Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی اتحادیه صنف پلاستیک و ظروف مسی و روی یزد گفت: کارگاه‌های زیرزمینی و فاقد مجوز به‌صورت مخفیانه در یزد در حال فعالیت هستند که نه‌تنها همه کارگران آن‌ها افغانی هستند بلکه بسیاری از آن‌ها توسط اتباع افغانی راه‌اندازی شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر قیم‌پور در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به افزایش قابل‌توجه مراکز و مغازه‌های عرضه‌کننده ظروف مسی در یزد اظهار داشت: تقریباً در دو سال گذشته با افزایش رغبت و تقاضای مردم  به ظروف مسی و مصنوعات آن و داغ شدن بازار این محصول شاهد افزایش روزافزون تعداد مغازه‌های مس فروشی در سطح شهر هستیم به‌طوری‌که شاهد آن هستیم که در هر کوی و برزنی یک مغازه مسی فروشی دایر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با افزایش واحدهای مس فروشی در سطح شهر از سال گذشته اتحادیه صنف فروشندگان ظروف مسی و روی  تصمیم عملی و جدی خود را برای سامان دادن به این صنف شروع کرده است و در حال پیگیری است تا همه واحدهای صنفی مجوز قانونی خود را دریافت کنند.

تعریف پنج رسته جدید فروش اشیاء مسی در یزد

مدیر اجرایی اتحادیه صنف پلاستیک و ظروف مسی و روی یزد افزود: ضعفی که وجود داشت این بود که علی‌رغم تنوع زیادی که در این صنف وجود دارد اما رسته‌های متفاوتی وجود نداشت که از چند ماه گذشته با تایید سازمان صمت پنج رسته مانند خرده‌فروشی ظروف مسی، مصنوعات مسی، زیورآلات مسی و اشیاء تزئینی برای این صنف تعریف‌شد و برای متقاضیان در این رسته‌ها مجوز صادر می‌شود.

قیم پور اظهار داشت: با اقدامات و پیگیری‌هایی که انجام‌شده تاکنون بیش از 60 خرده‌فروش ظروف مس و روی در یزد مجوزهای لازم را از اتحادیه و اتاق اصناف دریافت کرده‌اند.

وی بابیان این‌که تولید ظروف مسی به معنای واقعی در استان یزد انجام نمی‌شود ادامه داد: در یزد به دلیل عدم وجود صرفه اقتصادی و عدم تمایل و علاقه ظروف مسی تولید نمی‌شود؛ بلکه پوکه‌های آماده ظروف از اصفهان خریداری می‌شود و صرفاً در یزد سفیدکاری (قلع کاری)، نقش‌بندی، اضافه کردن دست گیره و پایه و از این قبیل کارها روی آن‌ها انجام می‌شود که به آن پرداخت می‌گویند و حتی بازار مسگری قدیمی یزد نیز به‌کل دیگر تولید ندارند و فقط به محلی برای فروش ظروف آماده مسی تبدیل شده است.

کارگاه های زیرزمینی و غیرمجاز تولید ظروف مسی در یزد

قیم پور بابیان این‌که تولید ظروف مسی در یزد توسط اتباع افغانی انجام می‌شود افزود: کارگاه‌های زیرزمینی و فاقد مجوز به‌صورت مخفیانه در یزد در حال فعالیت هستند که نه‌تنها همه کارگران آن‌ها افغانی هستند بلکه بسیاری از آن‌ها توسط اتباع افغانی راه‌اندازی شده‌اند به‌طوری‌که حجم و گستردگی کار یکی از آن‌ها به حدی است که اکثر واحدهای یزدی از آن خرید می‌کنند و حتی برای جاهای مختلف نیز بار خود را ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: تنها 6 کارگاه مس است که مدیریت و مالکیت آن واقعاً برای یزدی‌ها است و صرفاً فقط یکی از آن‌ها مجوز گرفته است که البته با پیگیری‌هایی که توسط اتحادیه انجام می‌شود بقیه آن‌ها نیز باید برای گرفتن مجوز اقدام کنند.

اتباع بیگانه اجازه فعالیت در کارگاه های مس را ندارند

مدیر اجرایی  اتحادیه صنف پلاستیک و ظروف مسی و روی با اشاره به فعالیت کارگاه‌های مس فاقد مجوز در شهرک مشاغل فنی و محله‌های حاشیه‌ای شهر عنوان کرد: طبق قانون، اتباع اجازه کار در کارگاه‌های مس را ندارند اما در شرایط فعلی همه کار  پرداختی در کارگاه‌های مس یزد توسط  اتباع افغانی انجام می‌شود.

قیم‌پور اظهار داشت: اتحادیه به دنبال سروسامان دادن به کارگاه های تولیدی و فروشنده ظروف و اشیاء مسی است البته با توجه به گستردگی و تعداد زیاد آن ها کار زمان‌بر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ کارگاه تولیدی نوشیدنی عرقیات گیاهی از حدود ۲ سال پیش کار خود را در آبادان آغاز کرد و روزانه ۲ هزار بطری نوشیدنی در این کارگاه تولید می‌شود.
هم اکنون ۶ نفر در این کارگاه مشغول کار هستند و فروشگاه‌های موادغدایی، رستوران و کافه‌ها از مشتری‌های این نوع شربت هستند.
محصولات این کارگاه در شهر‌هایی از جمله آبادان، خرمشهر، اهواز، ماهشهر، سربندر، هندیجان، ایذه و چند شهر در استان بوشهر به فروش می‌رسد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان
  • ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی
  • ۲ هزار و ۴۹۲ نیروی کار غیرمجاز خارجی در البرز شناسایی شدند
  • نشست ساماندهی قرارگاه طرد اتباع غیرمجاز استان گلستان
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • شناسایی بیش از ۱۷۰ تبعه غیر مجاز در کرمانشاه
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟
  • جمع آوری و طرد ۸۰۰۰ اتباع غیرمجاز از تفرجگاه‌های استان تهران