Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@09:52:26 GMT

برنامه های هفته وقف در استان مرکزی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۰۰۶

برنامه های هفته وقف در استان مرکزی اعلام شد

حجت الاسلام واحدی گفت: همزمان با هفته وقف ۱۳۲ عنوان برنامه فرهنگی در سراسر استان مرکزی با حضور گسترده واقفان خیر اندیش و مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی و مسئولان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام « عبدالله واحدی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که  امروز (1 آبان) به مناسبت دهه وقف برگزار شد، گفت: همه ساله در  دهه آخر ماه صفر و دهه اول ماه ربیع با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است که در این دهه برنامه های مختلفی به منظور ترویج فرهنگ وقف و معرفی موقوفات انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه اولین واقف پیامبر گرامی اسلام بود افزود: به مناسبت ایام رحلت پیامبر خاتم این ایام را به عنوان دهه وقف نامگذاری کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه دهه وقف امسال از چهارم آبان آغاز می شود، بیان کرد: در این ایام 132 عنوان برنامه فرهنگی در سراسر استان مرکزی با حضور گسترده واقفان خیر اندیش و مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی و مسئولان برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به روز شمار دهه وقف گفت: روز شنبه چهارم آبان با عنوان وقف، بهره‌وری موقافات و رونق تولید، پنجم آبان که مصادف با رحلت حضرت رسول و امام حسن مجتبی (ع) است با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت نامگذاری شده است.

 

وی ششم آبان را وقف، خدمات اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفین، هفتم آبان وقف، بقاع متبرکه زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب، هشتم آبان با عنوان وقف، محیط زیست، بهداشت و سلامت دانست و بیان کرد: نهم آبان نیز با عنوان وقف، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، دهم وقف، وقف مهدویت و تمدن نوین اسلامی، یازدهم آبان با عنوان وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان، دوازدهم آبان با عنوان وقف، موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی و سیزدهم آبان با عنوان وقف، رسانه، تکریم واقفین خیراندیش نام‌گذاری شده است.

 

حجت الاسلام واحدی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری هایی که در هر روز شده ما در سطح استان در 11 اداره تابعه و اداره کل برنامه هایی مطابق با همین نامگذاری ها در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به اجرای ویژه برنامه به مناسبت شهادت حضرت رسول و امام رضا و امام حسن مجتبی اشاره کرد و گفت: در 68 بقعه متبرکه  استان مراسم عزاداری، قرائت از راه بعید حضرت رسول و سخنرانی و حرکت دسته های عزاداری به سمت بقاع متبرکه و حرم مطهر امام زادگان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: همزمان با روز آخر ماه صفر و روز شهادت امام رضا (ع) در 86 بقعه متبرکه مراسم عزاداری، سینه زنی، سخنرانی و حرکت دستجات عزاداری برگزار می شود.

 

این مقام مسئول  اضافه کرد: این برنامه ها با حضور 12 مبلغ اعزامی از قم و 58 نفر از مبلغین داخل استان استفاده می کنیم که هم به برنامه های مناسبتی دهه آخره صفر می پردازند هم به برپایی خیمه های معرفت و محافل سخنرانی خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام واحدی همچنین از برگزاری ویژه برنامه های مختلف در سراسر استان به مناسبت دهه وقف اشاره کرد  و گفت: همایش یاوران وقف از جمله این برنامه های است که در این برنامه از خادمین، یاوران وقف، هیئت امنا و دستاندرکاران وقف که کارهای شاخص انجام دادند دعوت و از آنان تجلیل می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به برگزاری نشست های تخصصی با گروه ها و صنوف مختلف نیز اشاره کرد و گفت: نشست با مدیر کل آموزش و پرورش، حوزه های علمیه خواهران و برادران، اصحاب رسانه و دیگر صنوف به منظور ترویج فرهنگ وقف و نهادینه کردن آن در جامعه از جمله این برنامه ها است.

 

 

وی برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی و اقتصاد خانواده با محوریت وقف، برگزاری همایش‌های مختلف، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه شاخص استان، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برگزاری نمایشگاه هفته وقف در آستان مقدس امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) را از دیگر برنامه های هفته وقف دانست.

 

این مقام مسئول عیادت از بیماران، دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با نماینده ولی فقیه و استاندار، تجلیل از فعالان حوزه وقف، محفل انس با قرآن کریم و همایش یاوران وقف را از دیگر برنامه های این دهه دانست و بیان کرد: بهره‌برداری از هفت سوئیت هتل آپارتمان در شهرستان خنداب، برپایی خیمه‌های معرفت در یک بقعه متبرکه در هر شهرستان با حضور روحانیان، برگزاری مسابقه فوتسال جام احسان ماندگار با حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اهداء درآمد این مسابقه به کودکان سرطانی، برگزاری مسابقه پیامکی و آزادسازی زندانیان غیرعمد نیز از دیگر برنامه‌های دهه وقف استان مرکزی است.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد کانون های مساجد اربعین ۹۸ کربلا هرمزگان شیراز استان مرکزی اراک سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با آغاز هفته سلامت و در اولین روز از هفته سلامت، زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی اراک به صدا درآمد.

از یکم تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم نواختن زنگ سلامت در دبستان حاج کاظمی گفت: حدود ۶۲ هزار دانش آموز با عنوان همیاران سلامت آموزش دیدند که یک چهارم دانش آموزان استان مرکزی می‌شود.

مولوی افزود: اگر دانش آموزی سلامت جسمی داشته باشد، میتواند هم آموزش خوب ببیند و هم پرورش خوبی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با بیان اهمیت سلامت در جامعه گفت: هرکشوری برای پیشرفت نیاز به نیروی جوان سالم دارد بنابراین باید از خانواده‌ها و آموزش و پرورش اقدام کرد، زیرا خانواده رکن مهمی است.

امانی افزود: برنامه‌های مختلفی در مدارس باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش بهداشت جسمی، دهان و دندان و سایر موارد برگزار می‌شود که به عنوان سفیران و همیاران سلامت همکاری می‌کنند.

روغنی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی هم با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت گفت: دانش آموزان سفیران سلامت هستند که همراه با مراقبان سلامت آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی، تحرک بدنی و سایر موارد را می‌بینند و به خانواده منتقل می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • تدوین ۴۰۰ برنامه‌ در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • نماینده اردبیل: معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند!
  • فرصت یک هفته‌ای به شهرداری میاندوآب برای رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر
  • فرصت یک هفته‌ای به شهرداری میاندوآب جهت رفع سد معبر در هسته مرکزی شهر
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی