Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ مقرر شد تسهیلاتی که زلزله زدگان پیش از زلزله دریافت کرده‌اند به مدت دو سال امهال شود.

او گفت : بعد از زلزله نیز با همکاری بانک مرکزی مقرر شد تسهیلاتی که زلزله زدگان جهت ساخت و ساز واحد‌های مسکونی خود دریافت می‌کنند، مشمول امهال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازوند با اشاره به پرداخت تسهیلات معیشتی در مناطق زلزله زده، گفت: همه به خوبی می‌دانیم که این تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به جای اینکه خرج خرید لوازم منزل شود در همان ساخت و ساز واحد‌ها هزینه شد و زلزله زدگان از آن برای تکمیل واحدهایشان استفاده کردند و در همین راستا از بانک‌ها می‌خواهیم با این تسهیلات هم مانند تسهیلات ساخت و ساز برخورد کرده و امهال آن را در دستور کار قرار دهند.

او گفت: بانک‌ها اگر در این زمینه هم نیازمند مجوز بانک مرکزی هستند اعلام کنند تا برای دریافت مجوز اقدام کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: متاسفانه این امهال تسهیلات برای برخی سوء تفاهم ایجاد کرده که هر تسهیلاتی که بعد از زلزله دریافت کنند هم مشمول امهال می‌شود. اگر اینطور پیش برویم تا ۲۰ سال آینده باید به همین روند تمام تسهیلات دریافتی در این مناطق را امهال کنیم.

استاندار کرمانشاه اعتبار امسال مناطق زلزله زده را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام و گفت: تاکنون تخصیص ۱۲۵ میلیارد تومان آن ابلاغ شده و قول‌هایی داده‌اند که تا پایان سال ۱۲۵ میلیارد تومان دیگر آن را هم بدهند.

او افزود: جهت استفاده از این اعتبارات باید برنامه ریزی دقیق‌تری صورت گیرد و فرمانداران این مناطق باید از اعتبارات شهرستان هم برای پیشبرد اولویت‌ای شهرستان در بحث بازسازی پروژه‌های مورد نیاز و نیمه تمام بعد از زلزله استفاده کنند.

بازوند بر ساخت و تکمیل بازسازی هرچه سریعتر ادارات دولتی در مناطق زلزله زده تاکید کرد و افزود: از دو سال پیش و بعد از زلزله آبان ۱۳۹۶، شعار ما این بود که اول خانه مردم و بعد ادارات دولتی ساخته شود. حال که ساخت واحد‌های مسکونی به بیش از ۹۵ درصد رسیده باید بازسازی ادارات دولتی هم با جدیت بیشتری پیگیری شود، چرا که مردم با دیدن ساختمان مخروبه اداری می‌گویند این‌ها که عرضه ساخت ساختمان خود را ندارند چطور می‌خواهند مشکل ما را حل کنند و باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.

 فریبرز ایمانی معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه بازسازی پروژه‌های بهداشت و درمان مناطق زلزله پرداخت و با اشاره به تعریف ۶۷ پروژه بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده گفت: از این تعداد ۴۷ پروژه تحویل شده و سه پروژه نیز آماده تحویل است.

او افزود: از ۱۷ پروژه باقی مانده نیز ۱۰ پروژه تا پایان سال به پایان رسیده و پنج پروژه سال آینده افتتاح می‌شود.

ایمانی گفت: دو پروژه بیمارستان اسلام آبادغرب و بیمارستان سرپل ذهاب هم در این مناطق داریم که قرار است بیمارستان سرپل ذهاب تا دهه فجر سال آینده تحویل شود، اما بیمارستان اسلام آبادغرب مشکلاتی دارد که ساخت و بازسازی آن در اختیار ما نیست .

 

 

انتهای پیام/د

امهال تسهیلاتی که زلزله زدگان پیش از زلزله دریافت کرده‌اند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ساخت ۵ تقاطع غیرهمسطح در مناطق مختلف شهر رشت که برای کاهش ترافیک خودرو‌های شهروندان در این شهر به صورت همزمان آغاز شد، به دلیل مراحل ساخت و ایجاد گره‌های ترافیکی در این مناطق، سبب کندی آمد و شد خودرو‌ها و در نتیجه گلایه شهروندان شده است.

خبر از تحریریه امروز پیگیر این موضوع شده است.

دیگر خبرها

  • گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان