Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با توصیه‌ها و هشدارهای اعضا برای آینده فوتبال کشور برگزار شد.

به گزارش مشرق، کاظم اولیایی عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود در خصوص اقدامات انجام شده گفت: امسال برای اولین سال است که تمام مراحل مجوز استانداردسازی به فدراسیون فوتبال تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برای این کار 3 مرحله پیش بینی شده؛ اول دپارتمان، دوم کمیته بدوی و سوم کمیته استیناف. همین دیروز 2 اعتراض از باشگاه‌های سایپا و فولاد خوزستان داشتیم که با بررسی‌هایی که انجام شد صورت جلسه‌ای صورت گرفت. بیشتر بخوانید: اشتباه پرسپولیس در موضوع محرومیت شجاع

* نقص مدرک باشگاه فولاد تقصیر بی انضباطی مسئول اداری آنها بود

 سخنگوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در خصوص رسیدگی به اعتراض دو باشگاه فولاد و سایپا گفت:‌ کمیته استیناف بعد از جلسه‌ای که تشکیل داد در مورد باشگاه فولاد با وجود واجد شرایط بودن سرمربی بزرگسالان این تیم و عدم ضمیمه مدارک او مشخص شد که مدارک را باشگاه ارسال نکرده، مربی فولاد مدرک پرولایسنس را داشته اما این مدرک ضمیمه نشده بود و به همین خاطر کمیته بدوی این باشگاه را حائز شرایط اخذ مجوز بین‌المللی ندانست. ما دو مجوز ملی و بین‌المللی داریم. پس از این باشگاه فولاد مدارک سرمربی را ارسال کرد. ما این را بی‌انضباطی را مسئول اداری مربوطه دانستیم و به باشگاه تذکر جدی دادیم و به این ترتیب باشگاه فولاد را حائز شرایط اخذ مجوز حرفه‌ای دانستیم. تنها 50 درصد تیم‌های ما مجوز حرفه‌ای دارند.

* سرمربی سایپا مدرک پروفشنال ندارد

اولیایی در خصوص رسیدگی به اعتراض به باشگاه سایپا گفت:‌ در مورد سایپا باید بگویم ما استعلام کردیم، سرمربی آنها مجوز پروفشنال نداشت.  پس به این ترتیب آرای کمیته بدوی تایید شد و سایپا را مجاز به اخذ مجوز حرفه‌ای ندانستیم. آرای فوق قطعی بوده و در مورد مقرر به AFC ارسال می‌شود.

*مجوز گل گهر مشروط است

اولیایی در پاسخ به این سوال که بعضی از باشگاه‌ها که نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند در آینده چه سرنوشتی خواهند داشت، گفت: این صدور مجوزها چون تازه شروع شده ما موظفیم به باشگاه‌ها یادآوری کنیم که شما باید این مسیرها را بروید. طبیعتا توقع نداریم که باشگاه تمام این آمادگی را داشته باشند، چون بخشی از اینها به زیرساخت‌ها مربوط است و ممکن است سال‌های بعد هم ایجاد نشود. این موضوع عقبه‌ای دارد، در حال حاضر گل گهر هم مجوز حرفه‌ای مشروط گرفته، یک ماه به این باشگاه فرصت دادیم که مدارکش را تکمیل کند. سه تیم سایپا، پیکان و گل گهر بعلاوه 7 تیم دیگر.

* اگر همین شرایط را اول فصل داشتیم لیگ باید با 10 تیم شروع می شد

وی تاکید کرد: اگر همین شرایط را در اول فصل داشتیم، من می‌گفتم باید لیگ را با 10 تیم شروع کنیم. ولی برای شروع چون مجوز ملی ندارند در مسابقات دیگر می‌توانند شرکت کنند اما در مسابقات لیگ نمی‌توانند. خود سازمان لیگ پیشنهاد داده تیم‌هایی که در لیگ ایران می‌خواهند شرکت کنند باید دارای ضوابطی باشند غیر از 10 تیم بقیه تیم‌ها حائز اخذ مجوز ملی نیستند، پس اگر قرعه‌کشی عقب می‌افتد، این مشکل پیش می‌آمد این تیم‌ها در مسابقات سال آینده نمی‌توانستند حضور داشته باشند. توصیه من این است برای اینکه سال آینده مشکل پیدا نکنند برای ارسال مدارک سریع‌تر اقدام کنند تا سال آینده برای حضور در مسابقات لیگ برتر و لیگ یک مشکلی به وجود نیاید. در حال حاضر لیگ برتر زیر ذره‌بین است و حتما باید مدارکشان را کامل کنند. ما اگر این استانداردها را رعایت کنیم به نفع فوتبال و ساختار و پیشرفت آن است. ما اصرار بر اجرای استانداردها داریم. این استانداردها بخشی خواست فدراسیون فوتبال است و بخشی خواست سازمان‌های بالادستی است. 

*سال آینده باشگاهی مجوز ملی نگیرد نمی تواند در لیگ شرکت کند

اولیایی در پاسخ به این سوال که پس اگر سال آینده باشگاهی مجوز ملی نداشته باشد نمی‌تواند در لیگ برتر شرکت کند، گفت: قطعا همین طور است. ان‌شاالله باشگاه ها به سمت گرفتن مجوز ملی هم بروند. من دیروز در جلسه‌ای با حضور مهدی تاج توضیح دادم و جمع‌بندی این بود که حتما مجوز ملی برای حضور در رقابت‌های باشگاهی لازم است.

*برای باشگاه ها تنبیه و جرایم و محرومیت در نظر گرفته‌ایم

سهیل مهدی در ادامه توضیح داد: ما در بحث استانداردسازی موضوعی داریم. در بحث ارتقای ساختار باشگاه‌ها و ارتقای سطح استانداردسازی آنها مباحثی وجود دارد. ما سازمان‌های بالادستی داریم که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا هستند و طی 7 سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا نکات مدنظرش را به کشورهای عضو اعلام کرده است. هنوز هم تغییرات را شما می‌بینید. ما نمی‌توانیم ناگهانی و یک شبه ارتقا بدهیم و سعی کردیم این کار را در فصول مختلف انجام بدهیم. در بحث بدهی‌ها باشگاه‌ها باید به سمت تسویه حساب بروند. حجم انبوهی از استانداردها را داریم، تا سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا جنبه تنبیهی خودش را به سطحی نرسانده بود که بخواهیم فشار بیاوریم اما الان تنبیهات،‌جرایم و محرومیت‌ها بیشتر می‌شود و به تبع آن ما هم جدول تنبیهات طراحی کردیم که به تایید فدراسیون فوتبال هم رسیده است. تغییرات جزئی و نهایی را از ما خواسته‌اند و اگر نهایی بشود، طی چند روز آینده به باشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. به استناد این، از کوچک‌ترین تخلف تنبیهات در نظر گرفته خواهد شد، از جمله کنار گذاشتن،‌ به طور مثال در ژاپن باشگاهی که سه دوره پشت هم مجوز حرفه‌ای نگیرد را کنار می‌گذارد.  ما سعی می‌کنیم این قضیه را به سمتی ببریم که در عین عادلانه بودن، باشگاه‌ها را با سرعت بیشتری در مسیر استانداردسازی قرار بدهیم و ان‌شاالله که موفق شویم. 

*استانداردها بار اول توسط یوفا طراحی شد

به گزارش فارس، در ادامه مهدی در پاسخ به سوالی که آیا ایران می‌تواند نقشی در تغییر استانداردهای الزامی از سوی ای اف سی و فیفا داشته باشد، گفت: استانداردها بار اول توسط یوفا طراحی شد و اروپا پایه‌گذار این استانداردها شد. این فلسفه را فیفا گرفت و به کنفدراسیون‌های عضو اعلام کرد و کنفدراسیون‌ها بعدا به کشورها ابلاغ کردند. ما تا به حال نتوانستیم تغییرات زیادی داشته باشیم و دفترچه‌ای که از سوی ای اف سی به کشورهای عضو پیشنهاد شده بسیار دقیق است و 15-10 سال تجربه پشت آن است. ما اجازه داریم این آیتم‌ها را تغییر بدهیم، نمی‌توانیم آنها را کم کنیم،‌ فقط می‌توانیم آنها را بیشتر کنیم. مثلا اگر بگویند در جایگاه خبرنگاران باید 50 نفر باشند ما می‌توانیم بگوییم در ایران باید 70 نفر باشند. یا به طور مثال در آسیا می‌گویند ورزشگاه استاندارد باید بالای 5000 نفر باشند اما ما می‌توانیم بگوییم در ایران باید 10 هزار نفر باشد. در حال حاضر تغییرات و پیشنهادی نداشتیم، اما امیدواریم بتوانیم توسط تجربیاتی که کسب می‌شود ما هم پایه‌گذار برخی تغییرات باشیم.

مهدی در ادامه و در پاسخ به سوالی در مورد اعلام دارایی باشگاه‌ها گفت: ما دارایی اعلام نکردیم.

* خطری که ما را تهدید می کند ساختار حقوقی و مالکیت باشگاه هاست

پس از آن اولیایی توضیح داد: ما در تاریخ 91/12/14 وقتی دولت قبل برای خصوصی‌سازی اعلام کرد پیشنهاد شد استقلال و پرسپولیس باید برای خصوصی شدن دارایی‌هایی داشته باشند، بنابراین دولت درفشی‌فر را به پرسپولیس داد و مرغوبکار را به استقلال اما متاسفانه هم مدیران تلاش نکردند و هم تربیت بدنی کم لطفی کرد. آن چیزی که دولت تصویب کرد تا بالانس اقتصادی ایجاد شود، به باشگاه استقلال تحویل نشده اما به هر صورت در بحث خصوصی‌سازی حوزه بدهکاری‌ها تقریبا بالانس شده، در حوزه استانداردسازی یا حفاظت استادیوم‌ها چون درصد زیادی از اینها دولتی بود، کار با سرعتی انجام شد، اما خطری که وجود دارد و ما را تهدید می‌کند ساختار حقوقی و بحث مالکیت باشگاه‌ها است. کمیته ما اصلا وارد این نشده و نمی‌دانم کمیته بدوی هم وارد شده یا خیر، ولی خطر بزرگی است و بالاخره هویت باشگاه‌های ما باید تعریف شود. 

* اعلام مبلغ بدهی مالیاتی استقلال و پرسپولیس

اولیایی در ادامه افزود: دیشب در جلسه‌ای بحث مالیاتی بود نماینده سازمان لیگ 114 میلیارد تومان مالیات باشگاه استقلال و 174 میلیارد تومان مالیات باشگاه پرسپولیس را اعلام کرد. من سامانه ثبت شرکت‌ها را سرچ کردم، ما چند باشگاه داریم که به نام استقلال ثبت شده است و هنوز جناب افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال است، یا در مورد پرسپولیس اسمش هنوز مشکل دارد، یک جایی پیروزی است و یک جایی پیروزی داخل پرانتز است و یک جایی پرسپولیس است و... این نقص به قوه قضائیه هم وارد است. ثبت شرکت‌ها زیر نظر قوه قضائیه است و از نظر سازمان‌های بین‌المللی این مسائل اصلا قابل قبول نیست. در سال 69 اولین موسسه فرهنگی ورزشی به نام استقلال ثبت شد، بعد از آن دو سه شرکت دیگر را هم با عنوان سهامی خاص یا عام ثبت شد. بحث حقوقی بسیار سنگینی دارد، تعجبم این است که چرا وزارت ورزش که به دنبال خصوصی‌سازی است به این مسئله توجه نمی‌کند؟ آخرین باشگاهی که ثبت شده شهر خودرو خراسان است. خود باشگاه تراکتور در ثبت مشکل دارد، ما این مسئله را واردش نشده‌ایم. توصیه من این است که مشکل مالکیت حقیقی و حقوقی باشگاه‌ها را حل کنند. اگر در آینده خطری فوتبال ما را تهدید کند، بحث مالکیت است. 

* چرایی نبود زبان فارسی در سایت  ای اف سی

سهیل مهدی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها  پس از این توضیحات در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چرا سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا زبان فارسی ندارد، گفت: نمی‌دانم، ما زمانی که جناب رحمانی در مدیای ای اف سی بودند، زبان فارسی را داشتیم اما پس از آنکه به دپارتمان ایمنی و امنیتی رفت این را از دست دادیم، شاید ضرورت نداشته یا ما پیگیری نداشتیم. 

* سازمان مالیاتی به باشگاه ها ظلم می کند

به گزارش فارس، در ادامه اولیایی در خصوص بحث مالکیت باشگاه‌ها و اینکه سرانجام مالکیت ساختمان آنها به کجا رسید، گفت: زمانی که جناب دادکان رئیس فدراسیون بود 500 میلیون تومان به استقلال و پرسپولیس کمک کرد که ساختمان خریداری شود و بعد از آن این مبلغ از درآمد باشگاه‌ها کم شد. دیروز بحث مالیات بود و گفتم که استقلال از سال 46 بدهکار است، گفتم این را نفرمایید چون سابقه ندارد این حرف‌ها را مطرح می‌کنند. سازمان ورزشی و فرهنگی تاج ایران هنوز در ثبت شرکت‌ها وجود دارد و زنده است و می‌توانید شماره شناسه آن را سرچ کنید، پس خودش بدهکار است. در واقع سازمان مالیاتی به ما ظلم می‌کند، مدیرانی که می‌آیند اطلاعی از سابقه ندارند و هر فرمایشی را قبول می‌کنند.کمترین بدهکاری را باشگاه‌ها و بیشترین هرج و مرج را باشگاه‌ها دارند چون زیر بار این حرف‌ها می‌روند. اصلا قابل قبول نیست، فرض کنید شرکت استقلال 5 سال پیش تشکیل شده و می‌گویند مالیات 40 سال پیش را باید بدهد. این به خاطر عدم پیگیری درست و عدم اطلاع است. 

اولیایی افزود: در مورد ساختمان باشگاه زمانی که در آنجا بودم از درآمدهای باشگاه بخشی که فدراسیون پرداخت کرده بود، برگشت. حالا این کجا ثبت و ضبط شده که اعضای محترم مجمع می‌گویند ساختمان باشگاه برای فدراسیون است، نه. این طور نیست.

*باشگاه ها توافق‌نامه هم بدهند برای ما قابل قبول است

به گزارش فارس، مهدی در ادامه توضیح داد: در مورد موضوع مالکیت‌ها و دارایی‌ها در سیستم مجوز حرفه‌ای، از باشگاه‌ها می‌خواهیم اسنادی بدهند که یا مالکیت آنها را تایید کند یا توافقنامه برای بهره‌برداری یا اجاره‌نامه باشد. به عنوان مثال باشگاه ذوب‌آهن برای استادیوم فولادشهر توافقنامه داده است و همین طور باشگاه فولاد و سایپا. پرسپولیس و استقلال برای استادیوم آزادی اجاره‌نامه می‌دهند، در مورد دفاتر این دو باشگاه توافنامه بهره‌برداری ارائه داده‌اند و اجازه بهره‌برداری به آنها داده شده و اسناد آن امضا و ترجمه شده، تا این سطح برای ما قابل قبول است  اما اختلافی که پشت این است که مالکیت آن برای چه کسی است، اختلاف حقوقی باشگاه‌هاست.سازمان‌های ذی‌ربط مثل فدراسیون باید این اختلاف را خودشان حل کنند،‌ شاید انتقال مالکیت صورت بگیرد اما اجازه بهره‌برداری در قالب یک توافقنامه رسمی ارائه شده، کاملا هم حقوقی است و برای کنفدراسیون فوتبال آسیا هم مورد پذیرش است. 

* سعی کردیم در بحث صدور مجوز حرفه ای روسفید باشیم

مهدی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه برای صدور مجوز حرفه‌ای ملی باشگاه‌ها مصلحت‌اندیشی صورت گرفته، گفت: ما دو سه شخصیت در سیستم مجوز حرفه‌ای داریم. تا زمانی که تایم‌لاین ما شروع نشده وظیفه داریم آیین‌نامه را بر اساس برنامه زمانبندی تنظیم کنیم که باشگاه‌ها مدارکشان را بفرستند. از اینجا نماینده ای اف سی هستیم، در حوزه استقرار باشگاه‌ها به محض شروع ارسال مدارک که ما گفتیم مدارک را زودتر بفرستند و به دقیقه 90 موکول نکنند، در آن بازه زمانی یک مشاور می‌گذاریم و مشاور باشگاه‌ها هستیم و کلاه مشاور می‌گذاریم تا کامل بودن و واجد شرایط بودن مدارک پوشش داده شود، به محض اینکه مدارک صادر و ارسال می‌شود، ما کلاه ممیزی می‌گذاریم و تا جایی که روابط اجازه می‌دهد، باشگاه‌ها را در عرصه بین‌المللی محروم نکنیم اما اینکه مماشات داشته باشیم سعی کردیم روسفید باشیم. 

* دستاورد تسویه حساب باشگاه ها یک شبه انجام نشده است

مهدی در ادامه گفت:‌ دستاوردهایی که در این چند مدت می‌توانم به آنها اشاره کنم، این است که وقتی باشگاه استقلال و پرسپولیس در یک سال و نیم 110 میلیارد را تسویه می‌کنند، این کاری نیست که یک شبه انجام شده باشد. من به آقای فتحی که از من پرسید چه کار کنیم گفتم اگر روی میز هم تراول بچینید و شما افراد را هم صدا کنید و بشمرید و به آنها تراول بدهید، باز هم نمی‌رسید، اما این کار شد و توافق پرداخت صورت گرفت. این اتفاق پارسال افتاد و امسال هم به همین صورت باشگاه تراکتور 170 نفر را تسویه کرده و یا تیم گل گهر از لیگ یک آمد به لیگ برتر و تلاششان را کردند تا مجوز حرفه‌ای بگیرند. باشگاه شهر خودرو به واسطه ساختار خوبی که مدیریت جدیدش ایجاد کرده و شاید به خاطر شوق آسیایی شدن برای اولین بار امسال مجوز حرفه‌ای گرفت، سال‌های گذشته هیچ کاری نمی‌کردند. اتفاقات خیلی خوبی در حال رخ دادن است. سال گذشته سپاهان به خاطر بحث استادیوم مردود شد. امسال آنها را اجبار کردیم که با معرفی فولادشهر مجوز بگیرند و مجوز حرفه‌ای را با ورزشگاه فولادشهر گرفتند. ورزشگاه نقش جهان هنوز تایید نشده اما الان یک ماه است که حدود 40 آیتم را رسیدگی می‌کنند تا برای بازی‌های لیگ آسیا آماده شوند.واقعا کارها در حال انجام شدن است و اگر اذیت نکنند می‌توانیم کارمان را جلو ببریم. 

* مباحث استقلال در حوزه استانداردسازی نمی گنجد

در ادامه اولیایی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه باشگاه استقلال پیش از انقلاب دارایی‌های زیادی داشته و به نظر می‌رسد مصادره شده گفت: مجموعه انقلاب ارتباطی به تاج نداشت اما ما در آنجا تنیس استقلال را داریم که مربوط به باشگاه تاج بود. این بحث‌هایی است که در حوزه استانداردسازی نمی‌گنجد. 

* راه‌های فرعی برای باشگاه‌های دولتی به بن بست می خورد

اولیایی در ادامه در خصوص سوالی مبنی بر اینکه آیا دولتی بودن باشگاه‌ها در آینده برای آنها مشکلاتی به وجود نمی‌آورد، گفت: در سالهای گذشته راه‌های فرعی پیدا شد که این راه‌ها الان دارند به بن‌بست تبدیل می‌شوند. باشگاه نفت چرا منحل شد؟ چون پنج نفر را معرفی کردند، یک شرکت خصوصی ثبت کردند، وقتی که زنگنه وزیر نفت شد به او گفتند شما حدود 40 میلیارد بدهکار هستید. او به ذی‌حساب‌ها گفت این مبلغ را بپردازید و گفتند ما چیزی به نام باشگاه نفت نداریم به اسم بخش خصوصی است و او نیز گفت من نمی‌توانم برای بخش خصوصی پرداخت کنم و این قانونی هم بود. 

* زیرآبی هایی رفتیم که در آینده دردسر می‌شود

اولیایی اضافه کرد: ما زیرآبی‌هایی رفتیم که در آینده دردسر می‌شود. یکی دو نکته است که خیلی حساس است که یکی از آنها بحث رفتار جوانمردانه مالی یا غیر مالی است که در اروپا انجام می‌شود، در آسیا هم شروع شده است. اگر این بحث در آینده به سهیل ابلاغ شود که هنوز به سراغ آن نرفته‌ایم تمام فوتبال ما را فلج می‌کند. قبل از اینکه  بخواهیم مماشات کنیم، ما جلسه‌ای تشکیل دادیم که جناب ساکت و زمان‌آبادی هم نشسته بودند. ما در جلسه‌ای توصیه کردیم و  دو سال پیش گفتیم راه ورود خانم‌ها به ورزشگاه این است. بعضی از دوستان ما را تکفیر کردند ما دلسوزانه و منطقی گفتیم اما گوش کسی شنوا نبود،‌وقتی دستور شد همه اطاعت کردند.

*باید بحث رفتار جوانمردانه مالی را جدی و مهم بگیریم

اولیایی تاکید کرد: این زشت است که ما خودمان بفهمیم راه درست کدام است آن را نرویم تا به ما تحمیل شود. الان هم در مورد رفتار جوانمردانه مالی دوستانه عرض می‌کنم سازمان ملل متحد 197 عضو دارد، فیفا 211 عضو دارد. فیفا ثروتش زیاد است، با اینکه نفت ندارد، صنعت ندارد اما مغز مدیریتش درست کار می‌کند. فیفا اعلام کرد باشگاه‌ها باید درآمد خودشان هزینه کنند، نمی‌شود از خزانه دولت بردارید، زیرمیزی بدهید، بدهکاری درست کنید، این شرایط زیبنده نظام جمهوری اسلامی بعد از چهل سال نیست. ما باید بحث رفتار جوانمردانه مالی را جدی و مهم بگیریم.  

*مسیری که مجلس برای ما باز کرده نه فوتبال حرفه‌ای می‌خورد و نه عاقبت خیری دارد 

اولیایی افزود: اگر بخواهیم جدی بگیریم، با تبصره 13 برنامه پنج ساله ششم یا پنجم مغایرت دارد چون در آنجا قانون هر پرداخت وجهی به باشگاه‌های حرفه‌ای را منع کرده است. اگر قانون منع کرده و از این طرف ما درآمد نداریم، کسی که می‌خواهد ممیزی کند نمی‌گوید شما از کجا می‌آورید؟ پولشویی می‌ کنید؟ پس ما اولین گرفتاری‌مان بحث مالکیت است که اینها را به دنبال دارد. وقتی برای دولت باشد و دولت هم اجازه پرداخت نداشته باشد، عملاً داریم بن‌بستی را برای خودمان جلوی فوتبال ایجاد می‌کنیم. بحث خصوصی‌سازی هم مسیری که مرکز پژوهش‌ها مطالعه عمیق روی آن کرده، این مسیری که مجلس برای ما باز کرده نه فوتبال حرفه‌ای می‌خورد و نه عاقبت خیری دارد چون غیرکارشناسان و احساسی نظر می‌دهند و آینده فوتبال با خطر مواجه می‌شود. 

* سال گذشته 140 تذکر به من از سوی ای اف سی داده شد

به گزارش فارس، مهدی در ادامه در خصوص تغییر نام باشگاه‌ها و اینکه آیا ای‌اف‌سی به این مسئله دقت می‌کند، گفت: تقریباً سال گذشته ما جزو کشورهای خوب بودیم، در صدور مجوز حرفه‌ای به خصوص در غرب آسیا. نزدیک 140 تذکر به خود من داده شد و بنده را از لحاظ مسئولیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا مردود دانست، آنها گفتند شما توانمند نیستید، گفتم من هشت صبح می‌آیم و همیشه سر کار بودم حتی روز عاشورا، اما آنها گفتند طبق چارت سازمانی مسئولیت شما این موارد است و کسی که این را انجام نمی‌دهد،تمام وقت نیست، مثل برنامه‌ریزی لیگ، مجوز حرفه‌ای و مسائل دیگر. تا این حد جزئیات را تذکر می‌دهند و آیتم‌هایی هست که برای ما فصل‌الخطاب است. 

* مسائل زیرساختی اقتصادی آتش زیر خاکستر است

مهدی تاکید کرد: خود ای‌اف‌سی اهمیت‌ها را وزن‌دهی کرده، بحث سرپلی مالی دو سال پیش ابلاغ شده است که در قالب اجبار نبود اما امسال نگران هستم که اجبار شود. اگر بخواهیم شروع کنیم،‌ زیرساخت،‌پولی، مالی و بانکی کشور به ما اجازه ردیابی نمی‌دهد، ما ساختاری نداریم که دریافت پرداخت باشگاه‌ها و بازیکنان را بخواهیم ردیابی کنیم اما به راهکارهایی رسیده‌ایم اما میانبرهایی هست که نهایتا به بن‌بست کشیده خواهد شد. نگرانی‌هایی درباره زیرساخت‌های اقتصادی و مالکیت داریم، آتش زیر خاکستر است. ما در این چند سال فقط آتش‌نشان بودیم و هر جا آتشی بلند شده خاموش کردیم. هنوز خودمان به واسطه یکسری موارد بیرون از فوتبال و غیرقابل کنترل داریم، مثل زیرساخت اقتصادی و مصوباتی که هست. در مورد مالکیت، ورزش حرفه‌ای از لحاظ قانونگذار کشور هنوز تعریف نشده است. ورزش ما هنوز ورزش قهرمانی است و با راهکارها و مواد تبصره‌های ورزش قهرمانی، ورزش حرفه‌ای‌مان را اداره می‌ کنیم، به این دلیل است نمی‌توانیم هیچ باشگاه حرفه‌ای را به واقع داشته باشیم. اگر این را داشته باشیم، باشگاهی مثل ملوان در سراشیبی سقوط قرار نمی‌گیرد. باشگاه‌های خوبی را از دست دادیم و باشگاه‌های خوبی دیگری را هم از دست خواهیم داد، چرا که باشگاه‌های لیگ دو و لیگ یک ما که سازنده لیگ برتر می‌توانند باشند و ریشه و جوانه فوتبال ما باشند را نداریم. آکادمی‌ها مریض هستند چون باشگاه‌های حرفه‌ای ما توانایی اداره آنها را ندارد، چون درآمد ندارند. من از قانونگذار خواهش می‌کنم و از وزارت ورزش در مورد ورزش حرفه‌ای مجددا فکر کند با ابزارهای موجود ما را هدایت نکنند ابزارهای موجود به درد ورزش حرفه‌ای نمی‌خورند. ما نیاز داریم،‌قوانین، لوایح و تبصره‌های جدیدی تصویب شود. 

مهدی در پایان و در پاسخ به سؤالی که آیا شما در برنامه‌ریزی مسابقات لیگ هم نقش دارید، گفت: خیر، در برنامه‌ریزی توسعه لیگ و برنامه‌ریزی فعالیت‌های لیگ نقش دارم.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن فوتبال کاظم اولیایی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای

به گزارش "ورزش سه"، دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای یکی از چالش‌های مهم باشگاه‌های ایرانی است. حال باشگاه هوادار با انتشار یک گزارش از عملکرد خود در این زمینه، از تلاش برای دریافت مجوز حرفه‌ای در پنجمین سال حیات خود خبر داد.

باشگاه هوادار از یک سال و شش ماه پیش با تشکیل کارگروهی روند حرفه‌ای سازی خود را آغاز کرده است. این باشگاه ابتدا و برای نخستین مرتبه پروانه فعالیت ورزشی سه ساله خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرد و بعد از آن به تیم‌داری در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید روی آورد. همچنین باشگاه هوادار به زودی مدارس فوتبال خود را در تهران راه اندازی خواهد کرد.

همچنین در جهت کسب مجوزهای حرفه‌ای، این باشگاه با هتل‌های مختلف و مجموعه ورزشی آزادی و دستگردی برای برگزاری تمرین و بازی‌ها قرارداد بسته است. از سوی دیگر هواداری ها یکی از ارزان‌ترین باشگاه‌های ایران هستند و باتوجه به انضباط مالی و نداشتن بدهی، کار راحت‌تری برای دریافت مجوز دارند.

همچنین کارگاه های آموزشی مورد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تمامی رده های سنی مجموعه در مقاطع زمانی گوناگون برگزار شده است و این باشگاه تصاویر این کلاس‌ها را منتشر کرد.

به نظر می‌رسد با تمامی این موارد، هوادار مشکلی بابت دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای خود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد+عکس
  • راهکار استقلال برای مجوز حرفه‌ای درماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • (عکس) پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد +عکس
  • پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد + عکس
  • مهلت بارگذاری مدارک مالی باشگاه‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای
  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • گام‌های باشگاه هوادار برای دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای
  • گام‌های باشگاه هوادار برای دریافت مجوز ملی و حرفه ای