Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید آوری فرد روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران افزود: به غیر از بخش انرژی هسته ای و تولید دارو، سازمان استاندارد مسئول استانداردسازی تولیدات درسطح کشور است.

وی ادامه داد: افزوده شدن بخش خدمات به دامنه استاندارد، حیطه کاری سازمان استاندارد درسال های اخیر را توسعه داده است.

آوری فرد خاطرنشان کرد: درصورتی که رقابت مثبت در بازار نهادینه شود افزایش کمی وکیفی کالا و خدمات به صورت روزافزون افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: استاندارد کردن و ایمن‌سازی آسانسور ضروری است، بالغ بر ۱۳ هزار آسانسور تاییدیه استاندارد دریافت کرده اند، ۷ شرکت نصاب در قم فعال بوده و سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ آسانسور تاییدیه استاندارد دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: ۶۹۲ آسانسور در مراکز دولتی استان شناسایی شده که از این بین ۱۶۰ آسانسور نامعتبر بوده و تاییدیه ادواری دریافت نکرده اند، همچنین ۳۳۰ آسانسور هیچ‌گونه تاییدیهای ندارند.

آوری فر گفت: برای استانداردسازی و تاییدیه ادواری آسانسور شناسه ملی تعریف شده و مالکین ملزم به نصب شناسه ملی آسانسور هستند.

مدیرکل استاندارد قم خاطرنشان کرد: سالانه به صورت متوسط ۲ هزار آسانسور جدید در قم تاییدیه استاندارد دریافت می کنند، تاییدیه ادواری آسانسورها به صورت مستمر در طول سال انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به روند استانداردسازی بالابرهای ساختمانی گفت: ایمنی کارگاههای ساختمانی برعهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و باید نسبت به نوع استفاده، نصب تجیهزات و مونتاژ آن نظارت کافی وجود باشند.

وی تصریح کرد: تاییدیه جایگاههای سوخت و بازدیدهای ادواری مخازن جایگاههای سوخت و استاندارد سازی مراکز تفریحی و لوازم و تجهیزات بازی  از اموری بوده دارای استاندارد اجباری هستند.

آوری فرد گفت: در تمام مجموعه های تفریحی باید مسئول فنی به صورت دائم در مجموع حضور پیدا کرده و نسبت به استانداردسازی لوازم و تجیهزات بازی نظارت داشته باشد.

وی تصریح کرد: تمام وسایل بازی ویژه کودکان نیازمند تاییدیه استاندارد هستند، تفاهمنامه ای بین بهزیستی استان برای استاندارد سازی وسایل بازی انجام گرفته‌است.

آوری فرد اظهار داشت: در تمام لوازم سرمایشی و گرمایشی باید دارای برچسب انرژی بوده و میزان مصرف انرژی در آنها به صورت کامل مشخص باشد.

مدیرکل استاندارد قم بیان کرد: سردخانه‌ها و موتورخانههای ادارات و مجموعه‌های عمومی و مجموعههای مرتبط با پر کردن گاز مایع نیز در بخش خدمات باید تاییدیه استاندارد را گرفته باشند.

وی اضافه کرد: راه اندازی آزمایشی دبیرخانه شورای فقهی پروانه حلال یکی از موفقیت های اخیر سازمان استاندارد کشور است، تنها مرجع صادر کننده پروانه نشان حلال سازمان استاندارد است.

وی گفت:  تنها مرجع معیار و عیار فلزات گرانبها مانند طلا، سازمان استاندارد است، همچنین برای استاندارد سازی فعالیتهای شرکت های دانش بنیان نیز استاندار"دانش نماد" راه اندازی شده‌است. 

آوری فرد اظهار داشت:نظارت اداره کل استاندارد از لحظه تولید تا توزیع در بازار و مصرف کالا و محصولات ادامه دارد، در صورتی که کالای منطبق با موازین استاندارد نباشد از ادامه تولید آن خودداری می‌شود.

وی بیان داشت: ۴۴ جایگاه سوخت در قم تاییدیه استاندارد دریافت کرده‌اند، از این بین ۱۷ جایگاه به عنوان جایگاه کم خطر و ۷ واحد نیز به عنوان پرخطر شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۲۶۰ مخزن خودرو جایگاه های سوخت در استان مورد نظارت قرار گرفته و ۳ درصد از این بین به دلیل عدم ایمنی و استاندارد از مدار خارج شده اند.

وی گفت: به صورت مستمر با واحدهای متخلف برخورد می‌شود، سال ۹۷، ۳۷ مورد پرونده جعل استاندارد در استان قم کشف شده است، بخش مهمی از این پرونده ها از استانهای دیگر وارد قم شده بودند.

آوری فرد بیان داشت: ۲ هزار و ۳۲۱ مورد اخطار به واحدهای تولیدی استان به دلیل عدم رعایت موازین استاندارد در ۶ ماه نخست سال جاری داده شده‌است.

آوری فرد: همچنین ۱۷ شکایت مردمی نیز در ۶ ماه نخست سال جاری در اداره کل استاندارد قم به ثبت رسیده‌است.

وی ابراز کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۰ مورد پرونده قضایی تشکیل و برای پیگیری به مراکز قضایی استان ارسال شده‌است.

آوری فرد خاطرنشان کرد: برای نهادینه سازی استاندارد در سطح استان باید مقرارات استاندارد تدوین و برای اجرا در طرح های عمرانی و خدمات دستگاه های مختلف و واحدهای صنعتی و تولیدی وارد شود.

وی بیان داشت: سال ۹۷، ۶۶۲ اظهارنامه کالاهای وارداتی از نظر استانداردسازی برررسی و از این بین فقط ۷ کالا تاییدیه استاندارد دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به نظارت بر ترازوهای بازار بیان داشت: درصد انحراف ترازوهای موجود در بازار در سال ۹۷ به ۱۳ درصد رسیده است، درصد انحراف ترازوها عموما به نفع مشتریان گرایش داشته‌است.

مدیرکل استاندارد قم اضافه کرد: در سال ۹۷، ۴ هزار و ۸۲۰ ترازو در سطح بازار استان کالیبره شده و درصد انحراف و عدم انطباق آنها از بین رفته است، بیش از ۹۰ درصد از ترازوهای سطح استان کالیبره شده‌اند.

آوری با اشاره به کالیبره کردن باسکول در قم گفت: سال گذشته ۴۳۲ مورد با باسکول هایی که بارگیری خودروهای سنگین را انجام می دهند مورد کالیبره سازی قرار گرفته‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: ۳۶۱ واحد تولیدی استان تحت پوشش استاندارد اجباری و تشویقی اداره کل استاندارد قم هستند

۲۲ تا ۲۹ مهرماه به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن رونق تولید قم استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اداره‌کل استاندارد استان تهران، آقای محمدحسین طاهری افزود: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.   وی ادامه داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده جهت انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.    طاهری به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا اشاره کرد و گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی به این سامانه (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود)، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کنند و در صورت اعتبار نداشتن کد مذکور، مراتب را با اداره کل استاندارد استان تهران به شماره تلفن ۱۵۱۷ اطلاع دهند.   به گفته ­مدیرکل استاندارد استان تهران؛ کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان