Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه‌های «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا، بار دیگر در پارلمان شکست خورد. تلاش پارلمان برای کاستن از عجله دولت در اجرای برگزیت تا کنون موفق بوده، اما ممکن است جانسون با اقدامی جدید، قانون‌گذاران را غافلگیر کند.

به گزارش فارس به نوشته روزنامه «گاردین»، تنها چند روز پس از انتصاب جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر، حزب او از اکثریت خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین امر باعث شد از ۷ رأی‌گیری پارلمان درباره برنامه‌های دولت جهت اجرای برگزیت، ۶ بار طعم شکست را تجربه کند.

با این حال تنها پیروزی جانسون در رأی‌گیری‌های پارلمان که روز گذشته (سه‌شنبه) رقم خورد، می‌تواند پیشرفتی در روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا محسوب شود.

در جلسه روز سه‌شنبه پارلمان، قانون‌گذاران برای اولین بار به کلیات توافق دولت جانسون با بروکسل رأی مثبت دادند. 

«ترزا می» نخست‌وزیر سابق انگلیس سه بار توافق دولتش با اتحادیه اروپا درباره برگزیت را به پارلمان انگلیس ارائه کرد اما قانونگذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. در نهایت او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد.

البته باید در نظر داشت این رأی مثبت به معنای تأیید توافق جانسون نیست، بلکه رأی نمایندگان در واقع به منزله ایجاد فرصتی برای بررسی مجدد این توافق است و ممکن است قصد برخی از کسانی که در این رأی‌گیری به نفع جانسون رأی دادند، افزودن متمم‌هایی به توافق برگزیت باشد.

«گلوریا دِپیرو»، نماینده حزب رقیب کارگر در این خصوص اذغان داشت: «رأی مثبت من به‌خاطر حمایت از توافق نیست».

شماری از اعضای حزب کارگر که از کلیات توافق جانسون حمایت کرده‌اند خواهان عضویت انگلیس در اتحادیه گمرکی و شماری نیز به‌دنبال مشروط کردن این توافق به حمایت مردم از آن، طی یک همه‌پرسی هستند.

از سوی دیگر، اصرار جانسون برای اجرای برگزیت تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان)، که در جلسه روز سه‌شنبه با مخالفت نمایندگان پارلمان روبه‌رو شد، تمدید حتی چند روزه آن را به‌شکل تحقیری برای دولت جلوه خواهد داد.

این احتمال نیز وجود دارد که ایجاد فرصت کافی برای بررسی دقیق‌تر توافق جانسون با بروکسل، موجب شود تعداد حامیان آن کاهش یابد. با توجه به این حقیقت که تعدادی از آرای مثبت به کلیات توافق متعلق به اعضای حزب کارگر است، به‌طور قطع، در رأی‌گیری‌های بعدی، تعداد آرای مثبت نسبت به این توافق کم‌تر خواهد شد.

بنابراین جانسون قصد دارد با استفاده از تهدیداتی نظیر اجرای برگزیت بدون توافق یا برگزاری  انتخابات همگانی، پارلمان را مجاب کند با او کنار بیایند و هرچه سریع‌تر توافقش را تصویب کنند.

جانسون می‌تواند از فرصت پیش آمده به عنوان بهانه‌ای استفاده کند و خواهان برگزاری یک انتخابات همگانی شود؛ به این امید که نتیجه این انتخابات، حزب او را در پارلمان به اکثریت بازگرداند.

«رابرت باکلند»، وزیر دادگستری دولت انگلیس، روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» در این خصوص گفت، ۳۱ اکتبر تاریخ ضرب‌الاجل اتحادیه اروپا است و باید مورد احترام قرار گیرد.

باکلند در پاسخ به این سوال که آیا احتمال برگزاری انتخابات پیش از سال جدید میلادی وجود دارد گفت: «اگر تنها راه برای حل این مسئله باشد، بله آن را پیش می‌کشیم».

گمان می‌رود فارغ از این‌که جانسون کدام یک از سناریوهای فوق را پیش بگیرد، داستان طولانی برگزیت همچنان ادامه پیدا کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی ۱۴۰۳ تمدید شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ وفق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی به شیوه غیرمتمرکز و به صورت الکترونیک و یا کاغذی توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی فلوشیپ در خردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی فلوشیپ در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ و مرحله شفاهی (به صورت منفرد یا ترکیبی از روش های PMP، OSCE، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۶، ۱۷ و ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می شود.

متقاضیان شرکت در آزمون مذکور می توانند مطابق با آیین نامه آموزش دوره های تکمیلی تخصصی فلوشیپ پزشکی و مفاد راهنمای ثبت نام اقدام کنند.

- جدول زمانبندی شرکت در آزمون شفاهی هر رشته متعاقباً توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی ارائه می شود.

- محل برگزاری آزمون کتبی در هنگام توزیع کارت توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی به اطلاع داوطلبان می رسد.

- در این دوره محدودیت سنی جهت شرکت در آزمون وجود ندارد.

- انجام مراحل ثبت نام از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می پذیرد.

- نتیجه بررسی مدارک ارسالی جهت ثبت نام در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ اعلام می شود و داوطلبان باید دقت لازم جهت رفع نقص مدارک بعمل آورند.

توجه: براساس موضوع ۲ هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این دوره اسامی داوطلبان شرکت کننده واجد شرایط در آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ،) که در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی نیز شرکت کرده اند از لیست شرکت کنندگان آزمون فلوشیپ حذف خواهد شد.

پیش از این داوطلبان واجد شرایط فرصت داشتند تا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی https://sanjeshp.ir و با توجه به رشته تخصصی پیش نیاز و در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون صرفاً یک رشته و یک دانشگاه را انتخاب و براساس مفاد راهنما ثبت نام کنند که این فرصت تمدید شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی فرصت ثبت نام در آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

این مهلت قابل تمدید نیست و انجام تمامی مراحل ثبت نام و بررسی مدارک از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://sanjeshp.ir و به صورت الکترونیک صورت می گیرد و بررسی مدارک توسط توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی صورت خواهد پذیرفت.

هزینه ثبت نام ۸ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال (۸۱۹ هزار تومان) است و مبلغ ۱۰۰ هزار ریال بابت خدمات پیام کوتاه از طریق سایت https://sanjeshp.ir اخذ می شود. کلیه مدارک ثبت نام باید اسکن شود و بر اساس فرمت اعلام شده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری شود.

طبق مصوبات هشتاد و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، شرکت کنندگان آزمون های پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی در مرحله آزمون کتبی جهت ورود به فرآیند پذیرش و شرکت در مرحله آزمون شفاهی (اعم از مصاحبه ساختارمند، OSCE ،PMP و غیره) ملزم به کسب حداقل ۶۰ درصد از نمره کل مرحله کتبی آزمون های مذکور هستند.

پذیرش نهایی از بین متقاضیان تحصیل در دوره های تکمیلی تخصصی بالینی از بالاترین نمره کل مکتسبه داوطلبین آزمون (براساس دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون آسکی) و در صورت کسب حداقل ۶۰ درصد نمره کل آزمون با رعایت سایر مقررات مربوطه صورت می گیرد.

سایر شرایط و نکات در راهنمای ثبت نام آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) ذکر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی ۱۴۰۳ تمدید شد
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی