Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به آغاز فعالیت شرکت های ICT ایرانی در افغانستان تاکید کرد که شرکت های ایرانی در ارتقای دانش و مهارت طرف های افغانی تلاش کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست همدلی و هم افزایی توسعه فناوری ICT در افغانستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ICT کابل، گفت: فرهنگ، زبان و قومیت از ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث می شود یک ایرانی در افغانستان احساس دوری و نگرانی نداشته باشد و این ویژگی سرمایه خوبی است که در کمتر کشوری در دنیا برای ایرانیان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که در جمع مدیران شرکت های ICTو IT فعال در افغانستان سخن می گفت با اشاره به نکاتی درباره فعالیت در این کشور، افزود: در یک همکاری طرفین باید منفعت ببرند و به دلیل اینکه ما به دنبال کار بلند مدت در این کشور هستیم باید منفعت طرف مقابل را نیز در نظر داشته باشیم.
جهانگرد با بیان اینکه مزیت تکنولوژی ایران برای افغانستان در 3 ویژگی خلاصه می شود، گفت: افغانستان می تواند تکنولوژی مورد نیاز خود را با کیفیت برتر، قیمت ارزانتر و خیلی آسانتر از طریق ایران به دست آورد و برای ایرانیان نیز کار در افغانستان ارزانتر است.
وی افزود: ما به آسانی می توانیم دانش تکنولوژی خود را به افغانستان منتقل کنیم و باعث ارتقای سطح دانش تکنولوژی در این کشور شویم.
مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی تداوم فعالیت شرکت های ایرانی در افغانستان را بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی افزود: از نظر امنیتی مشکلی در افغانستان نیست و در این مورد نگرانی وجود ندارد.
جهانگرد با تاکید به اینکه شرکت های ایرانی باید برای ارتقای دانش طرف های افغانی خود تلاش کنند، گفت: هر چقدر طرف های ما در افغانستان توانمند تر باشند منفعت بیشتری نصیب ما می شود و پایداری بیشتری در این کشور داریم.
وی با اشاره به اینکه شرکت های ایرانی محصولات و تکنولوژی تجربه شده را به کشور افغانستان منتقل می کنند، افزود: تمام شرکت هایی که در افغانستان حضور دارند محصولی را عرضه می کنند که امتحان خود را در ایران پس داده و تجربه شده و به عنوان یک محصول آماده و قابل اتکا در افغانستان عرضه می شود.
مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: امیدورایم بتوانیم با حل مشکلات حقوقی و اداری سرمایه گذاری در افغانستان را تسهیل کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا

مهدی بیات‌منش کارشناس حوزه بورس کالا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عرضه زعفران در بورس کالا دارای مزیت‌های مختلفی است که این مزیت‌ها از چندین جهت به سود مصرف کننده نهایی و تولید کننده خواهد بود. 

این کارشناس حوزه بورس کالا گفت: اولین مزیت عرضه زعفران در بورس کالا بحث شفافیت است به سبب ساختار داده‌محوری بورس کالا تمام اطلاعات در یک بستر شفاف وجود دارد مورد بعدی حذف واسطه هاست همواره بسیاری از کشاورزان از وجود دلالان بر سر زمین ناراضی بودند، اما بستری هم برای عرضه وجود نداشت با فراهم شدن امکان عرضه در بورس کالا حالا کشاورزان می‌توانند بدون هیچ واسطه‌ای به شکل مستقیم محصول خود را به تمام دنیا بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به دست مصرف‌کننده و متقاضیان برسانند.

او همچنین می‌گوید: موضوع دیگر بحث کشف نرخ در بورس کالا است بر اساس عرضه و تقاضا این کشف نرخ شکل می‌گیرد که این هم به شکل شفاف و بدون هیچگونه رقابت ناسالم است و همین روند هم اطمینان خاطر مناسبی را برای کشاورزان فراهم می‌کند. همچنین با عرضه زعفران دیگر امنیت فیزیکی هم تامین خواهد شد و کشاورزان مجبور به نگهداری محصول خود در خانه یا سردخانه‌های غیر استاندارد نخواهند بود.

بیات‌منش در ادامه اظهار کرد: اما بورس کالا چگونه به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ انبار‌های بورس کالا هر نوع کیفیت زعفرانی را پذیرش نمی‌کنند و تمام محصولات قبل از پذیرش کیفیت سنجی می‌شوند حالا کشاورزان برای این که محصول خود در بورس کالا پذیرش شود مجبور است کیفیت محصول خود ارتقاء و با کیفیت بورس کالا تطبیق دهد که این در مجموع کمک به افزایش کیفیت نهایی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم/ انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلم| رئیسی: انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا