Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، «عادل دریس» با اشاره به سفر دو روزه هیأت الجزایری به مجتمع بندری امام خمینی (ره) و دیگر بنادر خوزستان، گفت: در جریان این سفر مدیران وزارت حمل و نقل الجزایراز نزدیک امکانات و دستاورهای بنادر خوزستان را بازدید کرده و زمینه های همکاری بیشتر در زمینه مبارزه با آلودگی دریایی، تخلیه و بارگیری کشتی ها، مشارکت بخش خصوصی در توسعه روساخت ها را بررسی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، تفاهم خواهر خواندگی بین بندر امام خمینی (ره) وبندر بجایا الجزایر را، آغاز حرکت به سمت توسعه بیشتر همکارهای فنی در حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی برشمرد و افزود: در حال حاضر دو طرف در زمینه توسعه همکاری های آموزشی در مباحث بندری و انتقال تجربیات تاکید داشته اند.

مدیر بندر بجایا الجزایر، توسعه همکاری بین بنادر دو کشور را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و گفت: حمل‌و نقل دریایی، انتقال تجارب فنی و در نهایت افزایش سطح و حجم مبادلات بازرگانی از اهم توانمندی هایی است که می توان برای به فعلیت رساندن تفاهم خواهرخواندگی بین بنادر امام خمینی (ره) و بجایا بر روی آن تمرکز کرد.

وی تصریح کرد: به دنبال بازدیدهایی که از بنادر ایران انجام می دهیم توانمندهای دریایی و بندری شناخته می شود و به دنبال آن نیز مبادلات تجاری و همکاری مشترک فنی و آموزشی افزایش می یابد.

مدیر بندر بجایا الجزایر تاکیدکرد: بندر امام‌خمینی (ره) به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری غلات، فرصت‌هایی را برای سرمایه گذارن بخش خصوصی، فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده فراهم کرده است که به عنوان الگویی الهام بخش برای ما مغتنم و ارزشمند است و انتقال این تجربه ها به بنادر الجزایر و بهره مندی از آنها، می تواند موجب گسترش همکاری ها و فرصت های بازرگانی بین دو کشور شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان