Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: درحال حاضر حدود ۸۰ درصد از واحد‌های بهره بردار در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به تصفیه خانه فاضلاب متصل هستند که با درمدار قرارگرفتن مدول دوم تصفیه خانه در ماه‌های آینده، تمامی این واحد‌ها به تصفیه خانه فاضلاب متصل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی در بازدید معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز، افزود: هم اکنون از ۲ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز، هزار و ۶۶۰ واحد به شبکه تصفیه خانه فاضلاب متصل هستند و ظرفیت فعلی مدول ۱ تصفیه خانه این شهرک صنعتی روزانه ۲۵۰۰ مترمکعب است که با به مدار آمدن مدول دوم تصفیه خانه باظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب در ماه‌های آینده، ظرفیت تصفیه تمامی واحد‌ها ایجادخواهدشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هم اکنون ۲۲۰۰ واحد نیز درمرحله ساخت و ساز قراردارد گفت: باتوجه به اینکه این واحد‌ها درسال‌های آینده نیاز به تصفیه خانه دارند طراحی مدول سوم تصفیه خانه توسط مشاور انجام شده و درخواست تخصیص اعتبار نیز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه شده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم عملیات اجرایی این طرح را آغاز کنیم.

فتوحی همچنین با اشاره به لزوم بازچرخانی پساب تصفیه خانه و استفاده آن در مصارف غیرشرب و فضای سبز وکاربرد آن برای برخی واحد‌های صنعتی گفت:طرح استحصال پساب نیز توسط مشاور تهیه شده و درخواست افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ارائه شده که با اختصاص اعتبار این طرح نیز انجام خواهدشد.

او همچنین بر لزوم انجام عملیات پیش تصفیه در واحد‌های صنعتی تاکیدکردوگفت:در این زمینه لیست واحد‌های متخلف را به اداره کل محیط زیست اعلام کرده ایم.

در این بازدید همچنین یکی از ایستگاه‌های پمپاز فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز شبکه داخلی و خط انتقال به طول ۲ کیلومتر پیش راه اندازی شد.

این ایستگاه و خط انتقال با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال ساخته و در مدار قرارخواهدگرفت.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز دربازدید از بخش‌های مختلف تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز بر لزوم تسریع در راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی شیراز تاکیدکردوگفت:با توجه به ساخت و ساز‌های جدید درشهرک صنعتی اجرای طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه به دوبرابر ظرفیت فعلی و نیز طرح استحصال پساب دراولویت قرارخواهدگرفت.

فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه هم اینک ۶ تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی بالای ۵۰ درصد واگذاری استان فارس راه اندازی شده است گفت:درحال حاضر ۸۷ درصد از واحد‌های صنعتی در شهرک‌های صننعتی استان زیرپوشش تصفیه خانه فاضلاب قراردارند.

او در ادامه از فعالیت ۲۲۳ مدول تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی کشور خبردادوگفت:۷۰ درصد واحد‌های صنعتی مستقردرشهرک‌های صنعتی کشور به تصفیه خانه فاضلاب متصل هستند.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی چرمسازی بوئین زهرا، همزمان با هفته زمین پاک، راه اندازی شد.

۵۰ واحد تولیدی در این شهرک فعالیت می‌کند.

طبق قانون شهرک‌های صنعتی ملزم به راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند