Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه نشریات خبری ایرنا، حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد، تصریح کرد: مردم در یک فرایند شفاف‌سازی، باید بدانند که سهم مالیات در بودجه، برای خدمات و توسعه کشور هزینه می‌شود و فرهنگ سازی و تعامل بیشتر با مردم، روند پرداخت مالیات را تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری، مراقبت از بنگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک را ضروری خواند و اظهارداشت: باید به گونه ای عمل شود که این مجموعه ها تحت فشار مالیاتی قرار نگیرند و همزمان لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بنگاه‌های بزرگ فرار مالیاتی نداشته باشند.

این اظهارات رییس جمهوری بازتاب گسترده ای در فضای رسانه ای کشور داشت و بررسی امروز (یکم آبان) روزنامه ها، خبرگزاری ها و تارنماهای داخلی نشان می دهد که رسانه های هردو طیف اصلاح طلب و اصولگرا بر لزوم حفظ شفافیت در روند اخذ مالیات و مقابله با بی عدالتی مالیاتی تاکید کرده اند.

رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب درباره ضرورت وجود شفافیت در روند اخذ مالیات آورده اند: بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارها باید فعالیت آشکار و داد و ستدها و پرداخت‌های شفاف داشته باشند تا امکان شناسایی و اخذ مالیات وجود داشته باشد، این مسأله مستلزم ایجاد یک روند سیستماتیک برای تمام فعالیت‌ها است و در این مسیر باید تمام نهادها دست به دست هم دهند.

طرح مالیات بر خانه های خالی از دیگر محورهای مورد توجه رسانه های اصلاح طلب است که در این زمینه با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون مسکن خالی در کشور بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ خورشیدی تاکید کردند: حدود ۱۰ درصد واحدهای مسکونی کشور خالی است که باید با ابزار مالیاتی مثبت و بازدارنده وارد بازار شود و کسانی که املاک را به بازار ارایه می‌دهند تشویق شوند و برای مالکانی که واحدها را نگه می‌دارند ابزارهای بازدارنده در نظر گرفته شود.

رسانه های اصولگرا نیز چالش‌های اخذ مالیات و انگیزه‌های فرار مالیاتی برخی مودیان را مورد بررسی قرار دادند و تاکید کردند: معافیت مطلق فعالیت‌های فرهنگی از مالیات، یکی از اشتباهات قانون مالیات در کشور است.

این جریان رسانه ای نبود یک بسته جامع قانون مالیاتی و بی‌عدالتی مالیاتی را از جمله عوامل افزایش انگیزه برخی مؤدیان مالیاتی برای فرار از مالیات عنوان کردند و بی توجهی پزشکان برای ثبت‌نام در سامانه مالیاتی و مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی را مورد بررسی و توجه قرار دادند.

رسانه های اصلاح طلب

لزوم شفافیت در روند اخذ مالیات

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: در شرایط کنونی که نیاز به تحرک بیشتر اقتصادی داریم افزایش مالیات ممکن است زمینه رکود را فراهم کند و همچنین فساد و امکان و انگیزه دور زدن نهادهای قانونی را بیشتر کند. به علاوه پرداخت مالیات مستلزم آگاهی مردم از نحوه مصرف آن است به این خاطر نیازمند وجود یک جامعه شفاف و پاسخگو در امور مالی و بودجه دولتی است… مالیات را نمی‌توان به زور گرفت هر چند استنکاف کننده از پرداخت آن را باید مجازات شدیدی کرد ولی اغلب مردم باید پرداخت مالیات را یک وظیفه تلقی کنند که نفع آن برای خودشان است. بنابراین دریافت مؤثر مالیات و هزینه‌کرد کارای آن نیازمند اقدامات و اصلاحاتی فراتر از برنامه‌های نهاد مالیاتی است و مجموعه حکومت را دربر می‌گیرد.

این روزنامه در یادداشت دیگری به قلم غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) آورده است: امکان مالیات‌گیری از تمام بنگاه‌های اقتصادی کوچک و و بزرگ که مجوز فعالیت و کسب و کار دارند، وجود دارد. از همان طریقی که مجوز داده می‌شود، می‌توان این مالیات را نیز اجباری کرد. در عین حال نباید اجازه دهیم که بنگاه‌های زیرزمینی شکل گیرد تا به فعالیت اقتصادی غیر شفاف بپردازند و از پرداخت مالیات فرار کنند. به‌عبارت دیگر بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارها باید فعالیت آشکار و داد و ستدها و پرداخت‌های شفاف داشته باشند تا امکان شناسایی و اخذ مالیات وجود داشته باشد. این مسأله مستلزم ایجاد یک روند سیستماتیک برای تمام فعالیت‌هاست. هوشمندسازی با محاسبه مالیات از طرق الکترونیکی شفافیت ایجاد خواهد کرد و در این مسیر باید تمام نهادها دست به دست هم دهند.

روزنامه ایران: نباید اجازه دهیم که بنگاه‌های زیرزمینی شکل گیرد تا به فعالیت اقتصادی غیر شفاف بپردازند و از پرداخت مالیات فرار کنند. به‌عبارت دیگر بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارها باید فعالیت آشکار و داد و ستدها و پرداخت‌های شفاف داشته باشند تا امکان شناسایی و اخذ مالیات وجود داشته باشد. طرح مالیات بر خانه های خالی

روزنامه ابتکار گزارش داد: طی یک‌سال گذشته بازار مسکن با شوک‌های بسیاری روبه‌رو بود و در پی افزایش قیمت در این حوزه، خرید و یا اجاره مسکن برای بسیاری از خانوارها به یک رویا تبدیل شد. هنگامی که درخصوص علت مشکلات پیش آمده و همچنین راه‌حل آن در بازار مسکن از کارشناسان و صاحب‌نظران پرسیده می‌شد، آنها از کمبود عرضه مسکن می‌گویند. البته در این میان بحث عدم عرضه از سوی برخی مالکان هم صحبتی بود که بارها مورد بررسی قرار گرفت و مالیات بر خانه‌های خالی هم از جمله راهکارهایی برای ترغیب مالکان به عرضه املاک خود بود. با توجه به این مسائل، مسئولان مربوطه برای جبران عدم عرضه و برای رفع موانع در این بخش از طرح اقدام ملی مسکن رونمایی کردند و معتقد بودند که با اجرا شدن این طرح بسیاری از مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد. آنها می‌گفتند که برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن چند برنامه اساسی در دستور کار قرار گرفته که افزایش تولید، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها خواهد بود.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون مسکن خالی در کشور بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ خورشیدی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ درصد واحدهای مسکونی کشور خالی است که باید با ابزار مالیاتی مثبت و بازدارنده وارد بازار شود. کسانی که املاک را به بازار ارایه می‌دهند تشویق می‌شوند و برای مالکانی که واحدها را نگه می‌دارند ابزارهای بازدارنده در نظر می‌گیریم.

روزنامه ایران در یادداشتی با عنوان روی آدرس‌های مشخص نرویم به قلم بایزید مردوخی، اقتصاددان گزارش داد: مالیات ستانی و پایه‌های مالیاتی مطلوب، در هر کشوری بستگی به شرایط اقتصاد دارد. در حال حاضر این شرایط اقتصادی برای ایران ایجاب می‌کند که بیشتر به سراغ حوزه‌هایی برای مالیات‌گیری برویم که دچار وفور ثروت و سرمایه و همچنین سرمایه‌گذاری هستند. اما توجیه اقتصادی و توسعه‌ای ندارند و برای رشد اقتصاد مطلوب ارزیابی نمی‌شوند. عمده سرمایه‌های کشور به سمت بخش‌هایی نظیر بازار ارز، سکه و مسکن رفته است. اما در اکثر موارد هیچ تناسبی میان نیاز کشور و جریان سرمایه وجود ندارد. برای مثال توسعه مسکن با نیاز خانوارها هماهنگ نیست. لذا امروز تأکید روی مالیات ستانی از بخش‌های سنتی اقتصاد مانند صنعت که آدرس و مشخصه دارند، نباید باشد و لازم است که این تأکید روی بخش‌هایی گذاشته شود که سرمایه زیادی را جذب می‌کند؛ اما فایده اقتصادی ندارد و فقط سود آورند.

سخنان رییس جمهوری در خصوص اجرای سیاست‌های مالیاتی دولت

روزنامه ایران در گزارشی آورد: اصلاح فرآیندهای قانونی برای تدوین بودجه بدون نفت و کاهش وابستگی به منافع نفتی در حالی آغاز شده است که یکی از گام‌های اساسی اصلاح بودجه کشور تمرکز روی سند درآمدهای مالیاتی است. اصلاح نظام مالیاتی با هدف افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه کشور باعث کاهش آسیب‌پذیری بودجه در برابر نوسانات در درآمدهای نفتی شده و زمینه ثبات در تأمین هزینه‌های جاری وعمرانی را فراهم می‌سازد. سازمان مالیاتی کشور به منظور انجام اصلاحات قانونی برای افزایش نقش آفرینی درآمدهای مالیاتی در اداره کشور در قالب لایحه جامع مالیاتی و همچنین لایحه مالیات ارزش افزوده تغییرات مورد نظر را پیش می‌برد. افزایش پایه‌های مالیاتی، کاهش معافیت‌های مالیاتی غیر موجه، رصد تراکنش‌های بانکی از جمله اقداماتی است که این سازمان به منظور انجام اصلاحات مورد نظر همچنین برقراری عدالت مالیاتی انجام خواهد داد. روز گذشته حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه بررسی اجرای سیاست‌های مالیاتی و ملاقات مسئولان ذی ربط با وی، خطوط کلی اصلاحات نظام مالیاتی کشور را تبیین کرد. شفافیت و شفاف سازی، هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در توسعه کشور، فرهنگ‌سازی و تعامل با مردم، پرهیز از فشار برمردم، جلوگیری از فرارمالیاتی، الکترونیکی کردن و هوشمندسازی نظام مالیاتی، کسب رضایت و عدم تبعیض مالیاتی، کاستن از دخالت‌های مأموران، محاسبه مالیاتی از طریق الکترونیکی و با روش‌های هوشمند، مبارزه با فساد درون سازمان مالیاتی، همکاری تمامی دستگاه‌ها با سازمان امور مالیاتی کشور از جمله رئوس کلی است که رییس جمهوری در دیدار وزیر اقتصاد و رییس سازمان مالیاتی با ایشان تأکید کردند.

طرح اصلاح معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد

اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری مناطق آزاد در گفت‌وگو با خبرگاری ایسنا در ارتباط با طرح اصلاح معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد اظهار کرد: طبق قانون، مناطق آزاد و ویژه از معافیت ۲۰ ساله برخوردار هستند و این اصلاً موضوع حادی نیست، در کشورهای همجوار معافیت‌های مالیاتی ۵۰ ساله و حتی مادام العمر وجود دارد، چرا که اساساً نگاه به مالیات نگاهی صرفاً درآمدی برای دولت‌ها نیست، بلکه به مالیات به یک ابزار تشویقی و زیر ساختی نگاه می‌کنند و آن را مسیری برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در مناطقی خاص می دانند…وی با تاکید بر اینکه از مهمترین کارکردهای مالیات برای دولت استفاده از آن برای توسعه کشور است، افزود: مالیات ابزاری بسیار کارآمدی به منظور ایجاد فضای باز برای سرمایه‌گذاران است، اما متاسفانه انگار برخی فراموش کردند که این ابزار مهم را چگونه باید مورد توجه قرار دهند…افتخاری با اشاره به اینکه در ایران سالهاست که نه تنها در مناطق آزاد، بلکه در سایر بخش‌ها از جمله شرکت‌های دانش بنیان، بخش کشاورزی، برخی تولید کنندگان و مناطق محروم معافیت های مالیاتی گوناگون وجود دارد، گفت: نگاه به مالیات برای تشویق در مناطق کمتر توسعه یافته و یا جایی است که نیاز به شتاب در توسعه دارد و موجب علاقمند شدن سرمایه گذاران برای ورود به این مناطق می‌شود. در رابطه با مناطق آزاد چرا راه دور می‌رویم؛ همین ۲۰ سال پیش ظرفیت کیش و قشم چگونه بود؟ از مناطق محروم هم بدتر بودند، اما فعالان اقتصادی با توجه به قوانین مناطق آزاد و مشوق‌هایی که در آن وجود داشت به این مناطق آمده و اکنون وضعیت کاملاً متفاوت شده است.

رسانه های اصولگرا

انگیزه‌های فرار مالیاتی

روزنامه جوان در گزارش خود با عنوان سلبریتی‌های فراری از مالیات آورد: معافیت مطلق فعالیت‌های فرهنگی از مالیات هم یکی از اشتباهات قانون مالیات در کشور ماست. به این دلیل که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی درآمدزا آن هم به صورت کلان و شخصی هستند و نباید معاف از مالیات باشند. اکنون بسیاری از سلبریتی‌ها و ستارگان سینما پول‌های کلان به جیب می‌زنند بدون اینکه ریالی مالیات بدهند. همین بی‌عدالتی مالیاتی انگیزه برخی مؤدیان مالیاتی برای فرار از مالیات را افزایش می‌دهد.

روزنامه جوان: معافیت مطلق فعالیت‌های فرهنگی از مالیات هم یکی از اشتباهات قانون مالیات در کشور ماست. به این دلیل که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی درآمدزا آن هم به صورت کلان و شخصی هستند و نباید معاف از مالیات باشند. روزنامه جوان همچنین در مطلبی با عنوان اثرات نامطلوب فقدان قانون جامع مالیات نوشت: نبود یک بسته جامع قانون مالیاتی و بی‌عدالتی مالیاتی انگیزه‌های فرار مالیاتی را افزایش می‌دهد. فرار مالیاتی در حال حاضر یکی از معضلات جدی بسیاری از کشورهای جهان چه توسعه یافته و چه در حال توسعه است؛ چراکه درآمدهای اصلی یک دولت را به شدت کاهش می‌دهد. فرار مالیاتی باعث می‌شود دولت به اهداف ترسیم شده‌اش با اتکا به درآمدهای مالیاتی نرسد و در نتیجه عدالت مالیاتی و عدالت اجتماعی هم به حاشیه رود. اکنون دهه‌هاست که فرار مالیاتی اصلی‌ترین معضل و مشکل نظام‌های مالیاتی محسوب می‌شود. در کشور ما میزان فرار مالیاتی بر اساس آمارها تا ۴۰ درصد هم برآورد شده است.

مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال رازقی رییس اتاق بازرگانی فارس در کمیسیون صنعت و رونق تولید اتاق بازرگانی فارس گفت: مشکلات مالیاتی از پرچالش ترین بخش های فعالین اقتصادی بخش خصوصی است که به این دلیل جلسات منظمی در جهت رفع مشکلات در اتاق بازرگانی فارس برگزار می شود. وی بیان کرد: از آبان ماه جاری جلسات این کمیته پیگیری به صورت منظم هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد و رفع مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی استان را به طور کارشناسی دنبال می کنیم. وی افزود: سازمان امور مالیاتی استان باید در سالی که به نام رونق تولید نام گذاری شده، از بخش تولید حمایت ویژه کرده و نورافکن های مالیاتی خود را به مکان های بتاباند که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

بی رغبتی پزشکان برای ثبت‌نام در سامانه مالیاتی

تارنمای مشرق نیوز در گزارشی با عنوان شگردهای خلاقانه اطبا برای فرار از مالیات نوشت: با وجود گذشت حدود یک ماه از آخرین مهلت پزشکان برای ثبت‌نام در سامانه مالیاتی؛ خبرها می‌گویند که هنوز بیش از ۳۵ درصد از پزشکان کشور به این قانون تمکین نکرده‌اند. با این حال این قشر از جامعه به روش‌های خلاقانه‌ای برای دور زدن قانون مالیات روی آورده‌اند؛ کلک‌هایی شبیه به خرابی دستگاه کارت‌خوان دیگر قدیمی شده و پزشکان این بار رو بازی می‌کنند. در بسیاری از مطب‌ها و کلینیک‌ها دیده شده که منشی به بیمار پیشنهاد می‌دهد حق ویزیت را با نرخ تعرفه مصوب نقدا پرداخت کند و در صورت تمایل به پرداخت از طریق کارت‌خوان باید مبلغی بیش از حد معمول پرداخت کند. این شیوه که باعث اعتراض بسیاری از بیماران شده است، فرد را مجبور می‌کند که هرطور شده ویزیت را نقدا پرداخت کند و در صورت عدم رضایت در این‌باره منشی وقت او را لغو می‌کند. بی‌توجهی پزشکان به مهلت تعیین‌شده برای ثبت‌نام در سامانه مالیاتی که موجب شده تا نیمی از جامعه پزشکی از قانون سرپیچی کنند، می‌تواند تبعات اجتماعی به دنبال داشته باشد. به عبارت دیگر تداوم این موضوع می‌تواند علاوه بر ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی، سایر مشاغل را ترغیب کند تا به سراغ راهکارهای فرار مالیاتی بروند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور فرار مالیاتی مالیات اقتصاد وصول مالیات کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟

 سیاوش غیبی پور کارشناس امور مالیاتی با اشاره به این موضوع که دولت از طریق به اجرا گذاشتن برخی سیاست ها می تواند به حمایت از تولید بپردازد، تصریح کرد: در سالی که با نام جهش اقتصادی با مشارکت تولید نام گرفته است، حمایت از تولید اهمیت بالایی دارد. دولت از طریق تسهیل سازوکارهای پرداخت وام به بخش تولید، تسهیل صدور مجوزها و بیمه و مالیات می تواند به حمایت از تولید بپردازد.

وی ادامه داد: در زمینه مالیات اقدام مناسبی در دستور کار قرار گرفته است. بر اساس ماده 105 قانون مالیات های مستقیم، کاهش مالیات عملکرد تولید از 25 به 18 درصد و حتی بیشتر مطرح شده است. از طرف دیگر، مهلت قسط بندی بدهی قطعی واحدهای تولیدی نیز افزایش یافته که اقدام مناسبی است.

این کارشناس امور مالیاتی خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان می تواند در حوزه پرداخت وام ها نیز صورت بگیرد. به این معنا که واحدهای تولیدی فعال تر مشوق هایی دریافت کنند.

غیبی پور در خصوص این بند لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که در کنار کاهش مالیات بخش تولید به افزایش مالیات ستانی از سرمایه گذاری های غیرمولد بپردازیم، تصریح کرد: صاحبان سرمایه به دنبال سرمایه گذاری در جایی هستند که برایشان سودآوری بیشتری داشته باشد. در شرایط فعلی بازدهی بخش صنعت و کشاورزی کمتر از خدمات است. دولت در راستای بهبود وضعیت به اعطای مشوق های مالیاتی در زمینه های مولد روی آورده است. این مشوق ها می تواند سرمایه ها را به سمت تولید سوق دهد. یکی از مهم ترین کارهایی که باید صورت دهیم این است که به شناسایی کارآفرینان واقعی و حمایت از آن ها مبادرت کنیم.

وی در خصوص اعمال مالیات بر سرمایه و دارایی خاطرنشان کرد: هر چقدر بتوانیم از مالیات بخش تولید کم کنیم و مالیات ستانی را بر بخش های غیرمولد متمرکز کنیم، بهتر است. در کشورهای دیگر از موارد مختلف مثل خودرو، زمین، ملک و دارایی مالیات می گیرند. این پیشنهاد در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح شده است و منطقی هم به نظر می رسد. قانون مالیات بر عایدی سرمایه به همین معناست که بر درآمد افراد مالیات ببندیم.

این کارشناس امور مالیاتی خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی برای سرمایه های خرد مردمی نیز در جذب سرمایه ها به بخش مولد تأثیرگذار خواهد بود. به طور کلی، این لایحه را می توانیم بهترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم بدانیم.

وی  تأکید کرد: لازمه بهره مندی از مزیت های لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در زمینه کاهش مالیات تولید و افزایش مشارکت و حضور مردم در بخش مولد اقتصاد این است که این لایحه به سرعت در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد. بهبود وضعیت اقتصادی کشور در گروی تصویب لوایحی است که در راستای حمایت از تولید و کمک به رشد اقتصادی کشور است.

گفتنی است، واقعیات در کشور ما نشان می دهد که افراد از رکود سرمایه سود بیشتری می برند. به عبارت دیگر، بخش های تولیدی، کشاورزی و صنعت سودآوری بالایی ندارند و سرمایه گذاران ترجیح می دهند به این بخش ها ورود نکنند.

به زعم کارشناسان، مالیات مانند یک ابزار در دست دولت است که می تواند از آن در راستای کمک به تولید و رشد اقتصادی کشور استفاده کند. در همین راستا، دولت لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را مطرح کرده است. در این لایحه پیشنهاداتی مبنی بر حمایت از تولید و صادرات، هدفمندسازی مالیات ها در راستای توسعه زنجیره ارزش محصولات، مقابله با سوداگری و... مطرح شده است.

بسیاری از کارشناسان، لایحه مورد بحث را بستری برای جذب سرمایه ها به بخش های مولد و مقابله با سوداگری می دانند. به زعم آنان، به منظور کمک به رشد اقتصادی کشور راهی به جز حمایت از تولید نداریم. به ویژه در شرایطی که تولید با محدودیت های فراوانی روبروست، باید تسهیلاتی برای این بخش قائل شویم.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟
  • راهکار ۶ بندی برای حل مسئله ارز/ گفتگو با حسین صمصامی
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد
  • مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود