Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:51:02 GMT

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۲۰۶

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان آغاز شد

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: در این طرح برای ۸۱ هزار نفر از سنین ۳ تا ۶ سال توسط ۱۷۲ پایگاه ثابت روستایی و شهری و ۸۰ پایگاه سیار سنجش بینایی انجام شد.

غلامحسین رنجبر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته ۷۶ درصد از کودکان مورد سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۴۵ کودک دچار اختلالات بینایی شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طرح غربالگری تنبلی چشم در سه سطح توسط معلمان، مربیان و بهورزان بهداشتی اجرا می شود که با مشاهده علایم مشکوک در افراد، به بینایی سنج ارجاع داده می شوند و یا اینکه برای درمان‌های تخصصی به چشم پزشک معرفی خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح بینایی سنجی کودکان، شناسایی و پیشگیری از بیماری‌ها و تنبلی چشم است که افراد بتوانند در زمان لازم برای درمان اقدام کنند.

رنجبر با اشاره به اینکه قبل از سن ۶ سالگی بهترین دوران برای سنجش بینایی شناخته شده اظهار داشت: بیماری‌های افتادگی پلک چشم، انکساری و دوربینی قابل شناسایی و درمان است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی هرمزگان طب پیشگیری تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب

محمد بذرافشان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: رشته آموزشی جدید ساخت درب و پنجره دوجداره در مرکز میناب راه اندازی شده و تا پایان سال هم رشته لوله کشی صنعتی که زیرمجموعه طرح نفت است، راه اندازی می‌شود.

وی افزود: کارگاه‌هایی که برای مهارت آموزی به بخش خصوصی واگذار می‌شود به هنرجویان بصورت رایگان آموزش می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ایی هرمزگان گفت: در مرکز فنی و حرفه ایی میناب ۱۶ رشته آموزشی وجود دارد که پارسال دو هزار و ۷۹۷ تن در مراکز ثابت و سیار توانستند مهارت فنی دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • مدیرکل شیلات هرمزگان تقدیر شد
  • افزایش رشته‌های آموزشی در مرکز فنی و حرفه ای میناب