Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان محیط زیست درباره طرح انتقال آب دریای خزر به کویر گفت: ما بعد از بررسی با ۶ شرط گفتیم مخالفتی نداریم، این با وزارت نیرو است که آن را اجرا می‌کند یا نه. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران دباره حواشی اخیر درباره انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی کشورمان گفت: حجم آب دریای خزر 86 هزار میلیارد متر مکعب است و برداشت ما در سال حداکثر 200 میلیون خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توضیحات وزیر نیرو درباره انتقال آب دریای خزر به سمنانروحانی فردا به باکو می‌رودربیعی: روحانی منکر قانونی‌بودن شورای نگهبان نیست/تقدیر دولت از اقدام اطلاعات سپاهروحانی: بنگاه‌های بزرگ فرار مالیاتی نداشته باشندجزئیات طرح مسکن ملی از زبان وزیر راهاظهار نظر وزیر کشور درباره منع بکارگیری منشی زن در دفتر مدیران مرد

وی افزود: عده‌ای می‌گویند آب شور می‌شود؛ اگر این عدد برداشت شود، 2.6 میلیون تن نمک به دریا باز می‌گردد؛ عده‌ای اطلاعات غلط می‌دهند و مسئله را سیاسی می‌کنند. در سال 92 و 93 وزارت نیرو و سازمان محیط زیست تصویب کرده بودند که سالی 3 میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه برده شود یعنی 15 برابر آبی که الان می‌خواهد برداشت شود. آن زمان کسی صدایش در نیامده بود و این در دولت آقای روحانی بوده است؛ فقط ستاد احیای دریاچه ارومیه آن را رد کرد چون املاح دریای خزر با دریاچه ارومیه سازگاری ندارد.

رئیس سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: آن زمان یک نفر هم صدایش در نیامده بود و الان با برداشت این عدد این همه سروصدا راه افتاده است. طبق قانون ظرف دو ماه برای هر طرحی باید پاسخ دهیم و اگر پاسخ ندهیم طرح مصوب می‌شود؛ وزارت نیرو این طرح را مردادماه برای ما فرستاد و ما نیز بعد از بررسی 6 شرط گذاشتیم و گفتیم مخالفتی نداریم، این با وزارت نیرو است که آن را اجرا می‌کند یا نه.

کلانتری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود با اجرای این طرح چند هزار درخت قطع می‌شود، تصریح کرد: اگر هر سنگی جابجا شود تاثیر زیست محیطی دارد. دولت موظف است آب شرب، بهداشت و صنعت را در کشور تأمین کند. این از وظایف وزارت نیرو است و به کسی ربط ندارد و وزارت نیرو باید آب شرب، بهداشت و صنعت را تامین کند، این وظیفه اوست و ما فقط بررسی زیست محیطی کردیم.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم دریای خزر سازمان محیط زیست عیسی کلانتری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم دریای خزر سازمان محیط زیست عیسی کلانتری جلسات هیئت دولت دولت دوازدهم دریای خزر سازمان محیط زیست عیسی کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی، مرتضی بهزادفر اظهار کرد: درآمد عمومی شامل درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها، در لایحه بودجه سال جاری ۳۶ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که سهم درآمدهای مالیاتی ۳۵ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال است. وی درباره میزان مصارف استان در لایحه بودجه سال جاری گفت: بودجه هزینه ای استان ۱۰ هزار و ۸۷ میلیارد ریال و بودجه تملک دارایی های سرمایه ای استان ۳۱ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است. بهزادفر درباره اعتبارات پیش بینی شده برای پروژه های مهم استان گفت: برای اجرای طرح آبرسانی از منطقه سرانی به شهرهای استان چهار هزار میلیارد ریال پیش بینی شد که ۶۰ درصد از محل منابع عمومی دولت و ۴۰ درصد از محل سایر منابع تامین می شود. وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه راهسازی در مسیر بزرگراهی بهشهر - گرگان - آزادشهر - بجنورد - شیروان - قوچان نیز ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، بهسازی راه اصلی بجنورد - سنخواست ۷۱۲ میلیارد ریال، ساخت راه اصلی قوچان - بیرم آباد- سنخواست- جاجرم- میامی ۹۱۳ میلیارد ریال پیش بینی شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: برای ساخت آنتن ایستگاه راه آهن جوین_اسفراین _بجنورد_ شیروان ۵۰۰ میلیارد ریال، برای چهار خطه کردن راه بجنورد- اسفراین- بردسکن- سبزوار ۹۴۸ میلیارد ریال اعتبار دیده شده است. وی افزود: برای اجرای بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهر راز ۷۱۴ میلیارد ریال، توسعه بیمارستان پورسینا در شهر آشخانه ۷۰۷ میلیارد ریال و برای ساخت بیمارستان جایگزین بنت الهدی بجنورد ۲۷۱ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت
  • زمین های وزارت جهاد کشاورزی در خدمت نهضت ملی مسکن
  • کارگروه کاهش آلودگی هوای دزفول تشکیل شد
  • صدقی: وزیر ورزش از تصویب و اجرای مقررات ضدورزشی جلوگیری کند
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • دولت سیزدهم طرح انتقال آب به استان سمنان را اجرا کند