Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اراضی و حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب احاله طرح‌های مدیریت منابع طبیعی، جنگل‌کاری اقتصادی و مرتعداری، تاکنون در استان 568 فقره قرارداد با این موضوع منعقد شده که موجب احیای بالغ بر 8500 هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی شده است.

 برمک اسلامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با اجرای ماده 3 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و تبصره یک ماده 2 قانون ملی شدن جنگل‌ها، بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع استان در قالب احاله طرح‌های مدیریت منابع طبیعی، جنگل‌کاری اقتصادی و مرتعداری از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و یا با مشارکت افراد حقیقی و حقوقی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی هدف از اجرای این طرح‌ها را احیای عرصه‌های منابع طبیعی و توانمندسازی بهره‌برداران و جنگل‌نشینان برشمرد و افزود: تاکنون در استان 568 فقره قرارداد با این موضوع منعقد شده که موجب احیای بیش از 8500 هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی شده است.

وی با بیان اینکه مجریان طرح‌ها صرفا حق بهره‌برداری از اراضی را داشته و به هیچ وجه امکان خرید و فروش، تغییر کاربری و واگذاری جزئی و کلی اراضی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد قرارداد تاکنون 50 فقره به دلیل تخلفات صورت گرفته از سوی مجری طرح، فسخ و منجر به اخذ خسارت وارده بر طبیعت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری مرتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

سرهنگ محسن مرادی صادق در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با توجه به گرم شدن هوا احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع وجود دارد، افزود: افزود: لازم است کلیه نیروهای منابع طبیعی در آماده باش کامل باشند.

وی افزود: در چند روز گذشته دمای هوا افزایش یافته و این احتمال می‌رود براثر سهل نگاری آسیبی به عرصه‌های جنگلی و مرتعی برسد.

وی از مسافران و گردشگران خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری نمایند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر از کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده آثار آتش سوزی بدون فوت وقت مراتب را با کد امداد جنگل به شماره ١۵٠۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

کد خبر 6081858

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام