Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به ساخت 34 هزار و 732 واحد روستایی و شهری در مناطق زلزله زده استان، گفت: عملا پرونده ساخت و ساز مناطق زلزله زده بسته شده و در حال حاضر درگیر بازسازی واحدهای فرسوده این مناطق هستیم.

بابک عاطفی در جلسه امروز (اول آبان) ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان با اشاره به تخریب حدود 12 هزار واحد شهری و 4500 واحد روستایی در زلزله آبان ماه سال 1396، گفت: در راستای فرصت‌سازی از زلزله تلاش شد تا واحدهای فرسوده و غیرمقاوم مناطق زلزله‌زده هم بازسازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا با اضافه شدن واحدهای فرسوده و غیرمقاوم، ساخت 27 هزار و 431 واحد روستایی و 12 هزار و 731 واحد شهری در مناطق زلزله‌زده استان شروع شد.

عاطفی تصریح کرد: از مجموع واحدهای روستایی تا به امروز، 26 هزار و 417 واحد تکمیل شده و این امر نشان دهنده این است که تمام واحدهای تخریبی روستایی در زلزله ساخته شده و علاوه بر آن بسیاری واحدهای فرسوده و غیرمقاوم این مناطق نیز بازسازی شده است.

وی افزود: در حال حاضر 1014 واحد روستاییِ باقی مانده با پیشرفت 65 درصدی در این مناطق در دست ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از مجموع 12 هزار و 731 واحد شهری هم تا به امروز 8315 واحد تکمیل شده و 4785 واحد با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در حال ساخت است.

وی یادآور شد: با توجه به تخریب تنها 4500 واحد مسکونی شهری در زلزله عملا با ساخت 8315 واحد، پرونده ساخت و ساز واحدهای شهری تخریبی در زلزله نیز به پایان رسیده و واحدهای باقی مانده مربوط به فرصت‌سازی صورت گرفته از زلزله جهت بازسازی واحدهای فرسوده است.

عاطفی تصریح کرد: درمجموع پرونده ساخت و ساز زلزله در شهرها و روستاها بسته شده و با لحاظ بازسازی واحدهای فرسوده هم در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز در مناطق روستایی زلزله‌زده 98.7 درصد و در مناطق شهری 86.6 درصد است.

وی یادآور شد: در مجموع شهرها و روستاها نیز با درنظر گرفتن فرصت‌سازی صورت گرفته، پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز در مناطق زلزله زده استان حدود 95 درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در ادامه از پرداخت 2800 میلیارد تومان تسهیلات به زلزله زدگان از ابتدای روند بازسازی مناطق زلزله‌زده تا به امروز خبر داد وافزود: همچنین طی این مدت 647 میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جهت کمک به روند ساخت و ساز طی این مدت همچنین 198 هزار تُن سیمان رایگان و 90 هزار تُن آهن آلات با تخفیف ویژه در مناطق زلزله‌زده استان توزیع شده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل

یعقوب شکوهی اظهار داشت: ساخت و ساز واحدهای مسکونی به‌طور همزمان در سه سایت با ظرفیت ۹۰ واحد به وسعت هفت هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شد.

وی افزود: در این طرح برای احداث هر ساختمان ۱۶۰ مترمربع زمین اختصاص داده شده است و متقاضیان این طرح ثبت‌نام کرده، تأیید نهایی گرفته و در قرعه‌کشی شرکت کرده‌اند.

شکوهی اضافه کرد: هم‌اکنون روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردل همزمان در پنج سایت مسکونی در حال اجرا است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح هادی روستایی در هشت روستای شهرستان اردل خبر داد و یادآور شد: برای اجرای این طرح‌های هادی ۴۰ میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید

آغاز ساخت هزار و ۶۱۲ واحد مسکونی در شهرکرد

شکوهی همچنین با اشاره به افتتاح ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان اردل، ادامه داد: برای ساخت این واحد‌های مسکونی از تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری شده است و یکی از این خانه‌ها به‌طور نمونه در روستای آلیکوه شهرستان اردل به بهره‌برداری رسید.

شهرستان اردل در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود