Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سوی مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های تمهید شده برای زائران غیرایرانی در دهه آخر ماه صفر اعلام شد. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، محمد جواد هاشمی‌نژاد اظهار داشت: هر ساله در آستانه شهادت امام رضا(ع)، خادمان و مجاوران حرم حضرت رضا(ع) به استقبال زائران آن حضرت می‌روند، بر این اساس خادمان این بارگاه منور در بخش اداره زائران غیرایرانی نیز با تمام تلاش سعی دارند تا از زائران خارجی که در این ایام برای عرض ارادت به پیشگاه حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از استقبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی‌نژاد بیان کرد: در این ایام برای زائران عرب، اردو، انگلیسی‌، آذری و افغانستانی ویژه برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها با شعار «فمعکم معکم لا مع عدوکم»(همراه با امام، در برابر دشمن امام) اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم «در سوگ حضرت نبی(ص)، سبط اکبر و عالم آل محمد(ص)» عنوان کلی برنامه‌ای است که شامل سخنرانی، مداحی، عزاداری و سینه‌زنی، قرائت زیارت اربعین و غیره بوده و ویژه زائران عرب، اردو، آذری و انگلیسی‌زبان در رواق‌های دارالمرحمه، دارالرحمه و کوثر برگزار می‌شود.

پیاده‌روی زائران رضوی| 15 روز در راه حرم آفتاب هشتم؛ روایت قدم‌هایی که نذر امام رئوف می‌شوند + فیلمپیاده‌روی زائران رضوی|خدمت‌رسانی 5 موکب در خراسان جنوبی به زائران حرم رضویپیاده‌روی زائران رضوی| پذیرایی از 3 هزار زائر حرم رضوی در موکب شهر خضری ‌

هاشمی‌نژاد گفت: نشست چند زبانه «سفیران رضوان» با موضوع نقش پیاده‌روی اربعین در ترویج مبانی دین اسلام در جهان معاصر با سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرتضی دهشت از جمله برنامه‌های محوری است که روز پنجشنبه 2 آبان از ساعت 15 در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه بانوان رضوی ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی برای بانوان غیرایرانی در نظر گرفته شده که در رواق‌های مختص خود این ویژه برنامه‌ها اجرا می‌شود.

هاشمی‌نژاد افزود: نشست تخصصی ویژه برنامه بانوان کشور افغانستان پنجشنبه 2 آبان از ساعت 16 در رواق دارالرحمه، بانوان اردو‌زبان شنبه 4 آبان از ساعت 15 در اتاق شماره 40 باب الکاظم(ع) و بانوان عرب‌زبان نیز 6 آبان از ساعت 15 در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به ویژه برنامه‌های زائران آذری‌زبان گفت: هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) اجتماع بزرگ زائران آذری زبان از کشورهای آذربایجان و ترکیه را در رواق دارالرحمه خواهیم داشت که در این مراسم هیئات عزادری این دو کشور به عزاداری و مرثیه‌سرایی خواهند پرداخت.

هاشمی‌نژاد آقایان سهراب سبزی، همرنگ و مهدی رسولی را به عنوان مداحانی نام برد که در این مراسم اجرای برنامه خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین نشست تخصصی ویژه زائران آذری‌زبان با عنوان «تأثیر پیاده‌روی اربعین در تحکیم وحدت اسلامی» با حضور استاد حجج اسلام عاملی و احمدی روز 4 شنبه 27 صفر از ساعت 10 در سالن همایش‌های باب‌الجواد(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های زائران اردو‌زبان بیان کرد: شب شعر «اربعین حسینی» با حضور شعرای برجسته شبه قاره همچون شمس‌الدین جعفری، سید اطهر موسوی، سید عمران مهدی نقوی، سید افسر زیدی و غیره یکشنبه 5 آبان از ساعت 15:30 در رواق کوثر برگزار می‌شود.

هاشمی‌نژاد افزود: اجتماع عظیم هیئات‌ عزاداری کشور افغانستان 25 صفر مصادف با 2 آبان از ساعت 18 الی 20 در رواق دارالرحمه برگزار می‌شود که سخنرانی و ذکر مصیبت از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزاری مسابقه بین‌المللی کتابخوانی «العهد و الولاء» را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که همه روزه ویژه زائران عرب‌زبان و اردو‌زبان در رواق دارالمرحمه و کوثر اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین تعدادی کتاب برای زائران غیرایرانی در نظر گرفته شده که عمده‌ترین عنوان آن، کتاب «بیست حدیث امام رضا(ع)» با شرح رهبر معظم انقلاب است که به پنج زبان اردو، عربی، انگلیسی، آذری و فارسی توزیع خواهد شد که کتاب محوری ما در این دوره است.

هاشمی‌نژاد گفت: همچنین ترجمه کتاب «انسان 250 ساله» رهبر معظم انقلاب از دیگر آثاری است که به زبان‌های آذری، انگلیسی و عربی چاپ شده و در این ایام بین زائران توزیع می‌کنیم.

وی با اشاره به تبلیغات محیطی مناسبتی در این ایام ذکر کرد: تولید کلیپ‌های تبلیغاتی مجموعا 180 دقیقه به 4 زبان، سیاه‌پوشی رواق‌ها و نصب بنر، برپایی خیمه امت در رواق غدیر به منظور اجرای آئین‌های عزاداری هیئات‌ مذهبی سراسر جهان اسلام با سبک و فرهنگ بومی خود با هدف برگزاری هر چه شایسته‌تر مراسم دینی و مذهبی برای زائران غیرایرانی انجام گرفته است.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه انجام شد. - اخبار استانها -

محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: اعزام زائران عمره مفرده از امروز (3 اردیبهشت‌) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهدمقدس از سرگرفته شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی افزود: نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت 15 و 40 دقیقه امروز به عربستان اعزام ‌شد.

امانی‌بنی از پیش‌بینی تمام تمهیدات برای عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده درحالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی 9 سال متوقف شده بود.

340 زائر حج عمره مفرده کشور از خراسان رضوی هستند

سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی نیز در جمع خبرنگاران در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد گفت: با توجه به تعطیلی 9 ساله حج عمره،با رایزنی‌های سازمان حج و زیارت کشور مقرر شد که حدود 5 هزار زائری که سال گذشته ثبت نام کردند و موفق به اعزام نشدند، به ترتیب واریز وجه و ثبت نامی که انجام شده است در بازه زمانی 3 تا 13اردیبهشت سال 1403 به مکه مکرمه اعزام شوند.

حجت الاسلام مهدی شجاع افزود: 7درصد زائران حج عمره مفرده در کشور معادل 340 زائر سهم خراسان رضوی است که این زائران در قالب 4کاروان 85 نفره به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

وی گفت: دو کاروان از زائران امروز سوم اردیبهشت و دو کاروان دیگر 13 اردیبهشت به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • اکثر زباله گردها اتباع هستند
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند