Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@03:05:13 GMT

توافق روسیه و ترکیه درباره سوریه به اجرا درآمد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۵۴۷۸

خرداد؛ پلیس نظامی روسیه گشت‌زنی در مناطق مرزی سوریه و ترکیه برای خارج کردن کردهای شمال سوریه تا عمق ٣٠ کیلومتری طبق توافق سران روسیه و ترکیه را آغاز کرد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: واحدهای پلیس نظامی روسیه به همراه واحدهای ارتش سوریه از امروز چهارشنبه گشت زنی در مرز سوریه و ترکیه را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحدها به خارج سازی شبه نظامیان کرد از مناطق مرزی تا عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه ازجمله در شهرهای منبج و تل رفعت می‌پردازند.برای این منظور براساس تفاهمنامه ١٠ ماده ای، بین روسیه و ترکیه پنج روز زمان پیش‌بینی شده است.
این تفاهمنامه دیشب در جریان دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در شهر سوچی امضا شد.محور اصلی این مذاکرات وضعیت سوریه با توجه به عملیات نظامی چشمه صلح بود که ترکیه از دو هفته پیش آن را با وجود مخالفت جامعه جهانی آغاز کرد.این عملیات نظامی با توافق آتش بس ۱۲۰ ساعته بین آنکارا و واشنگتن متوقف شده بود که دیروز پیش از دیدار اردوغان با پوتین مدت آن پایان یافت اما سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از پایان مذاکره شش ساعته سران روسیه و ترکیه به خبرنگاران گفت که عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه پایان یافت و برقراری توافقات جدید بستگی به اجرای مفاد آن از سوی کردها دارد. برچسب ها: پلیس نظامی روسیه ، روسیه و ترکیه ، توافق روسیه و ترکیه ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: پلیس نظامی روسیه روسیه و ترکیه توافق روسیه و ترکیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر دارایی بلژیک از تلاش اروپا برای بهره گیری از دارایی های بلوکه شده روسیه خبر داد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش پیشنهاد داد که ۹۰ درصد از سود حاصل از دارایی های خراجی روسیه، به صندوق صلح اروپا واگذار شود تا برای تهیه تسلیحات نظامی برای اوکراین صرف شود و بقیه آن نیز به بودجه اتحادیه اروپا برای حمایت از صنعت دفاعی کی یف منتقل می شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو با ابتکار غیرقانونی آمریکا برای مصادره دارایی‌های روسیه مقابله خواهد کرد.

پسکوف افزود که این کار غیرقانونی است و در نتیجه مشمول اقدامات تلافی جویانه و اقدامات قانونی خواهد شد.

کد خبر 6085812

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد