Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@02:36:09 GMT

برکات بازگشایی دورازه تاریخی عتبات

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۳۶۱

برکات بازگشایی دورازه تاریخی عتبات

بازگشایی مرز خسروی اقدامی با برکت، بزرگ و البته سخت فرآیند بود. بازگشایی دروازه تاریخی عتبات عالیات پس از سالها به روی زائران حسینی، ماموریتی انگیزشی، اعتقادی و توسعه نگرانه بود که البته دنبال شدن آن نیز می توانست ریسک هایی در خود داشته باشد. در تحقق این اقدام مبارک البته نگاه ویژه رهبری فرزانه انقلاب، پیگیری رئیس جمهور و تلاش ویژه وزیر کشور نقش ویژه ای داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه

علیرغم وجود مخالفت های خارجی و موانع داخلی در گشایش خسروی، در یک نگاه منصفانه و واقع بینانه نمی توان از میزان پیگیری ها و رایزنی های استاندار پیگیر و کوشای استان به آسانی گذشت که با پرهیز از عافیت طلبی و پذیرش ریسک پای در این راه گذاشت.

بازگشایی مرز خسروی و رقم خوردن عملکردی تثبیت کننده در نخستین گام تردد زوار به طور حقیقی جایگاه تاریخی،فرهنگی و عقیدتی قصرشیرین و مرز خسروی را به عنوان دروازه عتبات عالیات در اذهان عمومی زنده کرد.


امکانات موجود و زیرساخت های کم نظیر پایانه مرزی خسروی به عنوان قدیمی ترین پایانه ایران، ظرفیت های ارزشمند حمل و نقلی در استان کرمانشاه و از همه مهمتر میهمان نوازی و استقبال گرم مردمی موجب شد تا خاک خسروی قدمگاه تردد بیش از صدها هزار زائر اربعین حسینی شود.


گر محدودیت ها در خاک عراق نبود بدون شک تردد زوار از خسروی به مراتب گسترده تر و پرتراکم تر انجام می گرفت. لیکن به علت محدودیت های کشور همسایه در زمان و فضا، مدیریت ستاد اربعین استان را  ناچار به اتخاذ تدابیری برای کنترل تردد و رفاه هر چه بیشتر زوار عزیز به منظور استمرار تردد از مرز تازه گشایش یافته خسروی نمود که این مهم بخوبی ساماندهی و مدیریت شد.

---

در میان دستاوردهای با برکت بازگشایی خسروی و عبور زوار حسینی ، اما امنیت افزایی و اقتدارآفرینی  آن بسیار شیرین بود. از این نظر که با بازگشایی مرز خسروی، ابتدا راهپیمایی اربعین به عنوان قدرت نرم امت اسلامی، شکوهی مضاعف یافت و امسال میزان زوار خروج یافته از کشور بیشتر از پیش بینی ها رقم خورد.

دوم آنکه بازگشایی مرز خسروی که در سالهای گذشته به دلیل مشکلات امنیتی مسدود شده بود در حالی رقم خورد که کوچک ترین مشکل یا تهدید امنیتی در طول مسیر زوار اربعین حسینی رخ نداد و این به همت اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی نظام اسلامی و همراهان خط مقاومت در خاک عراق بود. نمی توان از تصویر افتخارآمیز بازگشایی مرز خسروی و تردد چندین هزار نفری زوار از این مرز به سوی کربلا سخن گفت و نقش نیروهای مخلص، اعتقادی و پای کار «حشدالشعبی» را نادیده گرفت.

مردم به عنوان رکن رکین پدیداری امنیت پایدار در کشور و استان کرمانشاه، نقش برجسته ای در تامین امنیت و رونق یابی مرز خسروی داشتند. شور و شعف استقبال از زوار اربعین حسینی با پذیرایی، اسکان و خدمت رسانی در حالی بودکه بنا بر گزارش های رسانه ای بیشترین سطح رضایتمندی را از سوی زوار حسینی به همراه داشته است.  بازگشایی مرز خسروی و رقم خوردن عملکرد مورد رضایت در گام نخست، به تثبیت و توسعه این دروازه دیرین مرزی در سالهای آینده می انجامد.

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از افزایش ۳۲ درصد اعزام زائران عتبات در دوره‌های نورزی و ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان از روز 8 اسفندماه در سامانه عتبات آغاز و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دور جدید اعزام زائران به عتبات از 23 اسفند شروع شد. 

روند اعزام زائران نوروزی تا 9 فروردین و اعزام‌های ماه مبارک رمضان تا 21 فروردین ادامه داشت.

در دوره نوروزی اعزام زائران، ظرفیت‌سازی برای اعزام 32 هزار زائر درقالب 111 کاروان زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.

حمیدرضا محمدی؛ معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره اعلام کرد: اعزام زائران در دوره‌‌های نوروزی و رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است. 

ارز مسافرتی 1000 یورویی به زائران هوایی عتبات هم تعلق می‌گیرد

به گفته وی، برای اعزام در فروردین تاکنون 51300 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بخش عمده آنها اعزام شده‌اند و برای اردیبهشت ماه نیز ظرفیت‌سازی درحال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق از برکات وجود ارتش و سپاه مقتدر است
  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا