Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه پیام نور تربت حیدریه گفت: با وجود حدود ۲۵ مرکز پیام نور در استان خراسان رضوی در سال جدید تحصیلی، از مجموع ۷۷۰۰ دانشجوی داوطلب پذیرش شده در کل استان حدود ۱۰ درصد این آمار در مرکز تربت حیدریه ثبت نام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز صادقی رییس دانشگاه پیام نور تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: مرکز تربت حیدریه با حدود ۱۵ عضو هیات علمی و ۳۵ کارمند و همچنین ۱۲۰ مدرس مدعو در رشته های مختلف مشغول به فعالیت است، ضمن انکه واحدهای مه ولات، رشتخوار و زاوه جزء واحد های اقماری این دانشگاه نیز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته دانشجویان دانشگاه پیام‌نور می توانند از تسهیلاتی که به آنها اهدا می شود، شهریه خود را پرداخت و مشکلی از این جهت نداشته باشند.

صادقی افزود: با توافقی که بین دانشگاه پیام نور و بانک های عامل صورت گرفته بانک مهر اقتصاد تسهیلات لازم را به کلیه دانشجویان با سود زیر ۴ درصد و بانک انصار با ۱/۴ درصد سود اعطا می کنر تا دانشجویی برای پرداخت شهریه خود هیچ گونه مشکلی نداشته باشد.

رییس دانشگاه پیام نور تربت حیدریه تصریح کرد: دانشجویان می توانند علاوه بر بهره مندی از وام های ذکر شده از وام صندوق رفاه دانشجویی که توسط وزارت علوم و تحقیقات به دانشجویان اهدا می شود استفاده کنند.

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان بدون آزمون از بهمن ماه سال جاری در دانشگاه پیام نور، گفت: جاماندگان از تحصیل در مهرماه می توانند با ارسال مدارک خود و بارگزاری آن بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور در صورت قبولی در مرکز تربت حیدریه به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند.

دانشگاه پیام نور تربت حیدریه همزمان با دو مرکز پیام نور مشهد و فریمان در سال ۱۳۶۷ تاسیس شده است.

در شهرستان ۲۵۰ هزار تفری تربت حیدریه بالغ بر ۱۱ هزار دانشجو و ۲۵۰ استاد عضو هیئت علمی در ۷ مرکز دانشگاهی شامل؛ دانشگاه عالی، علوم پزشکی، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فرهنگیان، سما تحصیل و تدریس می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی «رُخ» تربت‌حیدریه زیر کشت کلزا رفت

سید محمد نجفی گفت:  میزان کلزای کشت شده در این بخش از نوع «نپتون، هیدرومیل و ماراتون» است.

وی بیان کرد: با هدف حمایت از کشاورزان دست‌اندرکار این محصول پرارزش، ۵۰۰ کیلوگرم بذر مرغوب و نیز ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار قرار داده‌ شده است.

رییس جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ با بیان اینکه کار برداشت دانه‌های روغنی کلزا انتهای خرداد تا اواسط شهریور ماه به طول خواهد انجامید، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در فصل برداشت، بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رُخ برداشت شود.

وی در ادامه اظهار کرد: کارشناسان این مرکز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند تا جلوی زیان احتمالی کشاورزان گرفته‌ شود.

نجفی با بیان اینکه بخش رخ با حدود هفت هزار بهره‌بردار، قطب نخست کشاورزی تربت‌حیدریه محسوب می‌شود، ادامه داد: افزون بر ۹۰ درصد ساکنان منطقه از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند و لذا نظارت بر روند توزیع نهاده‌های یارانه‌دار بخش کشاورزی با جدیت انجام می‌شود.

کلزا یکی از مهمترین منابع تولید روغن در کشور است که دانه‌های آن دارای ۴۶ درصد روغن است.

جلگه رخ ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که انواع محصولات کشاورزی و باغی در آنها کاشته می شود.

بخش رُخ تربت حیدریه به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۷ هزار نفر دارای ۵۳ روستا، ۲ شهر، ۴۷ دهیاری و ۲ هزار و ۲۲ کیلومتر مربع وسعت است، در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان تربت حیدریه و ۱۱۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی
  • ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی «رُخ» تربت‌حیدریه زیر کشت کلزا رفت