Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@14:02:37 GMT

واکنش روسیه به هدف جدید فضایی ایران

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۵۸۰

مدیر برنامه‌های پرواز سازمان روس کاسموس روسیه در واکنش به تلاش ایران برای اعزام فضانورد به ایستگاه بین‌المللی فضایی اعلام کرد: ایران تاکنون درخواستی برای اعزام فضانورد به روسیه نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سرگئی کریکالف» امروز چهارشنبه با بیان این مطلب در مراسم هفتادومین کنگره بین‌المللی فضانوردی در واشنگتن افزود: درخواستی از سوی ایران که تصمیم دارد فضانورد خود را به ایستگاه بین‌المللی فضایی اعزام کند، دریافت نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: حداقل من اطلاعی از این موضوع ندارم و اگر چنین درخواستی شده باشد باید مورد بررسی قرار بگیرد.   گفتنی است محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران سه هفته پیش در مراسم گشایش هفته جهانی فضا در تهران گفته بود: ما باید با همکاری کشورهای دیگر، بتوانیم فضانورد ایرانی به فضا بفرستیم. این نوع تفکر و این نوع نگاه به صنعت فضایی است که حسادت کشور آمریکا را برمی‌انگیزد. در حالی که این کشور به سایر صنایع ما اینطور حسادت نمی‌کند.   آذری جهرمی افزود: در یک شب، سه سازمان فضایی ایران که کار بشردوستانه و در راستای صلح انجام می‌دهند توسط آمریکا تحریم شدند اما جوانان ما پشت درهای تحریم نایستادند. آذری جهرمی اضافه کرد: خیلی از کشورهایی که در نشست قزاقستان حضور داشتند، پیگیر دانش صلح آمیز فضایی ایران و خواستار همکاری بودند. ما جدا از اینکه فرستادن انسان به فضا را دنبال می‌کنیم، تا سال ۱۴۰۰ ماهواره‌ای با دقت تصویربرداری یک متر در مدار قرار خواهیم داد.   مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران هم با تاکید بر اینکه اولویت ما اعزام محقق ایرانی به فضا است به ایرنا گفته بود: بر این اساس قرار است با کمک کشورهای همسایه، یک محقق یا فرد دیگری را به عنوان فضانورد ایرانی به فضا بفرستیم.   «حسین صمیمی» رئیس پژوهشگاه فضایی ایران هم درباره پروژه فرستادن انسان به فضا گفته بود: هنوز شرایط این کار در کشورمان مهیا نیست ضمن اینکه اعزام فضانورد ایرانی در حیطه سازمان فضایی است اما بعید می‌دانم این کار در داخل کشور انجام شود؛ شاید منظور این است که در یک کشور دیگر این ایده دنبال شود ولی اکنون امکان اعزام انسان به فضا در کشور ما وجود ندارد.   یادآور می‌شود که در حال حاضر تنها روسیه توانایی اعزام فضانورد به فضا را دارد و حتی ایالات متحده برای اعزام فضانوردان خود از روسیه کمک می‌گیرد.   منبع: ایرنا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه

به گزارش خبرآنلاین، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای در این ارتباط تصریح کرد: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو کند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888206

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به تایید نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • اعزام ووشو کاران به بازی‌های بریکس
  • تیم‌های ملی ووشو ایران به بازی‌های بریکس اعزام خواهند شد
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • جمهوری آذربایجان آمادگی دارد تا دیپلمات‌های خود را به ایران اعزام کند
  • ۳ فضانورد جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه