Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@23:44:53 GMT

احتمال حضور کیانو ریوز در دنیای «سریع و خشن»

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۰۱۹

به گفته کریس مورگان نویسنده بیشتر فیلم‌های «سریع و خشن» ممکن است در آینده‌ای نزدیک شاهد پیوستن کیانو ریوز به فیلم‌های این مجموعه سینمایی باشیم.

اخبار فرهنگ و هنر - او می‌گوید مذاکره و صحبت‌هایی با ریوز برای آوردن او به این فیلم انجام داده است. پیش از این دواین جانسون اعلام کرده بود که کیانو ریوز در شرف گرفتن نقش در اسپین آف سریع خشن یعنی «هابز و شاو» بوده است، اما این فرصت به ثمر ننشست و حالا مورگان امیدوار است این بازیگر محبوب را وارد دنیای سریع و خشن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مورگان در مصاحبه‌ای از پتانسیل‌های کیانو ریوز برای بازی در این نقش صحبت کرده است و دنبال یک نقش مناسب برای وی هستند. او این موضوع را این گونه توضیح می‌دهد: با او نشستم و در این مورد صحبت کردیم. از او خواستم برای مدتی طولانی در دنیای سریع و خشن بماند. همیشه مهمترین مشکل زمان و تداخل‌های پروژه هاست، اما مطمئنا مشتاق هستم تا او را به این خانواده بیاورم.

به گفته جانسون، نقشی که در ابتدا برای ریوز در نظر گرفته شده بود، رئیس مخفی یک کمپانی تکنو-تروریستی به نام اتئون بود. اما در نهایت تصمیم گرفته شد که این شخصیت هیچ گاه در فیلم حضور نداشته باشد و تنها شاهد صدای آن بودیم. در این میان هم صحبت‌هایی برای حضور کیانو ریوز به صورت کمئو مطرح شده که در واقع به نقش‌های کوتاه بازیگران معروف گفته می‌شود.

ریوز که صدا پیشه انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» بود نشان داده هیچ مشکلی برای حضور در زمینه‌های مختلف و عنوان‌های محبوب ندارد. او در فیلم سینمایی جان ویک سه موفق بود و حالا ساخت قسمت چهارم آن به همراه ماتریکس ۴ تایید شده است.

سریع و خشن ۹ در تاریخ ۲۲ می ۲۰۲۰ (۲ خرداد ۹۹) توسط کمپانی یونیورسال انتشار و اکران می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کیانو ریوز جان ویک سریع و خشن 9

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپادها» می‌گویند؟

ارزان، با قابلیت پیمایش مسافت‌های طولانی و اشباع پدافند دفاعی دشمن؛ پهپاد‌های انتحاری شاهد ۱۳۶ جمهوری اسلامی ایران امروزه به ابزاری پرکاربرد در جنگ‌ها تبدیل شده‌اند.

به گزارش یورونیوز؛ پهپاد شاهد ۱۳۶ جمهوری اسلامی ایران که تا همین چهار سال پیش کاملا ناشناخته بود، امروزه به معروفترین پهپاد جنگی دنیا تبدیل شده است؛ پهپادی که در حملات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل ده‌ها فروند از آن به کار گرفته شد.

توصیف پهپاد شاهد ۱۳۸ در رسانه‌های غرب

شاهد ۱۳۶ با بال‌های مثلثی شکل و موتور پروانه‌ای کوچکش بسیار آسیب‌پذیر است. سرعتش هم بسیار پایین و حدود ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. در حالی که جت‌های جنگنده اسرائیل که روز شنبه در عملیات دفاعی این پهپاد‌ها را سرنگون‌کردند، قادرند با سرعت دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کنند.

در نتیجه این پهپاد‌ها به راحتی به وسیله موشک‌ها و مسلسل‌های پدافند هوایی یا موشک‌های هوا به هوای جنگنده‌ها قابل رهگیری و سرنگونی است.

همچنین اندازه ۳.۵ متری و بال‌های ۲.۵ متریش، شناسایی آن را برای رادار‌ها آسان می‌کند و، چون المانی برای استتار آن طراحی نشده، از دسترس رادار‌ها دور نمی‌ماند.

پهپاد شاهد ۱۳۸ در آسمان

کُند و آسیب‌پذیر، اما ارزان

چه به وسیله جی‌پی‌اس (GPS) هدایت شود و چه به وسیله معادل روس آن گلوناس (Glonass) و یا حتی با بی‌دو (BeiDou) چین و یا معادل اروپایی آن‌ها گالیله (Galileo)، این پهپاد‌ها به راحتی به وسیله سامانه‌های مکان‌یاب به دام می‌افتند.

مهندسان ایرانی برای فائق آمدن بر این مشکل تلاش کردند تا با استفاده از ارتباط ماهواره‌ای و یا تراشه‌های ۴G، امکان کنترل از راه دور آن را فراهم آورند.

در نتیجه قدرت پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ در سرعت، توانایی استتار و توانایی تسلیحاتی آن‌ها نیست، بلکه در بهای ارزان حدود ۲۰ هزار دلاری است که موجب محبوبیت آن‌ها شده است.

استفاده ده‌ها و یا حتی صد‌ها فروند از این پهپاد‌های ارزان‌قیمت می‌تواند سامانه‌های پدافند هوایی را اشباع کند. در این صورت با توجه به توانایی این پهپاد‌ها در حمل ۵۰ کیلوگرم مواد منفجره و در وزن در مجموع ۲۰۰ کیلوگرمی آن‌ها، عبور تنها یک پهپاد از سپر پدافند هوایی می‌تواند آسیب مورد نظر را به مواضع دشمن بزند.

به همین دلیل هم سربازان به شاهد ۱۳۶ لقب «کلاشینکف پهپاد‌ها» دادند. کلاشینکف سلاح تهاجمی تولید شوروی سابق است که هنوز هم به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لانچر پرتاب پهپاد شاهد ۱۳۶

آستانه را پایین می‌آورد و هزینه‌تراشی می‌کند

نقطه قوت دیگر این پهپاد‌ها برد آن‌ها است. شاهد ۱۳۶ به دلیل سرعت پایین، مصرف سوخت کمی دارد. همین امر به آن اجازه پیمودن مسافت‌های طولانی را می‌دهد. بنابر تخمین سازمان‌های اطلاعاتی غربی و بسته به تنظیمات پهپاد‌ها، آن‌ها می‌توانند به اهدافی در فاصله هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر از نقطه پرتاب حمله کنند.

پهپاد‌های شاهد ۱۳۶ در حملات شنبه شب سپاه پاسداران به اسرائیل از خاک ایران پرتاب شدند و مسافتی به طول دست‌کم ۹۰۰ کیلومتر را از جمله بر فراز عراق طی کردند. آین امر همچنین به این پهپاد‌ها امکان می‌دهد تا از مسیر‌های غیر مستقیم و از محدوده‌هایی که کمتر تحت نظارت قرار دارند برای حمله به اهداف استفاده کنند.

اورلین دوشن، مشاور امور ژئوپولیتیک و دفاعی می‌گوید: «پهپاد‌های شاهد آستانه را نه تنها برای مهاجم به دلیل قیمت پایین‌شان، بلکه برای مدافع نیز پایین می‌آورند، زیرا او را ترغیب می‌کنند که از سیستم پدافند دفاعی و موشک‌های ارزانتری برای مقابله استفاده کند.»

همچنین استفاده از این پهپاد‌ها در جنگ‌های فرسایشی با اجبار مدافع به استفاده از موشک‌های گران‌قیمت برای مقابله، ممکن است سبب تحمیل هزینه‌های گزافی به دشمن شود.

مشخصات پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶

دیگر خبرها

  • ۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏
  • ۳۱  فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • رومن رینز و کیانو ریوز همکاری مشترک خواهند داشت/ اخبار WWE
  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپادها» می‌گویند؟
  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • چرا به شاهد ۱۳۶، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟
  • رومن رینز و پروژه‌ای بزرگ خارج از دنیای WWE
  • کیانو ریوز ضدقهرمان «سونیک ۳» شد