Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یکم آبان‌ ماه است؛ چهل و دو سال پیش در چنین روزی حضرت امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی در فقدان حاج آقا مصطفی (فرزند بزرگوارشان) سوگوار شدند.

به همین مناسبت صفحه اینستاگرام تاریخ ایران و جهان، از صفحات وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای، پستی با عنوان "روایت آیت‌ اللّه خامنه‌ای از رحلت مرموز آیت‌ اللّه مصطفی خمینی" منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پیام تسلیت امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت حاج‌آقا مصطفی

در ادامه پست اینستاگرام مربوطه را مشاهده می‌کنید:

روایت آیت‌ اللّه خامنه‌ای از رحلت مرموز آیت‌ اللّه مصطفی خمینی

رهبر انقلاب: «فقدان مرموز آقای حاج آقا مصطفیٰ، دوستان او را بهت‌‌‌زده کرد؛ یعنی علاقه‌مندان -[امثال] ماها در مشهد- وقتی شنیدیم، واقعاً مثل آدمهایی که صاعقه‌زده هستند، یک چنین حالی دست داد؛ هم برای فقدان خود او که واقعاً  شخصیت عزیز و مغتنمی بود، هم برای اینکه برای امام چه پیش خواهد  آمد که این جوان را و این مرد را از دست داد.

لکن تصور نمی‌شد که این حادثه که برای دوستان این‌قدر سنگین است، بتواند یک چنین تلاطمی و موجی به وجود بیاورد؛ و به وجود آورد. همین‌که فرمودند امام که از الطاف خفیه الهی بود، واقعاً همین بود؛ و چه عظمتی میخواهد که یک پدر در مقابل یک چنین فقدانی، با این نگاه و از این منظر مسئله را ببیند، نه از منظر یک مصیبت، نه از منظر یک مسئله‌ی شخصی.» ۹۶/۷/۳۹‌

در سالروز درگذشت حاج‌آقا سیدمصطفی خمینی، در یکم آبان ۱۳۵۶ در نجف اشرف، مجموعه‌ای از تصاویر ناب از فرزند ارشد و بزرگوار امام امت تقدیم شما می‌شود. یادش گرامی باد.‌

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی ره حاج آقا مصطفی خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خوانند، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی فضایلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد نوشت:

«غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو راست معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

متن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می‌شود.»

کد خبر 747109

دیگر خبرها

  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • انتشار برای نخستین بار| سروده رهبر انقلاب و روایت ایشان از «وعده صادق»
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب از مخالفت امام خمینی(ره) با برخوردهای تند با بدحجابان