Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت: ایران به دانش فنی حذف فلرهای نفتی در مناطق نفت‌خیز جنوب‌ دست یافت. ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا مفیدی امروز با حضور در آیین راه‌اندازی سامانه به‌سوزی مشعل بدون دود واحد بهره‌برداری شماره 2 اهواز با اشاره به تولید نفت و گاز در موقعیت جغرافیایی خاص این شرکت‌ اظهار داشت: 70 درصد تأسیسات و لوله‌های انتقال نفت و گاز در مناطق مسکونی و حساس شهری، روستایی و تالاب‌ها قرار دارد که مسئولیت ما را دوچندان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید بر مسائل محیط‌زیستی حساسیت داشته باشیم، افزود: قرار گرفتن در مناطق شهری و منابع طبیعی نیازمند توجه ویژه به رعایت اصول زیست‌محیطی است و این شرکت متعهد به رعایت آن‌هاست.

مفیدی درباره ظرفیت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون‌ بیان داشت: شرکت حدود 15 هزار کیلومترمربع وسعت جغرافیایی دارد که روزانه بیش از یک‌میلیون بشکه نفت خوراک پالایشگاه‌ها و 600 میلیون فوت مکعب گاز تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون ادامه داد: این شرکت همچنین 27 کارخانه اصلی دارد که کار نیمی از آن‌ها فراورش و تصفیه گاز است که 45 مشعل به‌عنوان سوپاپ اطمینان و ایمنی کارخانه‌ها فعال بوده و قابل‌حذف نیستند.

وی درباره عمر تأسیسات این شرکت گفت: تأسیسات ما عمری 50 ساله دارند و در جنگ آسیب‌های جدی دیدند که بازسازی شد و امروز با این تأسیسات فرسوده در حال درآمدزایی برای کشور هستیم.

مفیدی درباره اقدامات انجام‌شده برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی گفت: سال‌های گذشته با طراحی دستگاه mot توانستیم نفت‌سوزی را به صفر برسانیم. همچنین جمع‌آوری گازها از سال 50 آغازشده که پس از انقلاب سرعت خوبی گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون تصریح کرد: کار جمع‌آوری گازهای شیرین به پایان رسیده و اکنون به دنبال جمع‌آوری گازهای ترش هستیم که با انجام آن بیش از 90 درصد گازهای تولیدی شرکت جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: برای 10 درصد باقیمانده نیز برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و حرکت شروع‌ شده که ظرف سه سال آینده کار جمع‌آوری 50 میلیون فوت مکعب گازترش پایان یابد.

مفیدی افزود: در مقاطعی به دلایل مختلف ناچاریم بخشی از گازها را به فلر منتقل کنیم که مشکل بدسوزی در مشعل‌ها سبب آلودگی محیط‌زیست می‌شود؛ به همین سبب سال گذشته در مجتمع اهواز 3 توانستیم پروژه به‌سوزی یک مشعل را به نتیجه برسانیم.

توقف پِرت گاز فلر در 4 میدان نفتی ایران تا 3 سال آیندهخوزستان| داستان تکراری بدسوزی فلرهای پتروشیمی و برخورد قضایی محیط زیست بندرماهشهرضرورت کاهش 80 درصدی فلرینگ در طول برنامه ششم توسعه

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون عنوان کرد: در بحث جمع‌آوری گازهای ترش سرمایه‌گذاری خوبی از سوی پتروشیمی‌ها در حال انجام است و فرآیند برگزاری مزایده‌ها پایان‌یافته که به‌ زودی کار جمع‌آوری فلرها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به کسب دانش فنی حذف فلرهای نفتی در مناطق نفت‌خیز جنوب‌ گفت: با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت سازمان‌های نظارتی توانستیم در تأمین ساخت کالا، توانمندی ساخت آن‌ها را در مناطق نفت‌خیز ایجاد کنیم که امروز نتایج آن به ثمر نشسته و همه قطعات موردنیاز از استان خوزستان تأمین می‌شود.

مفیدی ادامه داد: هزینه جمع‌آوری و نصب سیستم‌های جایگزین فلرها حدود 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که براساس محاسبات انجام‌شده این مبلغ ظرف سه ماه بازگشت سرمایه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون تأکید کرد: قبل از اجرای این پروژه بیش از 10 میلیون فوت مکعب گاز به مشعل انتقال داده می‌شد که با حذف آن از هدر رفت روزانه 10 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری

داراب بیرنوندی گفت: با تلاش صورت گرفته از سوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و با هدف تامین آب آشامیدنی ساکنین شهر مهرگان در پیک مصرف تابستانی، مخزن جدید ۱۰ هزار مترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان احداث و آماده بهره برداری است. 

 بیرنوندی، میزان هزینه صرف شده جهت احداث مخزن یاد شده را معادل ۶۵۰ میلیارد ریال برشمرد و برنامه ریزی مربوط به آن را آبرسانی به شهر مهرگان و تامین فشار آب بخشی از شهر محمدیه عنوان کرد. 

وی اظهار داشت: شهر مهرگان هم اکنون دارای یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی بوده و پروژه مخزن جدید به عنوان زیر ساخت انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به عنوان طرح بلند مدت تامین آب با توجه به رشد جمعیت و افزایش مسکن در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

بیرنوندی ادامه داد:در حال حاضر ۲۷۴۴۴ واحد در محدوده شهر مهرگان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و پروژه مخزن جدید در حدود ۱۰ هزار خانوار در پروژه‌های جدید مسکن ملی و نهضت ملی مسکن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت