Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:11:07 GMT

قیام عاشورا حادثه‌ای استثنایی درتاریخ بشریت است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۵۶۶۰۶

قیام عاشورا حادثه‌ای استثنایی درتاریخ بشریت است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در آئین مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ماندگاری حادثه عاشورا یکی از مباحث مهم در خصوص قیام امام حسین (ع) است که توجه بسیاری از

اندیشمندان، نویسندگان و صاحب‌نظران را به خود جلب کرده است.

وی اظهرداشت: با تمام مخالفت‌هایی که در طول تاریخ با این نهضت صورت گرفته حادثه عاشورا مانند آفتابی عالم‌تاب برای کل بشریت نورافشانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی‌ بوشهری با اشاره به اینکه عاشورا دانشگاه و مدرسه‌ای کامل برای تمامی اقشار جامعه است افزود: آنچه از مجموعه آیات و روایات واضح و مبرهن است این است که اگر کسی باخدا پیوند برقرار کند خداوند حرکت او را جاودانه می‌کند.

وی اظهارداشت: افرادی که از ایمان و عمل صالح برخوردار هستند خداوند محبتشان را در دل‌ها قرار داده و این یکی از خصوصیات بارز امام حسین (ع) است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: دینداری، خداباوری و خدامحوری از جمله ویژگی‌های مهم امام حسین (ع) بوده که باعث ماندگار شدن شخصیت و نهضت ایشان شده است.

آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و با حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم، روسا و اعضای هیات رییسه، مسئولان دفاتر نهاد

نمایندگی مقام معظم رهبری و کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر اربعین حسینی محرم ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۵۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جشنواره‌ای از توانمندی‌های هنری دانش آموزان دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام در قالب نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام برپا شد.

 در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ اثر هنری دانش آموزان این دبستان شامل نقاشی روی کاغذ و سنگ، کاردستی‌های حجمی (ماکت خانه، منظره)، زیبا نویسی، نجوم و دست سازه‌های علوم به نمایش گذاشته شد.

 این نمایشگاه برای بازدید علاقمندان به مدت دو روز در محل دبستان پسرانه حضرت امام حسین علیه السلام دایر می‌باشد.

دیگر خبرها

  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • شکوه و عظمت ایران از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع نشات می‌گیرد
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد
  • قیام موشک‌ها
  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • علما در طول تاریخ با تبیین حق و حقیقت هدایتگر مردم بوده‌اند