Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@02:37:15 GMT

رئیس جمهور به باکو می رود

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۵۳۱۸

به گزارش صدای ایران از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، به دعوت رسمی آقای «الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان روز پنجشنبه دوم آبان‌ماه به این کشور سفر می‌کند.

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور ضمن اعلام این خبر، گفت: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی برای حضور و سخنرانی در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به باکو سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در این اجلاس و تشریح و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی، دیدارهای دوجانبه‌ای نیز با رئیس‌جمهور آذربایجان خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل در روابط تهران – باکو و روند اجرای موافقتنامه‌ها و طرح‌های مشترک بررسی می‌شود.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور کشورمان همچنین در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ، دیدارهای جداگانه‌ای با برخی سران حاضر در این اجلاس خواهد داشت که طی آن، در مورد مهمترین مسائل مورد علاقه طرفین، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو و رایزنی خواهد شد.

رئیس‌جمهور شامگاه جمعه به تهران باز خواهد گشت.

یادآوری می‌شود جمهوری آذربایجان در پی این اجلاس، ریاست جنبش عدم تعهد را برای یک دوره سه ساله ( 2022- 2019) برعهده می‌گیرد.

جنبش غیرمتعهدها یا عدم تعهد یک سازمان بین‌المللی است که در سال 1961 میلادی در اوج جنگ سرد در بلگراد پایتخت یوگسلاوی تأسیس شد. هم اکنون 120 کشور جهان عضو رسمی و 17 کشور نیز عضو ناظر جنبش غیرمتعهدها هستند که می‌توان گفت این جنبش، تقریباً بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل متحد و 55 درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: رئیس جمهور روحانی صدای ایران باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شبکه خبری المیادین در خبری اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز سه‌شنبه (۷ فروردین) با سفر به تهران، پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان نشستی خبری برگزار خواهد کرد.

منابع خبری تاکید کردند که رئیس دفتر حماس در این سفر با مقامات ایرانی دیدار و درخصوص آخرین تحولات فلسطین و مشخصاً جنگ غزه رایزنی خواهد کرد.

گفتنی است که سفر هنیه به تهران پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش‌بس فوری در باریکه غزه صورت می‌گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

واشنگتن تهدید کرده بود در صورتی که متن پیش نویس قطعنامه تعدیل نشود و عبارت آتش‌بس دائم به آتش‌بس تغییر نکند، این قطعنامه را رد خواهد کرد.

سرانجام پس از انجام تعدیل، این قطعنامه با رأی مثبت ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل و رأی ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید
  • عکس جنجالی سفیر ایران با مجری تلویزیون باکو
  • دیدار رئیس جمهور با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین | ملت فلسطین با پایداری خود دشمن صهیونیستی و آمریکا را غافلگیر کرده است
  • دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد
  • دیدار زیاد نخاله با رئیس مجلس
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • خالد مشعل: مقاومت در وضعیت خوبی است
  • ایران و آذربایجان به سازش رسیدند؟
  • رقابت سخت ۷۴ کیلو‌ها در باکو و دورخیز المپیکی تانک روسی
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید