Web Analytics Made Easy - Statcounter

صفایی با اشاره به اینکه هر منزل ما مشهدی‌ها باید یک هتل، مهمان‌سرا و زائرسرا برای زائران باشد، گفت: طرح‌ «هر زائر، یک صفحه قرآن» به نیت سلامتی امام زمان (عج) برگزار می شود.

«مصطفی صفایی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: اداره کل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌ها و ادارات مختلف را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هماهنگی لازم در خصوص ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در ۸ محور ورودی شهر مشهد را انجام دادیم.

 

سرپرست اداره کل هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی افزود: برای زائران پیاده مبلغین روحانی خواهیم فرستاد که تبلیغ امور فرهنگی را انجام دهند، طرح‌ هر زائر، یک صفحه قرآن را نیز داریم که به نیت سلامتی و ظهور حضرت حجت(عج) برگزار خواهد شد.

 

صفایی ادامه داد: روضه‌خوانی، شبیه‌خوانی و برنامه‌های دسته‌جمعی وگروهی برای زائران پیاده در زمان استراحت آنها انجام خواهد شد، ترویج فرهنگ میزبانی نیز در دستور کار ما قرار دارد تا مشهدی‌ها توجه ویژه‌تری در حوزه فرهنگ میزبانی برای زائران داشته باشند،کارهای فرهنگی بسیاری در حوزه فرهنگی زائران داریم که با هماهنگی ادارات مختلف و هماهنگی، ارتباط و تعامل بین ادارات مختلف، آستان قدس و شهرداری در شرف انجام آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه «هر منزل ما مشهدی‌ها باید یک هتل، مهمان‌سرا و زائرسرا برای زائران باشد»، عنوان کرد: زیرساخت‌های مشهد سقف و اندازه‌ای دارد، تمام ارگان‌های دولتی به خصوص شهرداری و آستان قدس تلاش خود را می‌کنند که زیرساخت‌ها آماده شود، باید این فرهنگ را برای مشهدی‌ها ایجاد کنیم که زائران را مهمان خود تلقی کنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین اصفهان مسجد کربلا خطبه نماز جمعه نماز جمعه خراسان جنوبي برنامه های دهه پایانی صفر تلاوت قرآن خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از برآوردهای ما بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری جشنی که به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در استادیوم آزادی برگزار شد، اشاره و تأکید کرد: امروز رئیس جمهور در جلسه دولت از جشن امام حسنی ها تقدیر کرد، برنامه بسیار خوبی بود از کسانی که زحمت کشیدند و این مراسم شورانگیز و پر از نشاط دینی را با حضور خانواده ها در ورزشگاه آزادی برگزار کردند، تشکر می کنم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار اخیر شعرا با رهبر معظم انقلاب در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: به نمایندگی از اصحاب فرهنگ و شعر از رهبر انقلاب بابت توجهی که به مقوله ادبیات و فرهنگ دارند، سپاسگزارم.

وزیر ارشاد همچنین با اشاره به اینکه از اول فروردین نمایشگاه قرآن شروع شده و استقبال و بازدید بسیار فراتر از برآوردهای ما بود، افزود: مردم از قبل از افطار در نمایشگاه قرآن حاضر می شوند؛ از رسانه ملی بابت همیاری با این رویداد تشکر میکنم.

وی بیان کرد: شب گذشته همچنین ۷ جلد از کتاب های اندیشمندان غیرمسلمان درباره ائمه شیعه رونمایی شد و این کتب بسیار مهم و قابل توجه حدود ۱۰۰ جلد درباره زندگی آل الله است و در وزارت فرهنگ با همکاری مؤسسه ایران چاپ و منتشر می شود. امسال همچنین جایزه «حافظ شو» برای کودکان زیر ۱۴ سال را داریم و امید است این برنامه ها اجرایی شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال جاری در بخش های فرهنگی - قرآنی و مساجد برنامه های متعددی داریم که یکی از برنامه های اصلی ما حل مسائل صنفی هنرمندان و اصحاب فرهنگ در حوزه های بیمه و مسکن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دیشب برای اولین بار برای پیوست فرهنگی شعار سال جلسه ای با وزیر اقتصاد برگزار کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از برآوردهای ما بود
  • ضرورت اجرای مدیریت نوا در سواحل بوشهر
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی