Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پرندگان مهاجر، ذخایر ژنتیکی هستند که در فصل زمستان به آب‌بندان‌های کشاورزی و شالیزارهای آب گرفته شمال کشور پناه می‌آورند تا در فصل مناسب به مبدا اولیه خود باز گردند، اما برخی از این پرندگان توسط شکارچیان گرفتار می‌شوند و پس از ذبح، در بازارهای مختلف استان از جمله بازار ماهی فروشان لنگرود به فروش می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان به استان، متاسفانه برخی از افراد در این شهرستان مبادرت به حمل، عرضه و فروش پرندگان می کنند.

وی افزود: امروز طی عملیاتی توسط مامورین و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست لنگرود، بازار لنگرود مورد پایش قرار گرفت.

نجات خاطرنشان کرد: مامورین محیط زیست پاسگاه محیط بانی چاف و چمخاله به همراه کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست در ادامه پایش و بازدیدهای مستمر خود از بازارهای شهرستان، پرنده هایی از نوع خوتکا و مرغ هوایی را کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: در صورت شکار غیرمجاز متخلفین با برخورد قانونی ماموران اجرایی مواجه خواهند شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود گفت: حمل، عرضه و فروش جانوران وحشی جرم بوده و قانون گذار مجازات حبس و جزای نقدی را برای جرم مذکور پیش بینی کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: بر اساس گزارشی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا، کارشناسان و محیط بانان این اداره کل به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی به منطقه عزیمت کردند.

او افزود: پس از بررسی شواهد و مستندات و اخذ اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب، مرغداری متخلف شناسایی و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد. 

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را به صورت مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده بود که این لاشه‌ها در نهایت از تالاب انزلی سر درآورده بودند. 

عشوری تصریح کرد: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیطبانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و به صورت اصولی امحا کردند. 

او همچنین گفت: تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلفاتی است که به هیچ وجه قابل اغماض نیست و با متخلفان به شدت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه
  • ممنوعیت عرضه و فروش ماهیان رودخانه‌ای دزفول تا پایان فصل زاد و ولد
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • خودروی حمل پساب در تاکستان توقیف شد
  • فرود مهاجران تابستان گذران در مازندران
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال