Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@11:40:48 GMT

رحمانی: به دنبال واگذاری خودروسازی‌ها هستیم

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۵۸۱۰

صراط:

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت لبنیات، گفت: ما قیمت یکصد قلم کالای ضروری که گروه لبنیات هم جزو آن است را هر روز رصد می‌کنیم، البته این افزایش قیمت دلایلی هم دارد مانند افزایش قیمت شیر خام یا اینکه اخیراً کاهش قیمت سبوس هم وجود داشته که دوستان سازمان حمایت هم وارد شده اند و موضوع را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس وی افزود: قاعدتاً بیشتر از آن بررسی که سازمان حمایت انجام می‌دهد و قیمتی که مشخص می‌شود، هیچ میزان دیگری برای قیمت گذاری پذیرفته شده نیست و در صورت تخلف با متخلفان برخود می‌شود و این موضوعی است که در سال گذشته هم شاهد آن بودیم و جریمه هم پرداخت کردند.

رحمانی تاکید کرد: البته ما تمام تلاش مان این است که چنین اتفاقی رخ ندهد و از بروز آن جلوگیری کنیم اما در صورتی که نشود موضوع را به سازمان حمایت اعلام می‌کنیم و مجازات انجام می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه آیا با سخنان رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر فشل بودن صنعت خودروسازی موافق است یا نه، اظهار کرد: من نمی خواهم کلمات را تایید کنم. به هرحال هرکس دوست دارد هر کلمه ای را به کار ببرد اما در اینکه صنعت خودروسازی ما مثل صنایع دیگر ما مشکلاتی دارد و در کنار آن توانمندی هایی هم دارد شکی نیست.

وی افزود: یکی از کارهایی که پیگیری می‌کنیم ساماندهی صنعت خودروسازی است. من نمی‌توانم و حق هم ندارم که این صنعت را تعطیل کنم و در عین حال باید به فکر ترمیم آن هم باشم. ما این موضوع را جدی گرفتیم و این برنامه که مشتمل بر یازده محور - از جمله ساخت در داخل و اصلاح روابط با قطعه سازان از محورهای آن است - تاکنون به خوبی پیش رفته است.

رحمانی ادامه داد: سه مدل پراید در سه دوره زمانی دی ماه امسال، اردیبهشت و تیرماه سال بعد از رده تولید خارج می‌شود که شامل پراید ۱۱۱، ۱۳۱ و ۱۳۲ است. در خانواده پژوه، مدل GLX بنزینی تا آخر سال و تولیدش متوقف می‌شود.

وی افزود: حداقل چهار تا پنج مدل خودروهای جدید را در نظر داریم که تولید کنیم و مثلا پژوی ۳۰۱ پس از خروج فرانسوی ها دیگر تولید نشده بود اما همه کارهای آن انجام شده و ان‌شاءالله تا آخر سال امیدواریم بتوانیم این مدل‌ها را به خط تولید برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: ما به دنبال واگذاری خودروسازی هم هستیم و الان کمیته ای تشکیل دادیم که این کار تسریع یابد. همچنین املاکی که به تولید ربطی نداشت و مثلا مربوط به داشتن سهام یک شرکت خودروسازی بود را هم اعلام کردیم که باید واگذار شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزیر صنعت خودرو خودروسازی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام پایه سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی نسبت به واگذاری ۵۱ درصد از سهام هر یک از شرکت‌های باشگاه استقلال د پرسپولیس اقدام کرد.

طبق اعلام این ساطمان، قیمت پایه ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در فرابورس که روز ۱۱ فروردین واگذار می‌شود، ۲,۱۱۶ میلیارد تومان خواهد بود. قیمت هر سهم قابل واگذاری این باشگاه نیز ۳,۹۴۶ ریال می‌باشد.

همچنین ۵۱ درصد از سهام باشگاه استقلال روز ۲۱ فروردین به قیمت پایه ۱,۸۵۰ میلیارد تومان واگذار خواهد شد. قیمت پایه هر سهم استقلال نیز ۳,۳۶۲ ریال خواهد بود.

قرار است ۱۰ درصد به طور نقدی پرداخت و سپس بقیه اقساط در ۷۲ ماه تسویه شود.

کد خبر 6062887

دیگر خبرها

  • خودروسازان از قیمت گذاری دستوری معاف می شوند؟
  • تغییرات در کادر فنی نفت آبادان: نفتی‌ها با کادری جدید به دنبال بقا در لیگ برتر
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • شکوفه اندیشیدن در سرزمین خودروسازی
  • سهام پایه سرخابی‌ ها برای واگذاری اعلام شد
  • قیمت سهام استقلال و پرسپولیس برای واگذاری اعلام شد
  • سهام پایه سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد
  • اجرای بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خطوط انتقال پرفشار گاز در کشور