Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:39:31 GMT

کلاهبرداری‌های عجیب با کارت سوخت + عکس

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۵۹۹۸

کلاهبرداری‌های عجیب با کارت سوخت + عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال گذشته بود که بحث کلاهبرداری‌های سایبری با موضوع کارت سوخت مطرح شد و سرهنگ دوم مهدی شکیب رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، در خصوص کلاهبرداری‌هایی با موضوع کارت سوخت هشدار داده و اظهار داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به آدرس سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتور‌های جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول ادامه داد: ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های جعلی می‌تواند زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را فراهم آورده که پیامد این بی‌دقتی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مثل سرقت و... شود.

با وجود آنکه در یک‌سال اخیر بار‌ها توسط پلیس فتا و مسئولان وزارت نفت، در خصوص دقت در به دام نیفتن مردم در دام کلاهبرداران سایبری هشدار داده شده، اما نکته عجیب ادامه فعالیت این افراد بوده، به طوری که طی روز‌های اخیر، گزارش‌های مردمی به خبرگزاری تسنیم حکایت از ارسال پیامک‌هایی با موضوع ثبت نام کارت سوخت، ثبت نام سهمیه بندی بنزین و ... دارد.


در پیامک بالا، سایتی با آدرسی شبیه آدرس سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جهت نام‌نویسی کارت سوخت ارائه شده، در حالی که سایت اصلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با دامنه ir ثبت شده است و سایت جعلی اعلام شده در پیامک بالا با دامنه info ارائه شده است.

در حالی در پیامک بالا از نام‌نویسی سهمیه بندی بنزین اطلاع داده شده، که آغاز چنین نام‌نویسی واقعیت ندارد و لینک ارائه شده، احتمالا لینکی جهت دزدیدن اطلاعات شخصی و بانکی قربانیان است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

تلاش برای کلاهبرداری‌های عجیب با کارت سوخت+عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارت سوخت کلاهبرداری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های قبل که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و با این روش از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: هموطنان توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است.

سرهنگ کارآگاه حسینی ادامه داد: به دانش آموزان و داوظلبان کنکور هشدار داده می‌شود فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخوردند و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور