است که منجر به ورود آب به منازل مردم روستای خان خاتون شد.

دیگر خبرها

  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد